הטרגדיה בשער הנמל: "ריססו אותה בכדורים, כאילו שמדובר במחבל עם חגורת נפץ"

מרינה ראטוש בת 40, נורתה למוות על ידי מאבטחי נמל אשדוד לאחר שנכנסה לשער המשאיות בנמל אשדוד ולא עצרה את רכבה גם לאחר שהורו לה לעשות כן. לטענת המאבטח, הוא חשש שמדובר בפיגוע דריסה חבלני של מפגע. הוריה של מרינה ז"ל דורשים לפתוח בחקירה כדי למנוע את המקרה הבא:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מותה הטראגי של מרינה ראטוש בת 40 מבית שמש, שנורתה למוות על ידי מאבטח בנמל אשדוד ממשיך לעורר שאלות שעדיין אין עליהם תשובות. בני משפחתה של מרינה זועמים ומבקשים לדעת בבירור מה בדיוק קרה שהמאבטחים ירו לעברה 14 כדורים שלא הותירו לה סיכוי לשרוד.

זה קרה ביום חמישי שעבר בשעה 22:20 בלילה. מרינה, סיימה יום עבודה ב׳מחסני תאורה׳ באשדוד שוחחה בטלפון עם אביה ואמרה לו שהיא בדרך הביתה. כעבור דקות אחדות היא נורתה למוות על ידי מאבטח בנמל אשדוד. לא ברור עדיין מדוע הגיעה מרינה לשער המשאיות בנמל. על פי הנטען היא לא עצרה את רכבה. צוות האבטחה הורה לה לעצור אך משלא נענתה ירה המאבטח ירי אזהרה ולבסוף ירה לעבר מכוניתה של מרינה שנפצעה באורח אנוש. בבית החולים ׳אסותא׳ נקבע מותה. הוריה יצחק ולאה הוזעקו לאשדוד והתבשרו על מות בתם.

המשטרה פתחה בחקירה. המאבטח שירה הועבר לחקירת המשטרה ולאחר שנחקר שוחרר לחמישה ימי מעצר בית. המאבטח טען כי חשש שמדובר בפיגוע דריסה וזה המקום לציין כי לפני עשור אירע פיגוע בנמל במהלכו נהרגו 10 עובדי נמל. מאז הוקשחו נהלי הביטחון ותוגברה האבטחה סביב הנמל, הוצבו עשרות מצלמות, נבנתה חומה ומערך המאבטחים החמושים תוגבר בשערי הנמל.

84634634272

(צילום: אבי רוקח)

המשטרה ביקשה לנתח את גופתה של מרינה, המשפחה התנגדה ובית משפט השלום באשקלון קיבל את עמדת המשפחה וקבע כי סיבת המוות ידועה ואין הצדקה לפגוע בכבודה. על החלטה זו ערערה המשטרה והפרקליטות לבית המשפט העליון שקבע שיש לנתח את הגופה.

ההורים: "לפתוח בחקירת הירי על הבת שלנו"

המקרה הטארגי מבחינת הוריה של מרינה ז"ל דרוש חקירה. האב יצחק התראיין לכתב "כאן" 11, אסף פוזיילוב, ואמר: "אני מבקש לעשות חקירה ולבדוק אם זה לפי החוק, שלא יהיו יותר קורבנות סתם. כואב לי מאוד". אמר האב בעצב. "כנראה היא נכנסה לנמל בטעות. היא בחורה נורמטיבית, נבחרה לעובדת מצטיינת. ריססו אותה בכדורים, כאילו שמדובר במחבל עם חגורת נפץ. יש דרכים אחרות לעצור רכב שנכנס לנמל. לא צריך לחזור הביתה בארון בגלל טעות. זהו שער שמרוחק מאוד מהשטחים הרגישים בנמל, היה מספיק זמן ודרכים לעצור אותה. למרות שראו שיושבת רק אישה אחת באוטו, המאבטח ירה שוב ושוב. המשפחה תדרוש חקירה. אירוע כזה לא היה צריך לקרות, יש מספיק שיטות לעצור אותה".

עו"ד חיים מכלוף, שמייצג את משפחת ראטוש: "ממה שאנחנו יודעים מרינה יצאה מעבודתה בחנות באשדוד שם היא עובדת כמנהלת. היא הייתה בדרכה לביתה. מסיבות שאינן ברורות לנו כלל היא נכנסה לנמל אשדוד לשער החיצוני, שם התחיל האירוע. מרינה לא התקרבה לאזור ביטחוני. לא ברור אם מאבטח נלחץ או לא הבין, אבל הוא ירה צרורות של אש תופת. על גופה נמצאו בין תשעה ל-11 כדורים. התנגדתי לנתיחת הגופה, אין צורך לחלל את הגופה מעבר. זה אירוע חמור שדורש חקירה מעמיקה מדוע פתחו באש בנמל. מדובר במאבטח צעיר שלא עובד הרבה זמן בנמל. לא הייתה התראה מודיעינית על חדירה לנמל".

המאבטח שירה: "הייתי בטוח שמדובר בפיגוע"

נודע כי מעדויות של המאבטחים בנמל הם טענו כי מרינה נהגה בפראות. "חשבנו שזה פיגוע דריסה". המאבטח שירה טען במשטרה: "ביצעתי ירי לפי הנהלים, היינו בטוחים שזה אירוע של פיגוע". עורכי הדין מירי ויינר, חי אוזן ושוקרי אבו-טביק, שמייצגים את המאבטח, אמרו בתקשורת על האירוע: "התפרץ רכב בצבע כהה לתוך נמל אשדוד תוך שהוא פורץ את מחסומי האבטחה, במהירות מופרזת, ללא ששעה לתמרורי האזהרה המקובלים, ומיד העלה חשד שמדובר באירוע פח"ע. מרשנו פעל על פי הנהלים המקובלים לטיפול באירוע שכזה, עמד בפני סכנה מידית ומוחשית לחייו ולחיי המאבטחים במקום ולרגישות המתקן ונאלץ לנטרל את הסכנה מן הרכב. מרשנו מסר את גרסתו בתחנת המשטרה מיד בתום האירוע, ובסופה שוחרר לביתו לאחר שגרסתו אומתה עם עדויות וממצאים מהמקום".

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד משתתפת בצער המשפחה. חברת הנמל ממתינה לתוצאות חקירת המשטרה ותלמד את מסקנותיה".

"היה צריך לעצור אותה לפני המאבטח״

אלון ראטוש, אחיה של מרינה המתגורר בארה״ב הגיע ארצה בעקבות מותה הטראגי של אחותו וסיפר על התחושות של המשפחה בעקבות האירוע הטראגי בו נהרגה אחותו מאש המאבטחים בנמל אשדוד. ״מרינה אחותי, אחותי האהובה. בחורה נפלאה. בת נהדרת. עובדת מסורה, מצוינת. אישה עם לב זהב, שנתנה יותר ממה שאי פעם לקחה״.

אתם יודעים מה קרה שם ביום חמישי בכניסה לנמל?

"אין לנו את כל הפרטים כי תחקיר המשטרה לא נגמר. אבל ממה שידוע לנו, היא נכנסה לאזור נמל אשדוד ונורתה למוות בידי מאבטחים במקום. היא למעשה מגיעה לכניסת המשאיות בנמל וחוצה במהירות את הצומת. המאבטח שנמצא שם בעמדת השמירה יורה לעבר הרכב שלה״

הם חשדו שמדובר בפיגוע? בניסיון לפרוץ לתוך הנמל? זה מה שאמרו לכם?

"אני לא יכול להגיד בוודאות. כל מה שאני אגיד זה ספקולציה. אני מאמין שהם פעלו לפי מה שהם ראו בשטח. אבל, אני לא מבין למה? לא ברור לי למה יעשו דבר כזה? היא בסך הכל נהגה באזור. זה מה שאני יודע. מה שקרה שם בדיוק אין לי מושג״

"אתם לא יודעים לומר באיזה מצב היא הייתה? האם אותה פריצה של אותו מחסום בכניסה לנמל נבע מסערת רגשות או מצב אחר שבו היא הייתה נתונה?

"אני לא חושב כך. לפי מה שההורים אמרו לי, הם דיברו איתה באותו יום. הייתה בסדר גמור. שום דבר יוצא דופן. הכל היה פשוט. עוד יום אחד רגיל בעבודה. היא אמרה שהיא רוצה להגיע לנוח בבית. לא משהו יוצא דופן. הכל שיגרתי. עוד שבוע בעבודה״.

11 קליעים לעבר הרכב היה כדי לעצור את הרכב

"עד כמה שהבנתי הם ירו לעבר הגלגלים. אין לי את כל הפרטים המדויקים של האירוע. אני רק יודע את מה שאתם יודעים, ולפי מה שאני רואה בתור איש שעבד בביטחון ושירת בצבא בביטחון ברמה דיי גבוהה, עד כמה שאני מכיר את המערכת. המערכת הייתה צריכה לעצור אותה לפני המאבטח. המחסום לא חסם בכשל מערכתי. אין לי ספק, האירוע צריך להיות מתוחקר ואני מקווה שזה לא יקרה למישהו אחר בארץ הזאת״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן