חיסולו של ראש הנחש מהגיהד האיסלמי בעזה: צה"ל מחפש את ראשו מזה עשור

בעשור האחרון אבו אל-עטא היווה גם מטרה לפגיעה עבור ישראל. במהלך מבצע עמוד ענן בשנת 2012 ניסתה ישראל לחסלו באמצעות ירי מהאוויר, בעת פגישה שקיימו בכירים בזרוע הצבאית באחד המגדלים בעיר עזה. גורמים מקורבים לג'האד האסלאמי מבטיחים כי התגובה האמיתית תגיע בשע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מפקד גזרת צפון ב עזה של הגא״פ הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא שחוסל הלילה היה יעד של ישראל מאז מבצע עמוד ענן וגרם ללא מעט כאבי ראש לאירגון החמאס.

חמאס הפעיל לאחרונה לחצים כבדים על הגיהד לא להסלים את המצב ובמהלך שיחות ההסדרה הם איימו על הגיהד, תוך פיזור איומים שלפיהם כל אדם או קבוצה שיפעלו באופן עצמאי נגד ישראל ללא ידיעת חמאס והסכמתו – ייעצרו באופן מיידי.

בחמאס סימנו את בהאא' אבו אל-עטא, מפקד חטיבה צפונית בזרוע הצבאית של הגא"פ, כגורם בעייתי שעשוי לנסות להחריב את ההסדרה. אבו אל-עטא היה מעורב בהכנות לביצוע פיגוע משמעותי נגד יעד ישראלי בצפון רצועת עזה,כדי למוטט את הסיכויים לכך.

בעשור האחרון אבו אל-עטא היווה גם מטרה לפגיעה עבור ישראל. במהלך מבצע עמוד ענן בשנת 2012 ניסתה ישראל לחסלו באמצעות ירי מהאוויר, בעת פגישה שקיימו בכירים בזרוע הצבאית באחד המגדלים בעיר עזה

בפגישה השתתפו גם קצין מבצעים בכיר, תייסיר ג'עברי, ואדם בשם חליל ביתאני שעמד אז בראש מחלקת הביטחון הפנימית של הארגון. בפגישה נכח עוד גורם בכיר מהזרוע הצבאית – והוא היחיד שנהרג בתקיפה.

במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014 הופצץ והושמד ביתו של אבו אל-עטא בצפון רצועת עזה. באותם ימים צה"ל השמיד בשיטתיות את בתיהם של בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי. אולם סביר כי הפצצת הבית לא נועדה לפגוע באבו אל-עטא אישית, בשל ההנחה שכל בכירי הזרועות הצבאיות והמדיניות ירדו באותה תקופה למחתרת.

הלילה כאמור הוא חוסל

הלוויתו של אבו אלעטא צפויה אחרי תפילת הצהריים במסגד אלעמרי בעיר בעזה.

גורמים מקורבים לג'האד האסלאמי מבטיחים כי התגובה האמיתית תגיע בשעות שלאחר ההלוויה.
זה המקום לציין כי פלגים צבאיים רבים מחלקים הצהרות מיליטנטיות במיוחד באשר לאופי התגובה הצפויה. הם מחשקים את עצמם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן