הטרגדיה במרוקו: הלך להתפלל על קברי צדיקים ונהרג בתאונה

הרב דוד לוי, מקורבו של הרב יאשיהו פינטו ומנהל את בית המדרש של "שובה ישראל”, הובא למנוחות בהשתתפות אלפים. לוי ז"ל, בן 41 אב ל-4 ילדים השתתף עם עוד חסידי פינטו בהכנסת ספר תורה שאירגן הרב פינטו ונהרג לאחר שנמחץ בין שני אוטובוסים. בנו הבכור בן ה- 7 ספד לו: "ב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית העלמין באשדוד ידע הלוויות קשות וקורעות לב, אבל קולו התם של ילד בן שבע שסופד לאביו היה מהקשות שבלוויות שידעה העיר אשדוד. קול של ילד שאיבד את אביו בלאונה מחרידה במרוקו. אף עין לא נותרה יבשה כשבנו הבכור של הרב לוי ז"ל, רק בן שבע, נשא הספד על אביו. בקול שקט וחודר הוא ספד לאביו. "אבא היקר שלי, אני אוהב אותך ומתגעגע אליך. עוד מעט חנוכה ואני לא יודע איך נדליק חנוכייה בלעדיך. אני בטוח שתשמור עלינו כמו שתמיד דאגת לנו. אבא, תתפלל על אמא שיהיה לה המון כוח לגדל אותנו". הקהל לא יכול היה לעצור את הדמעות גם כשסיים במילים: "בורא עולם, בבקשה תביא כבר את המשיח, בשביל שאבא הצדיק יהיה בתחיית המתים".

אלפים, ליוו ביום שני השבוע את הרב דוד לוי, בן 41 מאשדוד בדרכו האחרונה. בית העלמין היה צר מלהכיל את האבלים שהגיעו להיפרד מהרב לוי , איש אשכולות, שנסע עם חסידים רבים של הרב יאשיהו פינטו להתפלל על קברי צדיקים במרוקו, שם נמחץ למוות על ידי האוטובוס שעמד לקחת את משתתפי ההילולה להתפלל על קברי צדיקים, ממש לפני כניסת השבת. בני משפחתו משוכנעים שמדובר בפיגוע לאומני וכי הוא נרצח על ידי הנהג המרוקאי שפגע בו בכוונה.

בעזרת השלטונות במרוקו, הוטס ארונו של הרב לוי ז"ל ארצה. מסע הלוויה העצוב החל בישיבת "שובה ישראל" שברובע י"ב. בלילה לפני הלוויה ירד גשם ונדמה כי גם השמיים בכו על מותו הטראגי של הרב לוי ז"ל. בצהרים כבר התבהר מזג האוויר ויפשר להמונים לצעוד אחרי ארונו. מסע הלוויה עבר גם בבית הכנסת של הרב פינטו בביתו שברובע י"א ומשם לבית העלמין. מסע עצוב וכואב.

ניהל את בית המדרש "שובה ישראל"

הרב דוד לוי, נולד וגדל בעיר אשקלון. בנם הבכור של שרה וכליפא. אח גדול לאחיו. הוא חזר בתשובה לפני מספר שנים, התחתן ועבר ברובע י"ב באשדוד. אבא ל- 4 ילדים שהגדול בן שבע והקטן בן שנה. הרב לוי, הפך להיות מעמודי התווך של " שובה ישראל" היה חסידו של הרב האדמו"ר יאשיה פינטו. הוא ניהל את בית המדרש בישיבת "שובה ישראל" ואת בית הכנסת של הרב פינטו בביתו שברובע י"א. היה איש של חסד ואוהב אדם. ופעיל מסור של סיעת ש"ס בעיר.

לפני מספר ימים נסעו רבים מחסידיו, ביניהם הרב לוי ז"ל למרוקו להילולה. רבים מהם מאשדוד ומכל העולם. הם הגיעו בין היתר לערים מוגאדור, קזבלנקה, מרקש אגדיר ואסווארה. שיאו של האירוע היה טקס הכנסת ספר תורה. משם נסעו לבית המלון. בשעה 15:30 שעון מרוקו, ביום שישי הם עמדו לנסוע להתפלל בקברי צדיקים כשהתאונה המחרידה אירעה. הרב לוי ז"ל נמחץ בין האוטובוסים ונפגע קשות.

IMG 7344

התאונה המחרידה אירעה לעיני חבריו של הרב לוי שמיררו בבכי והתקשו לקבל את לכתו. עד מהרה הגיעה בשורת האיוב לאשדוד. לבני משפחתו של הרב ולראשי ישיבת "שובה ישראל". במוצאי שבת החלו רבים להספיד את הרב לוי ז"ל. בין היתר, גם ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ש"ס באשדוד אבי אמסלם חברו הטוב של הרב לוי ז"ל שספד לו: "זו אבדה גדולה ממש. בלתי נתפס גודל האסון, גם לי ברמה האישית על חבר יקר שזכיתי להכיר שנים רבות ובפרט בשנים האחרונות התחזק הקשר והידידות, רק לפני מספר שעות עם צאת השבת האחרונה זכיתי לקבל טלפון מחבר משותף שר' דוד שוחח איתו ביום שישי לגבי חסד נתינה ועזרה לזולת שביקש עבור משפחות מוחלשות תושבי העיר, זה לא נתפס שאני כותב עליך בלשון עבר, תקצר היריעה מלהכיל בשבחך ועוצמת הנתינה שהייתה טמונה בך, יכלה הזמן והמה לא יכלו אין ספק שזו בשורה קשה לעיר אשדוד לקהילת שובה ישראל, לחברים, למשפחה, ולכלל עם ישראל, היית ראשון לכל דבר שבקדושה, אנחנו נשתדל להמשיך להגשים ולהנציח את דרכך, את החסדים ואת הדברים הטובים שהשארת לכל מי שהכיר אותך וגם למי שלא, ברוך דיין האמת – צר לי עליך אחי דוד נעמת לי מאוד"

גם השר אריה מכלוף דרעי יו"ר ש"ס כתב בחשבון הטוויטר שלו כואב על פטירתו הטראגית של הרב דוד לוי ז"ל בתאונה במרוקו. מעמודי התורה והחסד באשדוד, מנהל כולל ופעיל מסור של תנועת ש"ס אשר תרם רבות להצלחתה, וכל בנותיו לומדות ברשת החינוך ' בני יוסף' . תנחומים כנים למשפחתו ולרעייתו הכאובה ומתפלל שהקדוש ברוך הוא יאמר די לצרותינו יהי זכרו ברוך" גם הרב פינטו התקשר לאלמנתו של הרב לוי ז"ל וספד לו בקול קרוע מכאב ובבכי גדול. "רבי דוד היית אחד יחיד ומיוחד, ומסרת את נשמתך בכניסת שבת, ובזמן שכל הקהילה הקדושה בהתעלות הנפש עצומה, בדבקות גדולה בקדוש ברוך הוא . כואב לנו כאב גדול, מי ייתן נפשי כפרתך, אהבתי את רבי דוד כבן ממש, מהמיוחדים בישיבה ומיושבי המזרח. בליבי אנחנו יודעים שהמיתה הקשה והמשונה הזאת, היא חלק ממלחמת השטן בקדושה ובטהרה ובעבודת ה' של הישיבה. וזה התשובה של השטן לספר דברים, ולהנהגות והמנהגים הקדושים של הקהילה".

