אורנה הוזמן בכור – יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד מסכמת 6 שנות כהונה‫: השקעות ענק ורווחים גדולים

אורנה הוזמן ‫- בכור תיזכר בנמל אשדוד‫, כמי שקידמה השקעות של כ-2.4 מיליארד שקלים, השקעה בתשתיות, מערכות תפעוליות, מנופים, עגורנים ושדרוג מערך הרציפי. עכשיו בריאיון פרישה היא מזהירה: "כדי שהחברה תוכל להתמודד עם התחרות שתתעצם עד סוף העשור, החברה חייבת לצמצם משמעותית בהוצאות השכר שלה אחרת החברה לא תצליח לשלם משכורת לעובדים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

     אורנה הוזמן ‫- בכור ערכה שינוי רדיקלי ב 6 השנים שבהן כיהנה כיו״ר דרקטוריון חברת נמל אשדוד. כיו"ר הנמל היא הייתה מעורבת בכל התהליכים התכנוניים פעילות שוטפת בנמל תוך שהיא מובילה את הארגון לקראת ההפרטה. בשבוע שעבר היא סיימה תפקידה לאחר 6 שנים. שתי קדנציות תחת 5 שרי תחבורה. היא נבחרה השבוע לדירקטוריון ׳מגדל אחזקות׳‫, בנוסף להיותה חברה בעוד מספר דירקטוריונים גדולים‫.

הוזמן ‫- בכור קידמה בשנים האחרונות תוכנית השקעות מסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקלים, הכוללת השקעה בתשתיות הנמל, הכוללות מערכות תפעוליות, מנופים, עגורנים ושדרוג מערך הרציפי, במקביל להשקעה במהפכת שירות ובטכנולוגיה‫. רק לאחרונה בהובלתה‫, חברת נמל אשדוד וחברת ספנות הענק ׳מארסק׳ חתמו על שת"פ בנושא חדשנות בתחום הלוגיסטיקה בספנות ובנמלים‫.

השקעות במיליארדי שקלים

כך למשל הדירקטוריון בראשותה החליט על השקעה בתשתיות של 2.4 מליארד שקל, שמתוכם בוצעו כבר 1.7 מליארד. נרכשו 5 מנופי גשר המתקדמים בעולם עם יכולת הפעלה מרחוק בעלות של מעל 40 מליון שקל. "החלה ההשקעה ברציף חצי אוטומטי והעמקת השוקע בכדי לקלוט האניות הגדולות בעולם עם 24,000 מכולות. נבנה מסוע גרעינים חדיש בעלות של מעל 300 מליון שקל”‫, אומרת הוזמן בראיון ל״השבוע באשדוד״ ו״אשדוד10״‫.

כמו כן‫, הוקמה בתקופתהחממה טכנולוגית עם מעל 70 סטאטאפים- מן המובילות בעולם הנמלים. הדירקטוריון בהובלת אורנה הוביל מהלך של שינוי הDNA של החברה תוך הכנה לתחרות והדגשת ערך השרות

הוזמן בכור הכינה את הנמל לתהליך הפרטה, בכפוף להחלטת השרים. במסגרת זו מדגישה היא, "שחברת נמל אשדוד חייבת להוריד את היקף ההוצאות השנתי לשכר, בכדי שתעמוד בתחרות המתעצמת״‫. לדבריה‫, "בכדי שהחברה תוכל להתמודד עם התחרות שתלך ותתעצם עד סוף העשור, החברה תיהייה חייבת לצמצם משמעותית בהוצאות השכר שלה. כי אחרת, אם לא תופרט בסוף העשור, החברה לא תצליח לשלם משכורת״‫.

החברה בתקופתה המשיכה לחלק דיבידנים למדינה שהסתכמו מאז הקמת החברה במעל ל800 מליון שקל‫.

בשביל להכין את נמל אשדוד לתחרות עם הנמלים החדשים, ולהפוך אותו לנמל יעיל, חדשני וטכנולוגי, אורנה הובילה מהלך של הפיכת הנמל מלואו טק להייטק ומשנתה הראשונה בכהונה הפנתה השקעות מאסיביות. "הבנו שטכנולוגיה היא הפתרון לשיבושים בשרשראות האספקה העולמיות גם לטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך״‫. כמו כן‫, היא הגיעה להבנה שלצד השקעות בתשתית על הנמל להשקיע גם בטכנולוגיה. "אם הנמלים, גם בישראל וגם בעולם, לא יעברו מהפך טכנולוגי בשנים הקרובות, אנו גוזרים על עצמנו האטה בצמיחה הגלובלית. על בסיס הבנה זו בנינו את חזון החדשנות וההתייעלות שלנו. המשבר הגלובלי הוכיח מה שידענו תמיד – הנמלים הם העורק הראשי של המשק, רב הנמלים עדיין עובדים בשיטות מסורתיות. רק מהפך טכנולוגי, דיגיטציה ואוטומציה, יכולים להפוך את הנמלים – וכפועל יוצא מזה גם את המשק – לחסינים יותר ממשברים הגלובליים״‫.

הוזמן בכור הובילה התובנה שטכנולוגיה היא הפתרון לשיבושים בשרשראות האספקה העולמיות גם לטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך. "סביבת העבודה המורכבת של נמלים דורשת חדשנות במגוון של תחומים: לוגיסטיקה, סייבר, שינוע, ניהול עובדים ומכרזים, אנרגיה ועוד. כל אלו נועדו לשנות את פניו של הנמל מגוף מתועש ומסורתי לחברה חדשנית, מתקדמת, שעוברת תהליכי אוטומציה ודיגיטליזציה״‫.

בשנה האחרונה, השקיעה חברת נמל כ-8.1 מיליון שקל ב-9 סטארטאפים ישראלים שפועלים בחממה הטכנולוגית Blue Ocean for Startups שהקמנו בנמל, ממגוון תחומים, כמו לוגיסטיקה, סייבר, תקשורת, ועוד. עם כל אחד מהסטרטאפים, החברה חתמה על הסכם תמלוגים, ותחזית ההכנסות העתידיות מהסכם התמלוגים הנוכחי צופה רווח של כמיליון שקל לשנתיים הקרובות‫.

"בשלב השני, כחלק מהחזון של נמל אשדוד להפיץ חדשנות ישראלית בכל העולם, אנחנו מפעילים משלחות חדשנות בנמלים מובילים מרחבי העולם. השנה, חתמנו על הסכמי שיתוף פעולה בנושא חדשנות עם נמלים כמו נמל ניו-ג'רזי, נמל ברצלונה, נמל טאמפה ועוד״‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן