אבי לוי המנהל האמנותי של ׳אשדודאנס׳: ״המופעים יאירו את הפצע המדמם שנפער בנו ב-7 באוקטובר״

׳אשדודאנס׳ פסטיבל המחול הבינלאומי הגדול בישראל יארח את מיטב הזמרים והזמרות כמו שרית חדד, שירי מימון, מארינה מקסימיליאן, אודיה, דיוויד ברוזה, קובי אוז, ואלרי חמאתי, רותם כהן מאיה בוסקילה, מיי פיינגולד  עינת שרוף , אור כהן. התיישבנו לריאיון עם אבי לוי המנהל האומנותי של ׳אשדודאנס׳ שסיפר לנו על הפסטיבל

״התרבות בכלל והריקוד בפרט נדחקו לאחרונה במורד סדרי העדיפויות שלנו״. מנהל הפסטיבל אבי לוי.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה צפוי בין מופעי הפסטיבל השנה?

״אחד המופעים שמרגשים אותי הוא "קולה של אמא״ – הפקת מקור מיוחדת שתפתח את הפסטיבל  ותוקדש כולה לאמהות ובנויה בהשראת תוכנית הרדיו המיתולוגית "קולה של אמא", שמשודרת בגלי צה"ל מאז שנות ה- 70.  אודיה, שירי מימון, מארינה מאקסימיליאן, מאיה בוסקילה, ואלרי חמאתי,  מיי פיינגולד ואור כהן כמחווה לעוצמה נשית ירגשו עם רצף של שירים נפלאים שנכתבו על אמא, על האהבה שלה ואליה, החמלה והדאגה, החוכמה והעוצמה, ההקרבה והנתינה. על קטעי הקישור שדרנית העבר והזמרת-יוצרת בהווה, ושדרנית התכנית לבנת בן חמו. יחד איתן על במה כ-2000 רקדניות ורקדנים מלמעלה מ-60 להקות ייצוגיות שונות ברחבי הארץ לספקטקל ענק וצבעוני שכולו חגיגה נשית. זהו מופע שמחבק את כל האמהות.

מופע נוסף, שכל כך מיוחד הוא  ארינה מקסימיליאן במשכן לאמנויות הבמה בשיתוף פעולה חד פעמי וייחודי לפסטיבל עם הכוריאוגרפית המוערכת, רינת ארוניס, מנהלת מסלול הלהקות המקצועיות ב"דאנס אקדמי". יחד הן ירקמו עולמות קסומים סביב להיטיה האהובים של מארינה אשר ילוו בקטעי מחול בביצוע רקדני בית הספר, שיעניקו לשיריה פרשנות חדשה, סוחפת וצבעונית״.

וגם "מחוברים", שרית חדד, מהזמרות הגדולות והאהובות בארץ, ששיריה מהווים חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו בהפקת מקור ענקית וחד פעמית, שכולה בסימן חיבור וקירוב לבבות, תנעל את הפסטיבל״.

אילו מופעי ריקוד יוצגו בפסטיבל?

״למעלה מ-2000 רקדנים, רקדניות ולהקות מחול מובילות מהארץ וחו"ל, קבוצות ריקוד עממיות ואומנים מהשורה הראשונה יצרו פסיפס חסר תקדים של הפקות מקור, שילובים ייחודיים ומופעים מסקרנים, שיקרבו לבבות, יחברו אותנו סביב היפה והמשותף, יאירו את הפצע המדמם שנפער בנו ב-7 באוקטובר מזוויות חדשות ויעניקו מעט מרגוע ומזור לנפש. מבין מופעי הריקוד בפסטיבל  ניתן למצוא את מולדת הפקת מקור בבימוי והכוראוגרפיה של לירן זכריה, רוקדים רגעים קטנים מהחיים שאחרי 7 באוקטובר המופע מחבר אסופה של רגעים כאלה, ומביא אותם אל הבמה באמצעות מחול ותנועה. מופע המקור הזה ייקח אתכם לשיטוט מחודש בשבילי הזכרון הטרי, וינסה לשרטט את השביל מהאסון הגדול אל קוממיות מפוארת, זו השנה השנייה בה אנו מקדישים בפסטיבל משבצת מיוחדת לריקוד הכי ישראלי – ההורה״.

הלהיטים של הזמרת מארינה מקסימיליאן ילוו בקטעי מחול (צילום: יח״צ, שי פרנקו)

איזה מסר תרצה להעביר?

״לכולנו מובן כי התרבות בכלל והריקוד בפרט נדחקו לאחרונה במורד סדרי העדיפויות שלנו. מצב הרוח מקשה מאד לשמוח, אבל האמונה הפנימית שלנו לא מאפשרת לוותר ולהפסיק לזוז. העבודה על הפסטיבל השנה חייבה אותנו לגעת בפצע המדמם שנפער בנו ב-7 באוקטובר, להאיר אותו מזוויות חדשות ולהציג אותו במבע שהוא שפתנו השנייה – מחול. קבוצות מקצועיות ועממיות, כוכבים גדולים ויוצרים מקומיים מרכיבים פסיפס חסר תקדים של מופעים ואירועים שמצליח להתכתב בעדינות עם האירועים שבחוץ ולהכניס לתוכם אוויר הנחוץ לנשימה. השנה, אנחנו מביאים לכם פסטיבל ישראלי מאי פעם, כזה שמדבר עלינו ואלינו. אני משוכנע כי כל אחת ואחד יוכלו למצוא בתכנית שהרכבנו השנה את מקומם, ולצד היופי שבה גם מעט נחמה ותקווה. כולנו זקוקים לזה יותר מאי פעם.

תודה גדולה שלוחה ממני בהזדמנות הזו לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, על תמיכתו המתמשכת בפסטיבל ועל פיתוח העשייה התרבותית בעיר, שבזכותן עשייתנו האמנותית מתאפשרת ומתקיימת״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן