אילמת, חירשת ו…גנבת

המשטרה עצרה תושבת אשדוד בחשד כי כייסה לכאורה מספר קשישים בגילאי 80. בדיון להארכת מעצרה, ביקש סנגורה מבית המשפט להתחשב בה משום שהיא אילמת חירשת. בית המשפט האריך את מעצרה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תושבת אשדוד בת 59, נעצרה בחשד כי כייסה לכאורה קשיש וגנבה ממנו 10,000 שקלים. האישה נעצרה ובחיפוש בביתה מצאו השוטרים עשרות אלפי שקלים, ועלה החשד כי היא כייסה לכאורה מספר קשישים.

 היא הובאה לבית משפט השלום באשקלון כשנציג המשטרה עו״ד ערן צמיר, ביקש את הארכת מעצרה להמשך החקירה. הוא הציג לבית המשפט שני סרטונים שצולמו באמצעות מכשיר נייד. בסרטון הראשון שנמשך 18 שניות, בו היא נצפית כשהיא נצמדת לקשיש בדרכו לעליה לאוטובוס ומוציאה מכיס מכנסיו, על פי החשד, עשרות אלפי שקלים אשר הקשיש הוציא לפני כן מהבנק”. בסרטון השני "אשר נמשך דקה ו-7 שניות, שם נצפית החשודה שהיא בעצם נצמדת לאותו קורבן עקב לצד אגודל, בכל מקום בו הקורבן, ניתן לראות את ההתנהלות, בסופו של דבר גם שם החשודה גנבה מאותה מתלוננת את כספה. סה"כ היא חשודה ב-6 מקרים, שהחוט המקשר בין כולם זה גניבה מאותם אנשים מבוגרים, כאשר השיטה בחלק ניכר מהמקרים היא שיטה זהה". בסרטון הראשון החשודה, על פי הנטען, הודתה שזו היא בסרטון, אך טענה כי היא לא גנבה אלא עמדה ודיברה שם עם מישהו.

מנגד, סנגורה של החשודה, עו״ד אלי ביטון, הכחיש את המיוחס לה ואמר כי למשטרה אין שום ראיה על כל המקרים אלא רק על מקרה אחד, שגם בו לא ברור אם אכן היא גנבה כסף או לא. הוא דרש לשחרר את החשודה ממעצר וזאת בהתחשב בהיותה אילמת חירשת. ”היכולת של שב"ס במתקני הכליאה להביא מתורגמן שיאפשר לה לתקשר עם אסירים אחרים או סוהרים היא אפסית”. כן ציין כי יש חלופת מעצר בתל אביב עם אדם שיהיה צמוד אליה.

"עקבה אחר הקשישים". השופטת בונדה

 שופטת בית המשפט באשקלון דורית בונדה, קיבלה את בקשת המשטרה להארכת המעצר ב-6 ימים. ״מדובר בחשד בלבד אך בחשד המצדיק המשך החקירה, לטעמי בעוד החשודה עצורה״, כתבה השופטת בונדה והוסיפה וציינה כי החשודה, "עקבה אחר אותם הקשישים לאחר שמשכו כסף, ולאחר מעקב ביצעה את הגניבה של אותם כספים של הקשישים ושילשלה את הכספים לידיה". השופטת תיארה מה ראתה בסרטון שהוצג לה: "מתלונת אותו קשיש שנצפה בסרטון הראשון עולה כי זמן קצר קודם לכן, הוא משך מהבנק סכום של 10 אלף שקלים, מיד לאחר משיכת הכסף שם הקורבן את פעמיו לאוטובוס כשבסרטון נצפית החשודה כשהיא הולכת אחריו, נצמדת אליו והקשיש עולה לאוטובוס, אך המשיבה נותרת מחוץ לאוטובוס. מיד לאחר עליית הקשיש לאוטובוס הבחין הקשיש כי אותם  10,000 שקלים, אותם משך דקות ספורות קודם לכן, נעלם מכיסו".

בנוגע לטענה כי יש להתחשב במצבה בשל היותה אילמת חירשת ציינה השופטת בונדה כי "שקלתי טענה זו, אך בשלב הנוכחי מדובר בחשודה, שכאמור לא חסה על פי החשד על קורבנותיה הקשישים. החשדות נגדה בעיני חמורים והמסוכנות לרכוש הציבור, וכן לאותה אוכלוסייה ספציפית הינה ברף גבוה”. מעצרה הוארך עד יום שני 12‪.7‪.21.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן