אלי בר יוסף, סמנכ"ל הלקוחות ומ"מ מנכ"ל נמל אשדוד, השתתף השבוע בוועידת החברות המובילות במשק לתפעול וניהול שרשרת האספקה. הכנס עסק באתגרים אסטרטגיים הניצבים בפני המשק הישראלי, במיוחד בצל אירועי ה-7 באוקטובר, שהשפיעו עמוקות על ניהול המשק ועל תפיסות ניהוליות רבות במשק הישראלי.
בפאנל, שהתקיים במסגרת הוועידה, שוחחו על השינויים הנדרשים והדרכים להתמודדות עם אתגרים במציאות של אי ודאות גוברת. בין הדוברים היו יאיר ביטון, מנכ"ל DHL ישראל; עידן זו-ארץ, משנה למנכ"ל קבוצת נשר; סילביה אלקלעי, סמנכ"לית שרשרת אספקה בג'ונסון אנד ג'ונסון; ועדי ברק, מומחית לעולמות התפעול ושרשרת האספקה.
בר יוסף ציין כי נמל אשדוד שמר על רציפות תפקודית לאור המצב הביטחוני המורכב, תוך עמידה איתנה מול קשיים ודרישות מורכבות. "הנמל הוא חלק קריטי בשרשרת האספקה של ישראל, ו-98% מהמטענים המספקים את הכלכלה הישראלית עוברים דרך הים. הוכחנו שאנחנו מתפקדים מצוין גם תחת איום מתמשך," אמר בר יוסף. בנוסף, הדגיש את התמיכה שהנמל העניק למילואימניקים מבין עובדיו, וסיפר על יוזמה חדשה להקמת קבוצה לתמיכה בנשים עובדות.
לדבריו, תחילת המלחמה לוותה בקשיים תפעוליים, כולל חשש של ספקים זרים להיכנס לארץ, אך נמל אשדוד הצליח להתגבר על כך. בר יוסף הוסיף כי הרבעון האחרון בנמל היה רבעון שיא מבחינת תנועת המטענים, דבר המעיד על חוסנו של המשק הישראלי.
לסיום, ציין בר יוסף את השקעת הנמל במסוע גרעינים חדש, שהחל לפעול במהלך המלחמה והוביל לשיאי פריקה חדשים.