הכי קשה לגייס נהגים באשדוד

מועצת המובילים פונה לאוכלוסיות הבלתי מועסקים בעלי רישיונות רכב משא להשתלב בתחום הנהיגה המקצועית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 החלטת שר האוצר להפסקת דמי החל״ת למי שמתחת לגיל 45, היוותה גורם התנעה של מועצת המובילים לפנות לאוכלוסיות הבלתי מועסקים, בעלי רישיונות רכב משא מכל הסוגים, להשתלב בתחום הנהיגה המקצועית.

על פי נתוני מועצת המובילים, אשדוד היא אחד האזורים הקשים ביותר לגיוס נהגים, היות והביקוש לעובדים שם גדול יותר מעצם עובדת היות אשדוד עיר נמל. סיבה נוספת היא שבצפון יש מענה של המגזר הערבי, דבר שלא קיים בדרום. מועצת המובילים מתכוונת לשים דגש על מתן פתרונות למחסור בנהגים באשדוד.

לפני כשנה הוקם מנגנון ייעודי בשם: ״גלגל התנופה״ בשיתוף מועצת המובילים, עמותת ״ציונות 2000״ וקרן ״ביחד״, להכשרת והשמת מועמדים פוטנציאלים, אשר יהוו עתודה לצוותי הנהגים בחברות ההובלה השונות.

השכר פי 2 מהשכר הממוצע במשק

במועצת המובילים מצפים שתנאי השכר הטובים- פי 2 מהשכר הממוצע במשק, וכן סביבת עבודה ברמה טכנולוגית מתקדמת ובכלל זה עבודה במרחבים פתוחים, עצמאות בניהול הזמן, תחושת ״עוצמה״ על כלי רכב כבד לחובבי הרכב, אפשרות להתפרנס גם בפריפריה, והשתלבות בחברות משפחתיות שמקנות תחושת שייכות, כל אלה יביאו דור חדש של נהגים.

נכון לעכשיו, שני האפיקים בהם הושקע מאמץ הם דורשי עבודה, בתיאום מול לשכת התעסוקה בעלי רישיונות רכב משא, וחיילים המשרתים בבסיסי מרכז הובלה בצה״ל ועומדים לפני שחרורם.

במסגרת התייחסותו לסיום החל״ת ציין שר האוצר, אביגדור ליברמן, את השכר האטרקטיבי של נהגי משאיות שמתחיל בכפול משכר המינימום, שמשמעותו היא כ- 10,000שקלים נטו לחודש.

 כנס בבסיס מרכז תובלה בצה״ל

לאחרונה, נערך כנס מעסיקים ראשון בסידרה במסגרת פרויקט ״גלגל התנופה״ בבסיס מרכז התובלה בו השתתפו למעלה מ-100 חיילים,  המיועדים לסיים את שירותם בחודשים הקרובים, כאשר אלה נחשפו לעשר חברות הובלה, מהגדולות במשק. החיילים גילו עניין במשאיות של חברות תעבורה שהוצגו בכנס, אשר עומדות בחזית הטכנולוגיה וביתרונות המקצוע, ובסופו התקבלו למעלה מ- 80 פניות אצל המעסיקים השונים.

בלשכת התעסוקה רשומים כ-3,000 דורשי עבודה בעלי רישיון לסמיטריילר

במועצת המובילים אומרים כי, הפעולה הבאה תתמקד בדורשי עבודה הרשומים בלשכת התעסוקה בעלי רישיון סמיטריילר. על פי נתוני שירות התעסוקה נכון לאפריל 2021, קיימים למעלה מ- 3,000 נהגים עם רישיון לסמיטריילר עד גיל 67 שיושבים בבית, מתוכם במחוז דרום רשומים כ-714. על כן רואים בפנייה לאותם דורשי עבודה חשיבות מיוחדת עבור הקושי בגיוס נהגי משאיות באשדוד.

בעל חברה: ״נהג משא שעוזב מקום היום, מחר הוא בחברה חדשה״ 

 גבי כהן בעל חברת ״שחר גיא בע״מ״ מספר על המחסור בנהגים: ״יש מצוקת נהגים בעלי רישיון על סמיטריילר. בכלל יש בארץ מצוקה של נהגים מקצועיים וחוסר גדול של נהגים, ובאזור אשדוד בפרט שהיא עיר נמל והביקוש הגבוה. הנהגים קופצים ממקום למקום, והם ׳עושים שוק׳. מי שמצליח לקבל מאה שקל יותר. הם קופצים לפה, קופצים לשם. בכלל במדינת ישראל אנשים לא רוצים לעבוד כנראה. לא רק בנהיגה, אפילו למצוא היום עובד פשוט או מלגזן  קשה מאוד״.

יש לכם בחברה מחסור גדול של נהגים?

״לנו, כרגע חסרים 5 נהגים. אנחנו לא מהחברות הגדולות״. לדברי כהן, בשל המצוקה בנהגים הנהגים בודקים טוב את החברות. ״כל עובד בתחום אחר אם יעזוב את העבודה, סביר להניח שלא ימצא עבודה חדשה במהרה. אבל נהגי משא נהג עוזב היום, מחר, אם הוא רוצה הוא עובד במקום אחר, בגלל המצוקה בשוק. אתה כמעסיק לא ממיין. אתה מזמין אותו לראיון, תוהה על קנקנו אם הוא לא פליליסט או עבריין אתה מקבל אותו ומקווה לטוב. זה לא שאתה מזמין שלושה נהגים לראיון וממיין את הנהג הכי טוב. כל מי שבא, אתה כמעט קולט ואתה מקווה לטוב״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן