במסגרת ההיערכות, הוקם ביוזמת יו"ר המועצה הדתית, הרב עובדיה דהן, ביתן גניזה גדול ומסודר בכניסה לבית העלמין. המתחם כולל הפרדה ברורה בין סוגי הגניזה – ספרי קודש, עלונים תורניים, וכן תיבה ייעודית לגניזת סת"ם, הכוללת ספרי תורה, תפילין ומזוזות שנפסלו. במועצה מציינים כי תהליך פינוי הגניזה דורש מערך לוגיסטי מורכב, הכולל איסוף, שינוע והובלה לאתרי קבורה ייעודיים. לצורך כך נגבה מהציבור סכום סמלי בלבד, שנועד לכסות חלק מההוצאות.
הרב דהן קורא לציבור לנהוג באחריות ולהקפיד כי לגניזה יוכנסו אך ורק כתבי קודש, תוך הימנעות מהשלכת חומרי פרסום, עיתונים או פריטים שאינם מיועדים לכך. “מדובר בכבוד כתבי הקודש ובשמירה על פעילות תקינה של מערך הגניזה בעיר”, הדגיש. המועצה הדתית צפויה להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום במהלך ימי ההכנה לפסח, במטרה לתת מענה מיטבי לתושבי העיר.





