יו"ר ההסתדרות באשדוד, חיים שייב: "התפטרות חברי הוועדים הייתה פזיזה וקראתי להם לחזור"

בעקבות ההסכם שנחתם לפיו עובדי מחלקת ים יעברו להעסקה תחת חברת נמלי ישראל הודיעו מספר חברי וועדים על התפטרותם. יו"ר מרחב אשדוד חיים שייב מסר: "מדובר בהסכם טוב מאוד לעובדים"
 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו"ר איגוד קציני הים אבי לוי. על פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ"י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת "הסכמי 2005".

במהלך המו"מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ"י. המעבר לחנ"י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.

יו"ר מרחב ההסתדרות באשדוד, חיים שייב מסר כי "אני חושב שזה הסכם מצוין לעובדי הנמל גם לנמל עצמו. למעשה, הוא מייצר עבור עובדי הנמל התייעלות וירידה במצבת עובדי האדם לקראת התחרות. הנמל יפוצה במלוא אובדן ברווחים ועובדי מחלק ים יעברו לעבוד בחברה מהחזקות במשק הישראלי עם הבטחה לבלעדיות"

ש. מה לגבי הוועדים שהודיעו על התפטרות?

"הסיבה שהם הודיעו על התפטרות לא קשורה לאיכות ההסכם ולא לטיבו. לצערי הם נקטו בפעולה פזיזה והם היו צריכים להתייצב בפני העובדים ולהודיע להם שההסכם הוא הכי טוב לעובדים מהסיבות שציינתי. ביקשתי מהם שיחזרו מהודעת ההתפטרות שלהם. בסך הכל ההסכם יהיה מרכיב חשוב בהתמודדות מול הנמל שייפתח. אנחנו על סף סיכום בנושא תשתיות בנושא התייעלות ובנושא הפרישה. אני מזכיר לך שהמדינה הסכימה לפתוח את המו"מ אחרי שוועד קודם הגיע להסכמות שמהוות כיום לבסיס שמעליו נוספו דברים לטובת העובדים ומדובר בדברים משמעותיים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן