איך קרה שבאשדוד אין מועמד בולט כריזמטי שברור שהוא המנצח של הבחירות האלה‫?

איך קרה שיש 7 מועמדים טוענים לכתר שבסקרים הם מתחלקים ב‫-70 אחוז מקולות הציבור הלא חרדי, ואף אחד מהם לא מצליח להוביל. מה הפלא שמדברים על סיבוב שני‫?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אם תסתובבו בבאר שבע או בראשון לציון ותשאלו ברחוב מי לדעתם מנצח לראשות העיר התשובה תהיה ברורה. ראש העיר המכהן. בבאר שבע יגידו לך בוודאי רוביק דנילביץ ובראשון ימהרו לשבח את רז קינסטליך‫. באשדוד זה לא קורה וזה מה שמוביל להערכה כעת כשיש ריבוי מועמדים לראשות העיר‫, שסיבוב שני הוא עניין של סיכוי גבוה ביותר‫.

השאלה מי יגיע לשם‫, תלויה מאוד בחיבורים שיעשו המועמדים ובהחלטה של החרדים‫. כעת החרדים מפוצלים‫. אגודה הודיעה על תמיכה בראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי. ש"ס בתגובה שברה את הכלים עם אגודה במגרשים אחרים‫, בבני ברק ובאלעד. שם הם מאיימים להציב מועמד משלהם ול"דפוק" לאגודה את המועמדים שלהם. אחד בבני ברק שהוא מועמד האדמו"ר מגור והשני באלעד בנו של השר מאיר פורוש‫.האם זה יחזיר את אגודה לשולחן המו״מ עם ש"ס באשר לכל הערים כולל אשדוד? כרגע כולם מתבצרים בעמדות. ההערכה היא‫, שלא תהיה להם ברירה אלא לסגור דיל משותף בשלושת הערים החשובות לחרדים. אשדוד בני ברק ואלעד‫.

האם באשדוד הם יתאחדו סביב מועמד אחד? מי זה יהיה? ברק סרי או יחיאל לסרי‫? זה מאוד תלוי בהתחזקות של ברק סרי במגזר הכללי. הוא לפחות צריך להגיע לאחוזי תמיכה של 20 אחוז‫, כדי שלש"ס ובעיקר ליו"ר אריה דרעי יהיה את הקלף לשכנע את ׳אגודה׳ לבוא איתו למהלך כזה‫.רגע‫, אבל הודיעו כי אבי אמסלם יו"ר ש"ס באשדוד כמועמד לראשות. טוב. זה תרגיל. אמסלם בחור טוב אבל לא לראשות עיר. זה גם דרעי יודע. הוא הוצב למשימה אגב כשאבי היה בחו"ל. הוא בכלל לא היה מעודכן. בימים אלה אגב אמסלם נכנס בכל כוחו למשימה. רק שמישהו צריך לומר לו שזה זמני. שלא יקבל את זה קשה אחרי שיודיעו לו שהמשימה נגמרה‫.

נחזור לאפשרות שהחרדים יתאחדו. זה ייאלץ את שאר המועמדים שלא מקבלים ולא מתחנפים לחרדים לקבל תמיכה לחשב מסלול‫. כל אחד מהם לא יכול לנצח. זה כבר ברור באשדוד אין מועמד מוביל כריזמטי קוטל קנים וחוצה תושבים שניתן להצביע עליו‫.

לסרי מכהן 15 שנה כראש עיר ולמרות שתחת כהונתו נבנו לא מעט מונומנטים ענקיים כמו בית חולים שנבנה במשמרת שלו‫, ובנחישות שגילה להקים בית חולים. כמו כן נבנה המשכן לאמנויות הבמה‫, והתרבות באמת צמחה בעיר. פארק אשדוד ים‫, אמפי ועוד. אז איך זה שזה לא נזקף לזכותו‫? ואיך זה שהוא לא המועמד הכי חזק? זה שווה תחקיר בנפרד אבל אפשר לתת מספר סיבות מהשרוול: חוסר הנגישות שלו‫, הפקקים של פרויקט הריווי והחיבור שלו לחרדים. מצבו היה לא מזהיר עוד בבחירות האחרונות‫, כשכל החרדים תמכו בו והוא בקושי ניצח. על הקשקש ממש. מזלו היה שהאיחוד של המתמודדים נגדו לא צלח‫.

ב2018 ניסו עו"ד הלן גלבר‫, ד"ר אלי לחמני ושמעון כצנלסון להתאחד. זה לא קרה כי היו שם בעיות של אגו. מי יעמוד בראש. התוצאה שהם רצו בנפרד ואם סופרים את אחוזי התמיכה‫, הם היו לוקחים את השלטון בקלות‫. גלבר ולחמני נזרקו לאופוזיציה. כצנלסון במהלך נדיר ומפתיע נכנס לקואליציה. יש מי שהעריך שכצנלסון עשה תרגיל ונכנס בכניסה ידועה מראש‫.

בימים אלה השלושה שוב מנסים באמצעות מתווכים להתאחד. הפעם הם מבינים, בעיקר לחמני וגלבר, שעוד קדנציה באופוזיציה זו לא תכנית עבודה. האם האיחוד הפעם יקרה? יש סיכוי. בעיקר בגלל שהם גם מבינים שאין לאף אחד סיכוי להכריע מערכה בסיבוב ראשון. בסיבוב שני יש רק שניים. הסיכון גדול והם מבינים שאם לא יהיו תלויים זה בזה‫, הם יהיו תלויים זה לצד זה‫. בגזרת ברק סרי שם מצפים לכך שהחרדים יתאחדו ויקבלו החלטה גורפת להצביע במועמדותו. 30 אחוז של קולות חרדים הם מתנה גדולה. צריך לגרד רק 12 אחוז מינימום כדי לעבור את ה40 אחוז הנדרשים לזכות בסיבוב ראשון‫.

במטה סרי יש תכנית שנייה במידה ויהיה סיבוב שני מה שנראה מאוד סביר כעת. בסקר שעשו ב׳מאגר מוחות׳ הם שמחו לגלות שסרי ולסרי ידיעו בסיבוב שני סרי מנצח‫. להזכיר שגם סקר שהזמינה גלבר מדבר על זה שהיא ולסרי יהיו בסיבוב שני והיא מנצחת‫. כך גם חושבים כצנלסון לחמני וגם נכט‫.

מה שאומר שהעיר אשדוד זקוקה באמת למנהיג מוביל כריזמטי‫, שיכול לנצח בסיבוב ראשון‫. הבעיה שאין כזה‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן