אוואט התפטר, האדומים עדיין ללא הפסד

שבוע סוער אצל האדומים אשדוד, כאשר בחמישי שעבר המאמן המצליח רוני אוואט ("לא מימשו הבטחות") הגיש את התפטרותו להנהלה. עם העוזר עידן שריקי על הקווים, חזרה הקבוצה עם תוצאת 0:0 במשחק חוץ מול הפועל בני ריינה ביום שני השבוע והיא עדיין ללא הפסד. בשישי: בני יהודה מגיעה ליא' (16:00)

צילום: מדיה אדומים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת האדומים אשדוד עברה שבוע סוער אפילו במושגים שלה. ביום חמישי שעבר החלו לזרום שמועות על עזיבתו של רוני אוואט, שבחר תחילה להודיע לשחקנים במהלך אסיפה קבוצתית על כוונותיו. המאמן בן ה-53 יטען מאוחר יותר כי אותה הנהלה לא עמדה בהתחייבויות כלפיו וכלפי מאמן הכושר וכי ההחלטה התבשלה אצלו בימים האחרונים. כך אוואט התבטא באתר 'אשדוד אונליין': "באתי לעבוד קשה וברגע שלא מימשו הבטחות אז תודה רבה ולהתראות. מאמן הכושר שלי יושב בבית. לא שולמו לנו כספים. לא מתאים לי להיות במקומות שאחרים כבר חוו. ברגע שפניתי שוב ושוב ולא נענו אז לא התאים לי. אתה מבקש ומבקש ושום דבר לא קורה. דברים בסיסיים לא סיפקו לשחקנים מחוץ למגרש. אני לא יכול להיות במערכת כזו".

המאמן הוותיק שמכיר את הכדורגל האשדודי על בוריו הן כשחקן והן כמאמן, זכה לביקורות על התזמון של ההתפטרות ונטענו טענות נגדו שאם היה ממתין כמה ימים, היה מקבל את מלוא שכרו. כך או כך, זו לא הפעם הראשונה בה קיימת התנהלות כלכלית לא הולמת בקבוצת האדומים אשדוד. בשנים האחרונות זכורים מקרים דומים שהסתיימו בתביעות בבית המשפט של החלוץ אוהד קדוסי והבלם שגיא עיני, כמו גם של המאמן פיני עייש, שאימן את הקבוצה בתחילת דרכה וטוען עד היום לאי סדרים בשכר שקיבל. אך הפעם המצב שונה. הקבוצה נמצאת בתקופה הכי טובה שלה מאז נוסדה מחדש לפני 6 שנים וככל הנראה, רעידת אדמה כזו בשלב מוקדם יחסית של העונה, תפגע בה מבחינה מקצועית בשלבים המאוחרים של העונה. ואולי לא, כי אצל הקבוצה האדומה אף פעם היא אפשר לדעת מה יוליד יום.

0:0 אחרי סערת אוואט

בתוך כל הבלאגן יצאה הקבוצה לאצטדיון 'גרין' בנצרת עילית, מלווה באוטובוס שהביא עשרות אוהדים אדומים לתמוך, לדו קרב העולות החדשות מול הפועל בני ריינה, העולה הטרייה מליגה א' צפון, במסגרת המחזור השביעי של הליגה הלאומית. במקרה או שלא, הקשר אדר אוואט, הבן של המאמן המתפטר שפתח בהרכב בכל המשחקים העונה, ירד לספסל ובמקומו פתח בשורות האדומים, שחקן הרכש איתמר נוי. עידן שריקי, ששימש כעוזרו של אוואט, היה מי שעמד על הקווים ועדיין לא ברור אם מדובר במינוי זמני. המחצית הראשונה הייתה בשליטה של בני ריינה, שתקפה את השער של גיא הרמן, אבל האחרון הציג משחק טוב ויציב וידע לשמור על רשת נקייה. אשדוד נכנסה למשחק בדקה ה-33, זכתה בכדור קרן ראשון במשחק, אותו הגביה בצורה מסוכנת איתמר נוי, אך לא היה מי שימשיך. בדקה ה-36 נועם גיסין, החלוץ הצעיר של האדומים היה פנוי ברחבה, אך הוא שלח את הכדור ברגל ימין החוצה ובזבז הזדמנות טובה. הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים.

המחצית השנייה הייתה טובה יותר. בדקה ה-62 לישי ביטון הקפטן, הבריק עם פעולה אישית מעולם הקט-רגל, עבר נהדר בצד ימין באמצעות העקב והוציא רוחב לכיוון גיסין שבעט בנגיעה, אך השוער המארח אלקסלסי היה במקום והדף לקרן. לקראת הסיום המשחק המשיך להיות מאוזן, עם התקפות לשני הצדדים, אך לא הושגה הכרעה. בסיום: 0:0 מוצדק, שמוריד את האדומים למקום השלישי והעדיין מפתיע, לאחר 7 מחזורי ליגה, בהם עדיין לא הפסידה.

 תמרור אדום למאמן הבא

מי שחשב שהאדומים יתפרקו אחרי ההתפטרות של רוני אוואט, כנראה לא מכיר את ה'די.אן.איי' של הקבוצה האדומה של אשדוד. אם לשפוט על פי העונה שעברה, עזיבת מאמן דווקא הועילה לה. כולנו זוכרים את הריצה המטורפת קדימה של הקבוצה בשנה שעברה, לאחר הפיטורים של יובל נעים, במהלך משחקי פלייאוף העלייה ללאומית, במסגרת ליגה א' דרום. המהלך הזה עשה לה רק טוב ואפשר לומר שהרבה בזכותו היא עלתה ליגה. יהיה מעניין לראות האם המנהל המקצועי יאיר אזולאי ועוזר המאמן עידן שריקי יכולים לשחזר את השיפור של העונה שעברה בימים שלהם כצוות המקצועי הבכיר של האדומים אשדוד.

עד עכשיו העונה האדומים אשדוד עמדה שווה מול שווים ואף יותר בליגה תחרותית וקשה, מול קבוצות עם תקציבים גדולים משלה. מערך שלושת הבלמים עובד היטב וההגנה נראית מהטובות בליגה הלאומית. השחקן הזר איברהים קון נראה כמו מניה בטוחה במרכז השדה ולהתקפה למרות שלא כבשה במחזור הקודם, יש כלים לכבוש בכל משחק. נשאלת השאלה על כמה מכך אחראי המאמן היוצא, רוני אוואט? ההנחה היא שנקבל תשובות במחזורים הקרובים.

לא ברור אם ישנה כוונה למנות מאמן חדש והאפשרות הזאת לבטח נבחנת. גם לא בטוח שאחרי העזיבה המהדהדת של אוואט, יהיה מאמן מספיק ראוי שיסכים לקחת עליו את התפקיד במועדון כל כך תובעני. מה שכן בטוח, ההתפטרות של אוואט לא מוסיפה כבוד למעמד המאמן בכדורגל הישראלי. בנוסף, ההתנהלות הכלכלית של הקבוצה חייבת להיבחן על ידי גורמים חיצוניים כי בטווח הארוך, הקארמה מתהפכת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן