לראשונה: מחלקה בנמל אשדוד תעבור לניהול חיצוני

בהמשך למהלך דומה שבוצע בנמל חיפה, חברת נמלי ישראל תיקח את המושכות ותנהל את מחלקת ים – שאחראית על הכנסה והוצאה של אוניות מהרציפים. בעקבות המהלך ועד תפעול ציוד מכני בתי מלאכה שיגרו הודעה לעובדים: " לאור ההחלטה החד צדדית להוציא את מחלקת ים מנמל אשדוד רו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לראשונה, נמל אשדוד מוציא את אחת ממחלקותיו לתפעול חיצוני של חברת נמלי ישראל. מחלקת הים, שתצא מנמל אשדוד, כוללת את הנתבים של הנמל, עובדי הגרירה ועובדי תחזוקה שאחראים להכניס ולהוציא אוניות מהרציף. מדובר ב-120 עובדים שהעבודה שלהם ישירות מול נמל אשדוד תהפוך לאזורית, כלומר כזו שעשויה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש שיקום בקרוב בעיר.

לפי כלכליסט, מדובר בהמשך למהלך דומה שבוצע בנמל חיפה. ההסכם הנוכחי גובש על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והנהלת הנמל. מתוך 120 העובדים, דור א' ודור ב', שהם כ-60 איש, יזכו למענק חתימה של כ-50 אלף שקל לעובד ותוספת שכר של כ-4.3%.

ההסכם נחתם בין בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו"ר איגוד קציני הים אבי לוי. בנמל חוששים מהמהלך וחלק מהעובדים מביעים תקווה שההנהלה לא תנצל את ההסכם החדש כדי לשחרר עובדים שנכנסו לנמל אחרי גיבוש עקרונות הרפורמה שטרם נחתמה. עובדי המחלקה שמכהנים גם בוועד העובדים התפטרו מהוועד במחאה וכינו את המהלך חד צדדי.

בר-דוד טוען שמדובר בציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים. "ההסתדרות שוב מוכיחה כי היא שותפה לשינויים ולרפורמות ששומרות על העובדים ובמקביל מקדמות מהלכים שהמשק כולו ירוויח מהם". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי הוסיף: "למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה שתוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של מחלקת הים" .

בעקבות המהלך ועד תפעול ציוד מכני בתי מלאכה שיגרו הודעה לעובדים: " לאור ההחלטה החד צדדית להוציא את מחלקת ים מנמל אשדוד רוב ועד תפעול ציוד מכני ובתי מלאכה הודיעו על התפטרותם מוועד העובדים" .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן