אופטימיות בעיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד -חבל יבנה בסוגיית היתר הפליטה להפעלת תחנת כח באשדוד

זאת בעקבות החלטת הוועדה המיוחדת לצמצום פערים חברתיים בפריפריה,לפנות למשרד להגנת הסביבה בבקשה לעצור את תהליך מתן היתר הפליטה לאוויר להפעלת תחנת כח במתקן ההתפלה באשדוד מה שיגרום לזיהום. לסרי:"לא ניתן להפוך את אשדוד לחצר האחורית של ישראל"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי" אשדוד לא תהיה החצר האחורית של מדינת ישראל. אנו נוביל את המאבק מול כלל הגורמים על למנוע את אישור היתר האוויר לתחנת הכוח. תושבי אשדוד והמרחב ראויים לאיכות החיים הגבוהה ביותר ואנו לא נתפשר על כך".

אתמול (שני) התקיים דיון בוועדה בו נדון נושא מתן היתר פליטה לאוויר להפעלת תחנת הכוח במתקן התפלה באשדוד.
במהלך הדיון הציגו נציגי עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד -חבל יבנה, נציגי תושבים, מגמה ירוקה, אדם טבע ודין וארגונים נוספים את התנגדותם החד משמעית למתן ההיתר.

כזכור עיריית אשדוד ואיגוד ערים לסביבה אשדוד – חבל יבנה מובילים את המאבק כנגד היתר הפליטה לאוויר להפעלת תחנת הכוח והגישו את התנגדותם למשרד להגנת הסביבה. בעקבות כך גם התקיים הדיון בועדה.

רומי אבן דנן מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה אמרה בדיון האיגוד והרשויות המקומיות החברות בו מתנגדים בכל תוקף למתן היתר הפליטה לאוויר להפעלת תחנת הכוח שתוסיף מזהמים מסרטנים רבים – פורמלדהיד, לאוויר ואף הגשנו באופן רשמי את התנגדותנו לכך.
לא יתכן שמצד אחד המשרד להגנת הסביבה שותף עם העירייה והאיגוד בתכנית לצמצום ומניעת מפגעי זיהום האוויר באיזור התעשייה הצפוני באשדוד, ומצד שני פועל למתן היתר להפעלת תחנת כוח מזהמת בטכנולוגיה שאינה מיטבית, ואינו מתנגד להעברת מתקנים ותשתיות לאומיות מזהמים ומסכנים במסגרת תמ"א 75".

הוועדה תמכה בעמדת העירייה והאיגוד ובקשה בסיכום מהמשרד להגנת הסביבה לעצור את תהליך מתן ההיתר הפליטה לאוויר להפעלת תחנת הכוח ולהשיב לוועדה האם המשרד ממלא אחר הוראות חוק אוויר נקי, המחייבות מתן היתר פליטה בהתאם לטכנולוגיות מטיביות וכן מהם הנתונים המקצועיים שהנחו את המשרד להגנת הסביבה לנתינת היתר פליטה בטכנולוגיית מנועי בעירה ולא בטכנולוגיית טורבינות גז.
עוד הודיעה הוועדה, כי היא תקיים סיור באזור התעשייה הצפוני של אשדוד ודיון המשך בעוד כחודשיים ותתאם את השתתפות השרה להגנת הסביבה.

יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה עו"ד אופיר לסרי, " אנו מודים לוועדה על כי היא רואה את טובת תושבי המרחב. אנו נוסיף ונפעל למניעת מתן ההיתר במתכונת שפורסמה, לטובת בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה במרחב."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן