אדון הסליחות בכדורגל האשדודי

מיוחד ליום כיפור, מדור הספורט של אשדוד10 מציג: שלושת הסכסוכים הגדולים של השנים האחרונות בכדורגל האשדודי. ג'קי נגד עירוני, יובל נעים נגד אלי לוי ואור אינברום נגד ניב זריהן

צילום: מוטי קדוש, דוברת מדיה עירוני, האלבום הפרטי, דוברות מ.ס אשדוד, לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לכבוד הימים הנוראים החלטנו לחזור למחלוקות הכי גדולות של השנים האחרונות בכדורגל האשדודי. איכשהו, כולם קשורים באופן ישיר או עקיף בקבוצת מ.ס אשדוד, שהוקמה בשנת 1999. חומר למחשבה עבור קברניטיה, שגם הם יודו באמת, כי מ.ס אשדוד נולדה בחטא. מההיסטוריה אנחנו יכולים ללמוד כי סכסוכים ומריבות מובילים לדברים שליליים, בהם אף אחד לא מנצח וכי סליחה וכפרה חשובה מאוד להתקדמות והצלחה בחיים. כך גם באירועים שבחרנו להזכיר.
מהסכסוך הכי מהדהד בכדורגל בעיר הנמל, בין האיש החזק בן זקן, לבין קהילת אוהדי עירוני אשדוד, בו כולם יוצאים מופסדים, בעיקר הקהל והתושבים, שהיו יכולים לעודד קבוצת צמרת טהורה, אליה צריכות להיות מופנות כל התשומות הכלכליות והקהילתיות שעיר מדהימה כמו אשדוד יכולה להציע, דרך הזוג לוי ונעים שהחליט לפרק את החבילה וכל אחד לחוד לא מצליח למנף את הקריירה שלו ועד שני הנסיכים של הכדורגל האשדודי- אור אינברום וניב זריהן, שהצית את השד העדתי במלוא כיעורו לפני ארבע שנים.

ג'קי בן זקן נגד אוהדי עירוני אשדוד

על פי מקורות יודעי דבר, שורש הסיכסוך מצוי במהלך עונת 2004/5, כאשר נערכה פגישה בין הספונסר הבלתי רשמי של מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, לבין נציגים מאוהדי עירוני אשדוד, שטענו כי הקבוצה מאבדת את זהותה ודרשו את פירוקה. אולם, אוהדי עירוני אשדוד יכולים לבוא בטענות אך ורק לעצמם, על כך שכאשר אוחדו קבוצות הפועל ועירוני אשדוד בשנת 1999, אף אחד מהם לא הרים צעקה, אלא להיפך. הרוב הלך שבי אחר בן זקן ומקורביו, שאט אט, לכאורה השתלטו על הקבוצה הבכירה בעיר ובעקבות כך, עושים בה עד היום ככל העולה על רוחם ומרחיקים ממנה את הקהל בצורה חסרת כל היגיון ספורטיבי ולגיטימי.


כתוצאה מהמחלוקת הזו, שני הצדדים הפסידו וככל שהזמן עובר, ממשיכים להפסיד. מצד בן זקן, לקבוצתו כמעט ואין אוהדים, רמת העניין בה הולכת ופוחתת ומה שמחזיק אותה כרגע הוא התקציב הגבוה, שמגיע מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, חברות הטלויזיה בכבלים ועיריית אשדוד. ברור לכל, כי מצב כזה לא יחזיק מעמד שנים רבות ותקופת התפשטות הנגיף עוד תעצים את הנושא.
מצד עירוני, לה יש קהל רב, למרות שלא רואים זאת בכמות מכירת המניות, המחסור אותו היא חווה הוא כלכלי. 'עירוניה' כזכור הוקמה מחדש בשנת 2015 ובשנת 2019 הצליחה להעפיל לליגה א' דרום בצורה דרמטית ורומנטית, מה שהעניק לה חשיפה ברמה ארצית. אולם, עונת הבכורה בליגה א' הייתה בינונית, שהתבטאה במאבקי תחתית. מקבוצה המעוררת עניין כמו 'עירוניה', שניצחה בצורה מעוררת השראה את הדרבי האחרון מול האדומים אשדוד, מצופה להתמודד על עלייה ללאומית. דבר כזה לא צפוי לקרות בקרוב, בטח שלא עם סגל השחקנים האלמוני שמגבשים המנהל המקצועי ברוך דגו והמאמן אבי אבינו.
אם שני הצדדים רוצים להתקדם ולעשות משהו משמעותי בכדורגל הישראלי, אשר יזכר לשנים רבות, עליהם לקיים סולחה ולעבור לשיתופי פעולה. עם הכסף שיש מאחורי קבוצת בן זקן ועם הקהל שיש מאחורי עירוני אשדוד אפשר לעשות דברים כל כך יפים, שיכפרו על השנים האחרונות, בהן הכדורגל האשדודי משווע לחיבורים אמיתיים וטהורים, מתוך אחדות וערבות הדדית. כל מה שצריך לקרות הוא ששני הצדדים יפנו לשלום ואפשר להיות בטוחים, כי שניהם ירוויחו מכך.

יובל נעים נגד אלי לוי
במהלך עונת המשחקים 2018/19 נחת המאמן בן ה-53 יובל נעים, כיום מאמן האדומים אשדוד מליגה א' דרום, במ.ס אשדוד, בעקבות פיטוריו של המקדוני החביב, בלגויה מילבסקי. מהקדנציה של נעים במ.ס, שהסתיימה בפיטורים בטונים צורמים אחרי 10 מחזורים בלבד לא נזכור הרבה, מלבד משפט שאמר בראיון לרדיו 103 'אף אם', ערב החתימה במ.ס: "מי שחושב שטום בן זקן לא צריך להיות בהרכב, שלא יבוא לאמן במ.ס אשדוד".


בתקופה ההיא עבד נעים באופן צמוד, עם עוזרו אלי לוי, כיום מאמן קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד. שניהם זכורים כשחקני הגנה קשוחים ויחדיו כצוות הם רשמו הצלחות, שהגדולה שבהן הייתה העפלה מרשימה עם הפועל אשקלון מליגה א', עד לליגת העל בתוך שנתיים. הקרע בין השניים נולד לאחר שלוי בן ה-45 בחר לחזור למ.ס אשדוד מספר שבועות לאחר עזיבתו יחד עם נעים, אמנם רק לקבוצת הנוער, אך יהיו מי שיגידו שאלי לוי היה צריך לגלות יותר נאמנות לחברו, שנתן לו במה והזדמנות.

אור אינברום נגד ניב זריהן
בחודש דצמבר קריר, בשנת 2016 במהלך משחק ליגה בין מ.ס אשדוד למכבי ת"א, בעודם צעירים מבטיחים, אירעה תקרית מביכה בין אינברום לזריהן, מהשחקנים הטובים והמוכשרים של מ.ס באותה תקופה, שעוררה הדים בציבור בכלל ובקהילה האתיופית בפרט.

זריהן צוטט כאומר לאינברום: "אתיופי מסריח", לאחר שהאחרון לא מסר לו. האמירה הזו עלתה לו בקנס של 25 אלף שקלים בעקבות ועדת משמעת פנימית שנערכה במ.ס אשדוד, אך גרוע מכך, התדמית נסדקה. בחלוץ הסורר, בנו של כוכב העבר, יגאל זריהן, הידוע כאדם בעל נימוסים והליכות, נדבק רבב גדול. אירוע מסוג זה הטיל וממשיך להטיל צל כבד על הקריירה של ניב (שחקנה של בני יהודה כיום) וככל הנראה עיכב לו את ההתקדמות שהייתה צפויה לו.
בצד של אינברום, נראה כי הקיצוני של מכבי פ"ת, לא סלח וקשה לראות אותו סולח אי פעם. הקריירה של אור כמו של ניב לא התפתחה בכיוון הרצוי ושניהם מנסים בימים אלה לשקם אותה בקבוצות הדרג השני של ליגת העל. אפשר להבין את אור על אי היכולת לסלוח. אולם, לכבוד יום הכיפורים, ניתן לייחל ליום בו אור ימחל לניב ושניהם ישתפו פעולה בקבוצת צמרת אשדודית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן