תזמורת האופרה הקאמרית, שהוקמה ב-1992 ביוזמת ותמיכת עיריית אשדוד, המרכז לקליטת אמנים עולים ומשרד החינוך והספורט, כ"תזמורת קאמרית", עברה מספר גלגולים.
ב- 2007 בעקבות הצלחתה הרבה, היא הפכה ל"תזמורת סימפונית" שפעילותה באה לידי ביטוי, החל בסדרות קלאסיות ואופראיות וקונצרטים מוסברים ומונגשים לקהל, וכלה בסדרות נוספות הנוגעות למוסיקת גז' ומוסיקת עמים, ובמקביל במגוון מופעים המשלבים עיבודים סימפוניים עם שירה ישראלית, מוסיקת ג'אז פופ ורוק.
ב-2021 הוקם לצידה של התזמורת בית האופרה (שהוא השני בישראל, אחרי בית האופרה בת"א) ובעקבות כך שונה שמה ל"תזמורת האופרה הקאמרית" ושונה הרכב הנגנים, בהתאם לרפרטואר של התזמורת, שכולל, בין היתר, תוכניות אופראיות, אופרטות, מיוזיקלס, יצירות ווקאליות ושירים פופולריים.
מנהלה האומנותי של התזמורת הוא ואג פפיאן והיא מופיעה לצד אמנים מובילים, מנצחים וסולנים בעלי שם מהארץ ומהעולם: באשדוד, בהיכלי התרבות המרכזיים במדינה, בפסטיבלים, באירועים ממלכתיים ובמדינות בעולם, וכן לוקחת חלק בפעילות חינוכית מוסיקלית בקרב הילדים ובני הנוער. בית האופרה מקיים פעילות שוטפת ומפיק מידי שנה אופרות ואופרטות, בבימוי מלא ותפאורה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, כשמשולבים בהן גם סולנים, במאים ומנצחים מרחבי העולם. הוא נחנך בהופעת הבכורה של "הספר מסיביליה" ובהמשך בוצעו, בין השאר, האופרות: "לה בוהם","טוסקה", "לה סרבה פדרונה" ובמהלך המלחמה "שני גברים ואישה אחת" והאופרטה "העטלף".
עו"ד שומר נכנס לתפקידו ב-2019, כשהתזמורת היתה על סף פירוק ושיקם אותה בעזרת ההנהלה הציבורית שלצידו, המנכ"ל עו"ד משה פישר והעירייה. בנוסף לקונצרטים של מוזיקה קלאסית, שולבה מוזיקה זו, כדי לקרבה לקהלים נוספים, בקונצרטים עם מוזיקה עכשווית, שזכו להצלחה והתקיימו גם במהלך המלחמה. בשתיים מתוכן ליוותה התזמורת את להקת "אבבא" ואת כריסטוס ניקולופולוס- מגדולי המלחינים ונגני הבוזוקי ביוון, שהגיעו להביע את תמיכתם בישראל. במהלך המלחמה גם קיימה התזמורת, בהתנדבות, קונצרטים לקהלים שונים, בהם מפונים ועולים.
כאמור יו"ר התזמורת עו"ד שומר, שמעיד על עצמו שהוא אוהב מוזיקה- בעיקר קלאסית, נכנס לתפקידו כשמצבה של התזמורת היה בכי רע. " העמותה היתה על סף פירוק והחלה בתהליכי מחיקה. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, פנה אלי וביקש שאתגייס לנושא ושינסתי מותניים", מספר עו"ד שומר.
יש לציין שלא בכדי פנה ד"ר לסרי לעו"ד שומר, מוותיקי אשדוד, שהוא עתיר ניסיון פוליטי ותרבותי, שהיה חבר מועצה במספר קדנציות וכיהן בשנות השמונים כסגן ראש העיר (בתואר) של אריה אזולאי, כממונה על התרבות והמתנ"סים. במהלך כהונתו גדל, בין היתר, מספר המתנ"סים מ-4 ל-9 והונח היסוד לגופי התרבות בעיר.
על הרעיון שלו להקים את בית האופרה הוא אומר: " היתרון הוא שניתן בתקציבים דלים יחסית, לפרוץ את המסגרת הרגילה ולהעלות בהדרגה תחום חדש שייסחוף את הקהל". לדבריו, המהלך המדובר גיבש מחדש את התזמורת ועודד את הנגנים, שהמוראל שלהם עלה, לחדש ולהתחדש "יש לצידי דירקטוריון, שחבריה מכהנים בהתנדבות מלאה, שמהווה הנהלה ציבורית צנועה וחרוצה, שמתכנסת לעיתים תכופות מאוד, ומפעילה את התזמורת והאופרה באופן ענייני. אני רוצה לשבח את ראש העיר, אוהב התרבות, שאילמלא תמיכתו המשמעותית, גם בתקציבים, כל זה לא היה קורה", אומר עו"ד שומר.
.