קידום אתרים אורגני או ממומן? למה לא שניהם?

הרצון של כל בעל אתר אינטרנט הוא להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. משום כך, הוא מעוניין בקידום האתר שבבעלותו. ניתן למצוא אתרים מגוונים שמכילים תכנים על כל הנושאים הקיימים בישראל ובעולם. יש כאלו שנועדו להעברת מסרים, מידע ותכנים פרסומיים ואחרים, יש המאפשרים תגובות גולשים, יש מקוונים המיועדים גם למכירות וכדומה

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעלי האתרים מגיעים מכל הישויות הקיימות, חברות ועסקים, מוסדות ממשל וציבור, אנשים פרטיים, עמותות וכדומה. קידום מבצעים בשתי דרכים עיקריות. אחת היא קידום ממומן והשנייה היא קידום אורגני. את שתי הדרכים מבצעים בדרך דומה ועל ידי הקלקה על מילות מפתח אשר נבחרות על ידי הלקוח בעצה אחת עם מומחה קידום אתרים.
מילות מפתח מתארות בצורה נכונה ומדויקת את פעילות העסק ואת המוצר או השירות אותו הוא מספק. לדוגמא: עסק שעוסק בהובלות תכולת דירות יכול לבחור לעצמו את הביטוי: "פינוי דירות". יחד עם זאת, לקידום ממומן ניתן לבחור ביטויים הקשורים לפעילות מקיפה ומשיקה של העסק ולא רק כאלו המתארים נישה בפעילותו.
קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן מתבצע כאשר הלקוח משלם על כל הקלקלה של מילת המפתח שנבחרה. למעשה, זוהי שיטת פרסום המותאמת בצורה מושלמת לשיטות העבודה של גוגל ולמנועי החיפוש שלה היודעים לזהות את הביטוי. כל הקלקה מקדמת את האתר. יש צורך בהקלקות רבות, עלות הפרסום גבוהה, יחסית, אבל הקידום הינו מהיר.
קידום זה מאופיין בגמישות רבה יותר. בטויי המפתח הנבחרים יכולים לתאר קשת פעילות רחבה יותר המאפיינת עסקים הפועלים בתחומים מורכבים ורחבים ולא רק בנישות צרות. מגוון הביטויים הרחב וצורת הניסוח מאפשרים כתיבת דף נחיתה יעיל ותמציתי יותר. כך הוא ישרת בצורה אופטימאלית את צרכי האתר והבעלים.
יתרון נוסף הוא בגמישות הפרסום. ניתן להגביר או להרחיב את הפרסום בהתאם לקצב האירועים ולקצב פעילות והתקדמות העסק. כך להגביר פרסום לפני אירוע מתוקשר שלו, או להפחיתו כאשר העסק פועל בעצימות נמוכה. צריך לזכור, כי כך גם ניתן לשלוט בהוצאות הפרסום. בגדול, הוא מתאים יותר לעסק מבוסס ובעל יכולות כספיות.
קידום אורגני בגוגל
שיטת הקידום השנייה הינה קידום אתרים אורגני הנעשית אף היא באמצעות הקלקה על מילות מפתח השזורות בתוך מאמרים ותכנים הנכתבים עבור האתר. גם כאן מספר רב של הקלקלות יצעיד את האתר קדימה. את התכנים כותבים קופירייטרים המתמחים בכתיבת תוכן המיועד לקהל הלקוחות של כל בעל אתר.
קידום אתרים אורגני נחשב לאיטי יותר אבל כולל תכנים חשובים ומשמעותיים הנשארים דרך קבע באתר – כל עוד לא מסירים אותם. כמובן, שתמיד ניתן לחדש ולרענן מאמרים ולהתאימם לרוח התקופה, לשירותים נוספים ולכלול בתוכם מסרים חדשניים אותם רוצים להדגיש. כתיבתם חייבת להיות ממוקדמת וכזאת המספקת ערך מוסף ומשמעות רבה והמאמרים האיכותיים מעידים על איכות האתר ומקצועיות העסק. עלות קידום זה נמוכה יותר.
שילוב כוחות
מקדם אתרים מומחה ובעל ניסיון יכול לקבל החלטה של שילוב שתי שיטות הקידום על מנת להגיע לאפקט יעיל ומהיר גם יחד. היא תלויה בנסיבות המקרה, במצב העסק, בצרכיו וכמובן, גם בהסכמתו של בעל אתר. היות וקידום ממומן הינו מהיר הרי שתוצאותיו יכולות להשפיע מוקדם מאוד.
אלא, שבית העסק אמור להיות ערוך מבחינת התשתית שלו למתן שירות מקיף ורב. אי עמידה בלחצי לקוחות עלול לגרום לירידה פתאומית במוניטין שלו והדבר עלול להזיק לו במיידית וגם לטווח ארוך. תוצאות קידום אורגני מגיעות באיטיות רבה יותר. לעסק יש אפשרות להתארגנות, מה גם שהפניות אליו מגיעות בהדרגה. שילוב של שניהם ייעשה בזהירות ובמינון נכון כדי להשיג תוצאות טובות.
ניהול ומעקב
מומחים לקידום אתרים הפועלים עצמאית או מועסקים אצל חברת קידום אתרים יודעים, איפה, לבחור עבור הלקוח את השיטה המתאימה לו ביותר והבחירה נעשית על פי צרכיו, טעמו, יכולותיו הכספיות ועוד. הם יודעים להטמיע מאמרים באתרים שונים שחלקם משיקים ואחרים כלליים, לבצע קישורים שונים אליהם ועוד, ובכך, תורמים עוד יותר לקידומו.
כל תורת הקידום נשענת על ידע מורכב, הכולל מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של התהליך, הכרת המדדים על פיהם פועלת גוגל וכדומה. מומלץ לקבל שירות ממומחי חברת קידום אתרים בעלת מוניטין בתחום. הליווי של כל עסק מתחיל בקידום אתרו וממשיך כל העת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן