אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו

הנהלת מכבי עירוני אשדוד מינתה השבו מאמן חדש: אבי אבינו ("עירוני תהיה קבוצה צעירה, רעבה, שתשחק כדורגל איכותי"), שחתם לעונה הקרובה ויחליף את הסמל יגאל זריהן, שנפרד: "הקבוצה תתקדם ותגיע לאן שהיא צריכה"

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנהלת מכבי עירוני אשדוד הודיעה השבוע כי בחרה במאמן אבי אבינו בן ה-37, להיות האיש שיעמוד בראש המערכת לעונת המשחקים הקרובה. על פי דיווחים, הנהלת עירוני החדשה, שנבחרה ברוב קולות בבחירות האחרונות הייתה חלוקה בדעתה ולאחר דיונים מרתוניים, החליטה בלב כבד, לוותר על הסמל הגדול יגאל זריהן, שהגיע באמצע העונה שעברה, במקום שי מאור.
מי שיכנס לנעליו של זריהן הוא כאמור אבי אבינו, שמגיע מעמדת עוזר מאמן של קבוצת בית"ר ת"א/רמלה מהליגה הלאומית וזאת תהיה הפעם הראשונה שישמש כמאמן ראשי בקבוצת בוגרים. בעבר שיחק בקבוצות הפועל כפ"ס, עירוני קרית שמונה, הפועל אשקלון ובית"ר ת"א. על המינוי אמר: "רוצה להודות למכבי עירוני אשדוד על האמון בי ועל הנכונות לבנות משהו חדש וטרי. בטוח שאשדוד תהיה קבוצה צעירה, רעבה, שתשחק כדורגל איכותי ותיתן הנאה וריגוש לקהל העצום שיש למועדון הזה". המאמן הטרי של 'עירוניה' בחר גם להחמיא לחבר ההנהלה החדש, ברוך דגו: "רוצה להודות למנהל המקצועי החדש של המועדון, ברוך דגו, ללא ספק אישיות נהדרת שעשתה כמה דברים בכדורגל שלנו. בטוח ששיתוף הפעולה בינינו יהיה טוב ושננסה לקחת את המועדון הזה למקומות חדשים."
ה'טורבו' נפרד מאהבת נעוריו
יגאל זריהן ראה עצמו כמאמן עירוני אשדוד גם בעונה הקרובה ואף החל בהכנות. בראיון מיוחד וגלוי לב לאשדוד10, לאחר שחוזהו לא חודש, מסביר חלוץ העבר האגדי, מדוע לדעתו הוא לא ממשיך בקבוצה, מחמיא לקהל ("הקהל של עירוני זה הפנים היפות בליגה"), מדבר על התיכנונים לעתיד ("יש הצעות"), מתייחס לתדמית ה'נחמד מדי' שדבקה בו ("לא חושב שזה פגע בי") ומנתח את הקריירה של בנו, ניב, שחקנה של הפועל באר שבע ("זאת כנראה תהיה העונה האחרונה שלו בב"ש").

