ערב מיוחד ליוצאי תימן

ערב מחווה לרבי שלום שבזי התקיים השבוע בבית ״יד לבנים״ והיה בסימן 400 שנה ליום הולדתו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שלישי האחרון חגגו בקהילת עדת תימן באשדוד, ערב שהוקדש להולדת 400 שנה לרבי שלום שבזי, ב״בית יד לבנים״ אשדוד. שבזי היה מנהיג נערץ ורב השפעה, מגדולי חכמי תימן שעסק בקבלה, במדרש, בהלכה ובשירה, וגדול משוררי תימן שחיבר למעלה מ – 850 שירים. את הערב פתחו במושב אקדמי עם מרצים ידועי שם מקרב העדה, ההרצאות עסקו בחקר שירתו והיבטיו המדרשיים והרוחניים, בשיתוף עמותת ידידי ויוצאי תימן אשדוד רבתי בראשותו של עו"ד ורו"ח יואל שוסף, ובשיתוף האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהדות תימן בראשותו של ד"ר יגאל בן שלום. את המושב האקדמי הנחה ופתח בברכות עו"ד ורו"ח יואל שוסף, ד"ר יגאל בן שלום המשיך בברכות, פרופ' יוסף יובל טובי הטעים ב"חידושים בחקר שירתו של שבזי", ד"ר אריאל מלאכי – "רוחו של הרמב"ם במשנת שבזי", ד"ר שרונה תם עמוסי – דיברה "על מקומן של הנשים בשירתו של רבי שלום שבזי", וסיים מר עותניאל מנצר בעניין "שבזי – החוט המקשר בין הסוגיה המדרשית לשירה הקלסית".

את החלק השני של הערב פתחה בשעה 20:30 להקת המחול מורשת יהדות צפון תימן – קרית עקרון וסיים בברכות יוסי ארבל חבר הנהלת העמותה, אשר הודה לעו"ד ורו"ח יואל שוסף על פעילותו למען העדה. במהלך הערב עלו לשיר מלך הזמר התימני -הזמר ציון גולן, להקת מחול צפון תימן קריית עקרון הופיעה בשנית, ואת הערב סיים היוצר והזמר אביהו מדינה.

01ebcad5 1d25 4d0a a97f 295a912d2e15

העמותה שהוקמה לפני לפני כעשור, במטרה לאגד, לטפח ולהעשיר את חיי החברה והתרבות, שמה לה דגש כי מעבר לקיומה כבית מורשת יהודי תימן , צורך לפעול למען "יחד שבטי ישראל, לגשר ולאחד בין עדות . בין ותיקים ועולים חדשים , ובין צעירים ומבוגרים, במסגרת של הרצאות וכנסים . שבתות עיון, ערבי זמר ועוד.

יו"ר העמותה קורא לכל החברים המעוניינים להתעדכן בפעילות העמותה להירשם במייל [email protected]

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן