עיריית אשדוד ממשיכה בהיערכותה לתרחישי חירום ומציגה את מודל "עיר בעלטה", שנועד להבטיח מתן שירותים ומידע לתושבים גם בעת הפסקת חשמל ממושכת. במסגרת זו, נערך היום כנס הסברה ייחודי בהשתתפות כלל עובדי העירייה והחברה העירונית לתרבות ופנאי, שהוצג בו מודל חדש של מרכזי שירות עירוניים ומרכזי מידע לציבור.
המודל, שפותח במיוחד באשדוד, כולל הקמת שישה מרכזי שירות ו-13 מרכזי מידע נוספים ברחבי העיר, אשר יופעלו גם במצבי חירום. המרכזים יתבססו על תשתיות קיימות, תוך מענה מותאם למגוון תרחישים, בהם תרחיש "עיר בעלטה". במרכזים אלו יסופקו שירותי מידע, הנחיות מיוחדות ועדכונים שוטפים לתושבים, וכן יתבצע איסוף מידע מהציבור שיועבר ישירות למטה החירום של העירייה.
דינה בר אולפן, המשנה למנכ"ל וראש מכלול מידע לציבור בחירום, הציגה בכנס את פריסת מרכזי השירות והמידע בעיר והסבירה את החשיבות של מתן מידע אמין ומעודכן לתושבים בזמן חירום. "המרכזים יאוישו על ידי אנשי מקצוע מיומנים שיספקו לתושבים את כל המידע הדרוש בזמן אמת, כולל הנחיות בנוגע למיגון, אזורי התרעה והצטיידות אישית," אמרה בר אולפן.
אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, ציין את חשיבות השתתפות מוסדות התרבות והפנאי במערך החירום העירוני. "המוסדות הללו יהוו את הלב הפועם של השירותים לתושבים בזמן חירום," ציין טואיל.
כחלק מהיערכות העירייה, הופקה גם חוברת דיגיטלית מקיפה המפרטת את כל המידע הרלוונטי לתרחיש "עיר בעלטה", הכולל בין היתר הנחיות להתנהגות נכונה בזמן חירום, נקודות חלוקת מים, מיקומי מקלטים ועוד. החוברת הופצה לכלל התושבים וזמינה לצפייה באתר העירייה.
עיריית אשדוד ממשיכה להוביל בתחום ההיערכות לחירום ומבטיחה כי התושבים יהיו מוכנים לכל תרחיש אפשרי. "יחד ננצח!" סיכמה בר אולפן את הכנס.