בהלוויה עצמה ספדו לרב לוי ז"ל רבנים ומכובדים באשדוד. בין היתר הרב הראשי של אשדוד הרב חיים פינטו שפתח את ההספד וציין את התאריך הגדול שבו נפטר המרומז בספר ישעיה. הרב הזכיר את מעלותיו הגדולים וקרא להתחזק ולהתחבר למידת האמת והיושר. בסיום דבריו הודה למלך מרוקו ולאנשי הממשל שפעלו ועשו רבות למען כבודו של הנפטר מהרגע הראשון, כן הודה לרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שנרתם בכל כוחו להביאו לקבורה בדרך של כבוד הראויה.
אחריו נשאו דברי הספד בנו הרב ירחמיאל מנחם פינטו שהביא דברי הספד בשם אחיו האדמור רבי יאשיה שציין את צדקותו ואת עבודת ה שהיתה לו מתוך מסירות נפש. הרב שמואל אוחנה מראשי ישיבת שובה ישראל פתח בקול בוכים על האובדן הגדול והחלל עם פטירתו של רבי דוד שהיה איש תורה וחסד בכל עת.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נשא דברי הספד ודברי התעוררות וקרא להתחזק בבין אדם לחברו. גיסו נשא דברי התעוררות תוך כדי שציין את מעלת החסד הגדולה שהיתה ועל עזרתו הרבה בקרב בני נוער רבים שהשיבם למוטב.

"מה שקרה לאחי זה רצח לכל דבר"

יוסי לוי, אחיו של דוד ז"ל משוכנע כי מדובר ברצח. לדבריו יש בידיהם תיעוד מלא על מה שאירע במהלך התאונה

"נפגשתי עם כמה אנשים כרגע שהיו במקום באותו רקע וראו את מה שקרה יש צילומים ויש סרטים זה רצח לכל דבר…" אומר לוי . "אני נסער . שלחו לי הודעות על השתתפות בצער עוד לפני שידעתי מה קרה. השם ישמור מה שעברנו. פשוט נפגשתי עם כמה אנשים כרגע שהיו במקום באותו רקע וראו את מה שקרה יש צילומים ויש סרטים זה רצח לכל דבר…".

95775353856
תספר לנו את מה שקרה שם, אנחנו מדברים על מרוקו יום שישי אחה"צ
"יום שישי בבוקר קמו ליום רגיל לתפילה מתפללים בבוקר. הכל יפה והכל טוב. הם עומדים בחניה מגיעים בצהריים. בחניה עמדו 2 אוטובוסים האוטובוסים לא נסעו ישבו ועמדו החליטו כן לעלות לאוטובוס והחליטו לא לנסוע ולבסוף החליטו לא לנסוע באוטובוס לעבור את הכביש לעבר המלון שם האוטובוסים עמדו. אחי הגדול השם יקום דמו בא לחצות את הכביש. מישהו חצה לפניו הסתכל אחורה אחי עבר בדיוק האוטובוס נתן גז ונכנס בו בכל הכוח והדביק אותו לאוטובוס השני, זה לא שהאוטובוס נסע זה לא שהוא עבר בכביש. 2 אוטובוסים דוממים באותו רגע הנהג נתן גז נכנס בו בכל הכוח. יש וידאו ויש כל מיני דברים שרואים שזה לא תאונה רגילה. אי אפשר להגיד דבר כזה רצח לכל דבר, רק לפני שעה דיברו איתי על זה".
אתה אומר שקיבלתם הודעות השתתפות בצער לפני שידעתם מה קרה זה נורא.
"אנחנו במשפחה ישבנו בסעודה רביעית של יום שבת ואני מתחיל לקבל הודעה מאיזה חבר ופתאום איזה חבר מתקשר אליי ואומר לי שמעת משהו? לא ידעתי בכלל ואז עשינו אחד ועוד אחד ובראש אתה מתחיל לחשוב משהו פה קורה ואז מגיעים עוד טלפונים כנראה הודיעו לאשתו של אחי והם בדרך לשם ופתאום אני מקבל ממישהו הודעה משתתף בצערך.."
וכל זה קורה בזמן שהוא נסע למרוקו להשתתף בהילולה ?
"כן, הוא השתתף בהילולה. הוא אוהב את הצדיקים. הוא קשור לרב יאשיהו פינטו. כל היום עסוק בעשייה מהבוקר עד הערב באמת אין מילים אין מילים. אני בקושי הייתי מדבר אתו בטלפון. הוא עסוק כל היום לעזור לכולם,. את ההוא צריך לחתן, את ההוא בר מצווה . אנשים באים אליי בתקופה הזו ורק משבחים ורק שומעים דברים שלא ידענו עליו"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן