אזרח אמריקאי? כך תטפל במסים שלך

ארצות הברית מקיימת את אמנת מס הכנסה עם למעלה משבעים מדינות, בכללן מדינת ישראל. אמנת המס של ארצות הברית ומדינת ישראל נקבעה כבר לפני עשרים ושבע שנים, ויש שיאמרו שהגיע הזמן לעדכן אותה. למי מבינכם, אשר יש באמתחתו אזרחות כפולה, והוא חב במסים בכמה מדינות, כדאי שתמשיכו לקרוא בעיון רב את המוצג במאמר זה, וכך תרחיבו את הידע שלכם בנושא. ככלות הכול "ידע זה כוח". ובמאמר זה נדון בהרחבה בנושא – אזרח אמריקאי? כך תטפל במסים שלך.

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אזרח אמריקאי? כך תטפל במסים שלך – אלמנט החיסכון

ולהלן הנושא הראשון שנעסוק בו – " אזרח אמריקאי? כך תטפל במסים שלך". כאשר דנים באמנה של מס הכנסה, חייבים לדון אף בהקשר של אלמנט החיסכון. כאשר מתמקדים באמנת מס הכנסה שבין מדינת ישראל, לבין ארצות הברית, נביא בפניכם את סעיף 6 (3), והנה לשון האמנה, כפי שהוא מוצג במקור – "על אף הוראות כלשהן של אמנה זו למעט פסקה (4), מדינה מתקשרת רשאית להטיל מס על תושביה (כפי שנקבע לפי סעיף 3 (מעון פיסקלי) ועל אזרחיה כאילו אמנה זו לא נכנסה לתוקף. לעניין זה, המונח "אזרח" יכלול אזרח לשעבר שאחת ממטרותיו העיקריות הייתה הימנעות ממס לאובדן אזרחותו, אך רק לתקופה של 10 שנים לאחר אובדן זה. להחלת הוראה זו על תושב חוזה. המדינה, הרשויות המוסמכות יתייעצו יחד בעניין המטרות של אובדן אזרחות כאמור." אין כל עוררין על החשיבות של מובאה זאת. ובמלים פשוטות יותר, נבהיר, כי שאומנם קיימים חריגים, כאשר האמנה אינה מתייחסת לאזרחות כפולה. בעוד החריגים העיקריים הם בהיבט של מקומו של הביטוח לאומי, מענקים, תרומות לשם צדקה, וכיוצא בזאת.

הטלת מסים על אזרחות והכנסה ממרחבי תבל

יש לבחון לעומק הטלת מסים על אזרחות והכנסה ממרחבי תבל. נתחיל, קודם כל, בעובדה שאינכם צריכים לטפל בנושא זה בכוחות עצמכם. כדאי שתלחצו על הקישור הבא, רואה חשבון אמריקאי, ותיהנו מייצוג הולם, ובעיקר מייעוץ של אנשי מקצוע מן השורה הראשונה. ולעניינינו. ארצות הברית, שלא כמו מרבית המדינות ברחבי תבל, נוהגת להטיל מסים על הכנסות מכל מדינה ובגין אזרחות. מה שמציג את אמנת המס באופן אקוטי. במידה ויש לכם אזרחות גרמנית, למשל, ואתם גרים בארץ, ומרוויחים שכר מסוים, לא תצטרכו לחשוש מפני מסים בגרמניה. מאידך, במידה ויש לכם אזרחות אמריקאית, הנכם עשויים לחוב במסים לארצות הברית, ואף להגיש לה החזרי מס על כל הכנסה בישראל. לשם המחשה, במידה ואף פעם לא הייתם בכלל בארצות הברית, ונולדתם בארץ. אבל אתם אזרחי ארצות הברית, שמתהדרים מהכנסה מהארץ, אתם חייבים להגיש בקשה, ושמא גם תצטרכו לשלם את המסים שדורשת ארצות הברית. למגמה זאת קוראים בעגה המקצועית – האמריקאי המקרי. ולסיום, נציין, כי האמנה נועדה לשם הבהרה כיצד המסים אמורים להתנהל בין ארצות הברית לבין מדינת ישראל, באופן כללי.

התמקדות בביטוח לאומי

יש להבין, כי מדובר על היבט דו צדדי, התחושה של הטבה משמעותית על מה שניתן לכם, במקביל לנטל המסים. אמנת המס שנחתמה בין מדינת ישראל לבין ארצות הברית מחייבת אתכם לשאת במסים של ביטוח לאומי, אף במידה ואתם מוגדרים כעצמאיים. אך יש להבין, כי בזמן שאתם סובלים מהנטל של תשלום מסי ביטוח לאומי, בד בבד אתם זכאים לקבל כל מיני קצבאות של ביטוח לאומי, על פי סעיף עשרים ואחד לאמנה, כאשר זהו לשונו – "תשלומי ביטוח לאומי וקצבאות ציבוריות אחרות המשולמות על ידי אחת המדינות המתקשרות ליחיד שהוא תושב המדינה המתקשרת האחרת יהיו פטורים ממס בשתי המדינות המתקשרות."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן