תעודת שליש

ליגת העל בפגרה ותחזור לפעילות בסוף החודש עם משחק ביתי של מ.ס אשדוד נגד הפועל כפר סבא. זמן טוב לסכם את עשר ההופעות של הקבוצה העונה בליגה. המצטיין: שלומי אזולאי

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליגת ה'בורסה לניירות ערך' נמצאת בפגרת נבחרות ושזרוע חורף של מגרשי הכדורגל. אין זמן יותר טוב מזה, לסכם את פתיחת העונה הבינונית של מ.ס אשדוד, שצברה עד כה 11 נקודות מתוך עשרה משחקים וממוקמת במקום השמיני בטבלה, כשהיא רחוקה ארבע נקודות מהפלייאוף העליון. כבר עכשיו אפשר לומר שזה נראה טוב יותר מן העונה שעברה, אבל במסע הרכש הרחב שעשתה הקבוצה בקיץ, ניתן לצפות ליותר מהקבוצה.

הטוב: שלומי אזולאי
מה עוד אפשר לומר שלא נאמר על הקשר הנפלא בן ה-29 של מ.ס. אזולאי הבקיע חמישה שערים, בישל ארבעה בתשע הופעות שבחלקן לא היה כשיר במאה אחוזים. בנוסף, הוסיף מנהיגות והרבה ברק במרכז השדה של הקבוצה. אחד משחקני הרכש הכי מוצלחים שהגיעו לאשדוד בשנים האחרונות. אילולא אזולאי, הקבוצה הייתה לבטח נאבקת על ההישארות בליגה בדיוק כמו בעונה שעברה. אם ימשיך להלהיב בצורה כזאת, קשה לראות אותו נשאר באשדוד בעונה הבאה.

הרע: יעקב בריהון
הקשר בן ה-26 כבר שלושה משחקים ברציפות לא נמצא בסגל של הקבוצה בגלל פציעה. בריהון הגיע לאשדוד בקול תרועה רמה מבית"ר ירושלים ונחשב לאחד מהשחקנים המבטיחים בסגל של רוני אוואט ומשה אוחיון. אולם, יעקב התקשה למצוא מקום בהרכב של הקבוצה וגם כששיחק, לא תרם יותר מדי למשחק ההתקפה שלה. מבחינת מספרים לבריהון אין שערים ובישולים בחמש הופעות ליגה העונה. זכורה גם תקרית שלו מן המחזור הראשון, כשהוחלף מול הפועל חדרה בעט בבקבוק ליד הספסל ובעקבות כך, נקנס על ידי הקבוצה. יהיה מעניין לעקוב אחרי בריהון המוכשר בהמשך העונה ולראות האם יצליח לתרום למשחק ההתקפה. כרגע, זה לא נראה טוב.

485285262641

המאכזב: שגיב יחזקאל
הקיצוני בן ה-24 של מ.ס אשדוד לא מזכיר במאומה את השחקן מן העונה שעברה. יחזקאל הגיע לאשדוד בחלון ההעברות של ינואר בעונה הקודמת והיה אחד מהגורמים המשמעותיים לשינוי שהוביל למסע ההישארות המופלא. העונה משהו לא מסתדר ולא ממריא אצלו ועל פי דיווחים גם הגישה שלו השתנתה לרעה. שער בודד בתשע הופעות זה לא מספיק למה שהורגלנו ממנו בעונה שעברה. ליחזקאל העונה היו יותר מדי איבודי כדור ובהרבה חלקים לא היה מעורב במידה מספקת במשחק של הקבוצה. אם יחזקאל יחזור לעצמו, יש סיכוי שאשדוד תוכל להתמודד על הכניסה לפלייאוף העליון. אבל כרגע, זה לא נראה באופק.

טעונה שיפור: ההגנה
זה ידוע שמשחקים מנצחים דרך ההגנה. עד עכשיו לא הצליחה מ.ס אשדוד לשמור ולא פעם אחת על רשת נקייה וספגה 15 שערים. לקבוצה שחולמת להשתלב בפלייאוף העליון זה יותר מדי. למרות הנוכחות של הבלם, שחקן נבחרת אוגנדה בן ה-23, טימוטי אוואני והשיפור ביכולת של ניר ברדע בן ה-23, זה עדיין לא נראה טוב. הקבוצה סופגת יותר מדי שערים שטותיים וניכר לראות שמשחק ההגנה לוקה בחסר. אם רוני אוואט ישאר מאמן הקבוצה, עליו לשים דגש מיוחד על העורף האשדודי בכדי שקצב צבירת הנקודות יגדל.

השער: יקוב סילבסטר בנתניה

רגע השיא עד כה בעונה של מ.ס היה השער המדהים של החלוץ הסלובקי בן השלושים, באיצטדיון בנתניה בדקה ה-35, בניצחון 2-4 על מכבי המקומית. זה גם היה המשחק הכי טוב של הקבוצה העונה, בו השיגה את ניצחון החוץ היחיד שלה עד כה. סילבסטר קיבל כדור עם הגב לשער, במרחק 22 מטרים ובסיבוב 'ירה' פצצה אדירה לחיבורי הקורות של דני עמוס חסר הסיכויים. זה גם שערו היחיד העונה עד כה של החלוץ בחמש הופעות.

התגלית: פיראס אבו-עקאל
הקשר בן ה-22 שהגיע בתחילת העונה מהפועל איכסל מגלה יכולת טובה במרכז השדה. אבו עקאל משקיע רבות, מפגין נוכחות בקישור, מוסר מסירות מדויקות ונראה כמו הפתעת העונה עד כה. הקשר שיחק שמונה משחקים עד עתה והקרדיט שקיבל נראה הכי מוצדק בעולם. אם ימשיך ביכולת הזאת, לא מן הנמנע שיתקע יתד ב-11 של הקבוצה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן