מנכ"ל נמל שלא סגור על עצמו: מתמודד לתפקיד אחר בעת משבר חמור בנמל

בזמן שבנמל אשדוד מתמודדים במשבר חריף מאוד בלי שמנכ"ל הנמל מביא פתרון וגם לא לתחרות בפתח מול הנמל החדש, שעתיד בקצב הזה לתת נוק אווט לנמל הוותיק ולהביא לקריסה כלכלית הוא מבקש לפרוש. זו זכותו לפרוש רק שהוא מחוייב להודיע על כך ובוודאי לדווח על כך שהוא מתמודד. מהתגובה המזלזלת שלו לשאלותינו, ניתן להבין שמדובר במנכ"ל שלא סגור על עצמו

ז'אנה. מה בדיוק הוא רוצה?. צילום: יחצ נמל
שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואצאפ
שיתוף ב email
שיתוף במייל

שיקו ז'אנה מנכ"ל הנמל מחפש דרך לצאת מהנמל, שהולך וקורס: פקקי ענק, ירידה בקצב העבודה ותחרות מצד הנמל החדש שעשוי לתת מכות מוות לנמל הוותיק שבו מאות עובדים מאשדוד, שעשויים למצוא עצמם בבעייה קשה. ז'אנה מבקש לפרוש והגיש, בלי להודיע להנהלת הנמל או לדירקטןוריון על כוונתו להתמודד על תפקיד אחר: למנכ"ל חברת חשמל.

ז'אנה, המנכ"ל הגיש מועמדות ומצטרף בכך למרוץ לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, (לפי פרסום ל"כלכליסט") ז'אנה מבקש להחליף את עופר בלוך, שיסיים בקרוב את תפקידו בחברת החשמל לטובת ניהול שופרסל. מול ז'אנה מתמודדים על התפקיד שני סמנכ"לים בחברת החשמל, אבי דויטשמן ויצחק בלמס.

ייאמר מייד שזו כותו להתמודד על תפקיד אחר וה בסדר רק הדרך והתגובה שלו וההתנהלות שלו חושפת בעיה קשה. מנכ"ל נמל שמתמודד עם משברים גדולים בהתנהלות הנמל, שלא מצליח לצמצמם את התורים של האניות מחוץ לנמל, לא מכין ממש את הנמל לתחרות, מבקש לפרוש?.

ואם החליט כך, זו זכותו, אך היה ראוי ומתחייב לעשות זאת בגלוי ולא להפתיע את מנהלי הנמל והעובדים. ובכלל כל נושא פרישות מהנמל הוא נושא שחור על עצמו במשמרת של ז'אנה:  מנהלים פרשו בתקופתו באופן מפתיע וניראה שהנהלת הנמל קורסת ונותרה ללא שדרת ניהול חזקה, שתתמודד עם האתגרים הקשים שעומדים בפתחה.

מהידיעה הזאת ובכירים בהנהלת הנמל טענו כי מדובר במהלך של בריחה מאחריות בשעה שיש משבר גדול בנמל. "לא מבינים איך מנכ"ל שהתמנה רק לפני שנתיים להוביל מהפיכה ולהכין את הנמל לתחרות רוצה לברוח. כניראה תפקיד של מנכ"ל חברת חשמל יותר נוח ובלי הרבה עבודה"

ואלה השאלות שהפנו למנכ"ל הנמל:

1. מדוע החלטת להתמודד לתפקיד מנכ"ל חברת חשמל? האם הוא הודעת על פרישתך או כוונתך לכך, לדירקטוריון?

2. האם בהנהלת הנמל יודעים על התמודדותך  והאם אתה  הודעת למישהו בנמל או למשרד התחבורה כי אתה מתמודד על תפקיד אחר.

3. האם העובדה שאתה מתמודד לתפקיד אחר אומרת שכבר אתה לא מעוניין להמשיך בתפקידך ודווקא בימים אלה של משבר בנמל ובפתחה של תחרות לא קלה עם הנמל החדש. מה זה אומר על המוטיבציה שלך להמשיך לנהל את הנמל?

4. באופן תמידי נספרים בין  40  ל70 אניות ממתינות. ובשבוע הבא חול המועד שזה אומר פחות מ50 אחוז כוח אדם מן הסתם הפקק בחוץ יגבר האם אתם ערוכים או שנמצא שבחוץ ימתינו גם 100 אניות?

ושימו לב לתגובה ששלח לנו הדובר שלו, יגאל בן זיקרי:

"אין למנכ"ל החברה כל כוונה להתייחס לכתבה בתחום הרכילות העסקית, אשר גם הוא הופתע מפרסומה ב"כלכליסט".  מאז כניסת המנכ"ל לתפקידו לפני כשנתיים הוא ממוקד  באתגרים כבדי המשקל של הארגון הנובעים מהתחרות בנמלים החדשים ומשבר הקורונה, תוך שמירה על רצף תפקודי לטובת המשק הישראלי.

נמל  אשדוד פועל 24 שעות ביממה לאורך שישה ימים בשבוע. בכל נקודת זמן עובדי הנמל פורקים כ 20  אניות הממלאים את הרציפים עד אפס מקום, ודואגים לכך שלאזרחי מדינת ישראל יהיו מוצרי מזון זמינים ברשתות השיווק . בימים האחרונים ישנם כ – 30 אניות ממתינות, כאשר רובן המכריע הן אניות מטען כללי, אשר מגיעות לנמל ללא כל התרעה מוקדמת. החברה נערכת לתגבור צוותי העבודה ותמשיך במאמץ המוגבר גם בימי חול המועד פסח , הבאים עלינו לטובה".

הערת המערכת:

תגובה מזללת ולא רצינית של מנכ"ל נמל שאמור להתייחס לשאלות בצורה מכובדת. בעצם אינו משיב לשאלות: האם הוא מתמודד או לא מתמודד לתפקיד מנכ"ל חברת חשמל. לומר שזו רכילות עסקית בלי להכחיש? האם כתב עיתון 'כלכליסט' משקר? גם לשאלה האם הודיע לדירקטוריון על כוונתו להתמודד הוא לא משיב וכן הלאה. ככה מתייחס מנכ"ל שבאמת לא גור על עצמו ועל תפקידו ובהשלכה רחבה יותר על עתידו של הנמל שנמצא ברגעי המשבר הגדולים שחווה מא נוסד ב1965 . חבל

כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

הורדה לאייפון:

דילוג לתוכן