למה לא המשכת בעירוני אשדוד?
"החלטה שצריך לגביה לשאול את הנהלת עירוני אשדוד. הם יש להם את התשובות. הם נפגשו איתי, נתתי להם את ההצעה שלי. אני מבין שיש שם עניין של קיצוץ, אבל זה לא קשור. צריך לשאול אותם."
יכול לשים את האצבע במה זה קשור?
"לא נכנס לזה. אני יודע שאם רוצים מאמן, זה צריך להיות בהחלטה גורפת שמקובלת על כולם. כדי שיהיה אמון בין הצדדים ושזה לא יהיה רק חלק מההנהלה מצדדים ביגאל וחלק לא. ככה זה לא יכול לעבוד. צריכה להיות החלטת הנהלה כדי שיהיה אמון הדדי ושיתוף פעולה לטובת הקבוצה. לא יודע בדיוק מה היה. אני לא נמצא בישיבות. מבין שהיו שם חילוקי דעות בנושא הזה. זה בסדר."
היו אוהדים שציפו שיהיה צוות שאתה תהיה המאמן ודגו העוזר. גם אתה?
"לא יודע. האמת שכל העניין הזה של הבחירות… בגדול, בקשר להנהלה הקודמת, דיברנו כבר על העונה הבאה, ואנחנו בעצם התחלנו לבנות משהו בסגנון של תכנית דו שנתית, שנוכל גם להציב לעצמנו יעדים ולקדם את הקבוצה. אבל אחרי הבחירות משהו השתנה. היו הרבה חילוקי דעות בתוך ההנהלה, שלא הייתי עד להם, אבל שמעתי עליהם לאחר מכן. בגדול, כבר היו לי את התכניות לעונה הקרובה והכוונה הייתה כן להמשיך. אבל בכדורגל דברים משתנים וזהו, ממשיכים הלאה."
כמה התאכזבת?
"לא התאכזבתי. אני בכדורגל כל כך הרבה שנים, לא יודע אם התאכזבתי זאת המילה הנכונה. אלא שהעיכוב הזה, זה פגע גם בי ואני חושב שגם בהם. כי הם צריכים להתחיל הכל מהתחלה. כבר התחלנו לדבר ברמה של צוות עבודה, סגל שחקנים וכו'. זה נקטע והם צריכים להתחיל הכל מחדש. גם לי, קצת מאוחר למאמן למצוא קבוצה עכשיו."
מה התכניות לעתיד? בכוונתך להמשיך לאמן בליגה א'?
"לא יודע כרגע. תכניות תמיד יש. איפה אני יאמן אני לא יודע כרגע. רק נכנסתי לשוק של המאמנים החופשיים ויש הצעות. אנחנו בוחנים אותן ונראה. כנראה אמשיך עם בוגרים."
איך אתה מסכם את העונה מבחינה אישית?
"סך הכל מה שברור שעירוני אשדוד היא הקבוצה הכי מיוחדת בליגה. לחלוטין יש לה את הקהל הכי טוב בליגה, מה שנקרא 'ביי פאר'. הקהל של עירוני אשדוד זה הפנים היפות של הליגה. קהל שתומך בבית ובחוץ. קהל שמעורה. פיתחו גם חיי קהילה כאלה, שעוזרים אחד לשני ואחד מחובר לשני. הם תמיד מוסיפים מצטרפים חדשים ומגדילים את הקהילה. כמובן שזה דבר מבורך. נכון שגם בפנים היפות של הליגה, יש איזה 'חצ'קון' קטן, קומץ קטן. הייתי אומר קטנטן. אבל אני בטוח שהם יודעים לנטרל אותו ובסופו של דבר הרוב המוחלט של האוהדים, הם נפלאים. התוודעתי גם לנושא של עזרה בקהילה ותמיכה באוכלוסיות חלשות. כל הכבוד להם וזה פנטסטי לראות את זה. מאמין שהקבוצה הזאת תתקדם ותגיע לאן שהיא צריכה."
האם הקריירה שלך נפגעה בשל היותך 'נחמד מדי'?
"קודם כל, אני לא חושב שאני נחמד מדי. כשצריך להגיד את הדברים אני יודע להיות תקיף. לא חושב שצריך לזרוק את הערכים שלך בשביל להתקדם. זה לא המצב. בקריירת האימון שלי תמיד התמקדתי במחלקות נוער ונהנתי. השנה הלכתי על בוגרים וגם נהנתי. יש לי כבר הצעות וביקוש גם בבוגרים בהרבה מקומוץ ואנשים שתמעניינים. לא חושב שזה פגע בי. לחלוטין לא. אולי זה הרושם שאני לא 'מתבהם' ורץ כל הזמן. מתי שאני צריך להעביר את המסר אני מעביר אותו."
איך הקשר שלך עם בנך, ניב, שחקן הפועל ב"ש?
"זה הבן הבכור שלי. זה קשר יום יומי. אנחנו גם עושים כל מיני שיתופי פעולה ביחד בנושאים אחרים. אנחנו מאוד מחוברים. הוא כרגע, אחרי שתי האליפויות שזכה בבאר שבע, יש קצת ירידה. גם מבחינתו, חושב שהוא מיצה את עצמו שם אם אתה שואל איתי. הוא צעיר, בריא, חזק ומוכשר מאוד. הוא יכול למנף את הקריירה שלו ואני מאמין שזה גם מה שהוא יעשה."
זה מה שיעצת לו לעשות?
"כן. זה מה שיעצתי לו. זאת כנראה תהיה העונה האחרונה שלו בבאר שבע, למרות שיש לו אופציה להמשיך עונה נוספת."


יש לך הסבר למה הוא לא תקע יתד בהרכב של ב"ש?
"קודם כל אני מאשים את השחקן. הכל תלוי בשחקן. היו לו תקופות שהוא כן היה בהרכב. אבל היו לא 'פיקים' גבוהים ואחרי זה נפילות. במיוחד אחרי פציעות טורדניות. עכשיו הוא מעבר לזה, הוא בריא והכל בסדר אצלו. כדי להוביל קבוצות גדולות אתה צריך לעשות את הדברים הטובים לאורך עונה שלמה ולא לרגעים קצרים. אני מקווה מאוד זה מה שהוא ידע לעשות."
יש דברים במשחק שלו שמזכירים לך את עצמך?
"לא הרבה. אנחנו שונים. אני הייתי יותר עובד במגרש. הוא יותר סומך על הכישרון שלו. הוא יותר מוכשר זה בטוח. לא הרבה דברים דומים, מלבד סגנון הריצה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן