ניקיון לפסח: כ-30 טון גניזת כתבי קודש במהלך חודש ניסן

המועצה הדתית באשדוד ממשיכה בפעילות אינטנסיבית לפינוי גניזה, כאשר בחודש האחרון פונו כ-16 טון של כתבי קודש. לקראת חג הפסח, צפויה עלייה משמעותית בכמויות – עם היערכות לפינוי של כ-30 טון במהלך חודש ניסן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במסגרת ההיערכות, הוקם ביוזמת יו"ר המועצה הדתית, הרב עובדיה דהן, ביתן גניזה גדול ומסודר בכניסה לבית העלמין. המתחם כולל הפרדה ברורה בין סוגי הגניזה – ספרי קודש, עלונים תורניים, וכן תיבה ייעודית לגניזת סת"ם, הכוללת ספרי תורה, תפילין ומזוזות שנפסלו. במועצה מציינים כי תהליך פינוי הגניזה דורש מערך לוגיסטי מורכב, הכולל איסוף, שינוע והובלה לאתרי קבורה ייעודיים. לצורך כך נגבה מהציבור סכום סמלי בלבד, שנועד לכסות חלק מההוצאות.

הרב דהן קורא לציבור לנהוג באחריות ולהקפיד כי לגניזה יוכנסו אך ורק כתבי קודש, תוך הימנעות מהשלכת חומרי פרסום, עיתונים או פריטים שאינם מיועדים לכך. “מדובר בכבוד כתבי הקודש ובשמירה על פעילות תקינה של מערך הגניזה בעיר”, הדגיש. המועצה הדתית צפויה להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום במהלך ימי ההכנה לפסח, במטרה לתת מענה מיטבי לתושבי העיר.

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן