מתנת יום הולדת ללישי

ניצחון ביתי משכנע לאדומים אשדוד על הפועל אזור בתוצאה 0-2, במסגרת המחזור השמיני בליגה א' דרום. לישי ביטון חגג יום הולדת והבקיע את שער הבכורה שלו העונה. ביטון: "השמיים הם הגבול". במחזור הבא: משחק חוץ קשה נגד ירמיהו חולון (שישי, 13:30)

צילום: מדיה אדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת האדומים אשדוד אירחה בערב יום שני השבוע את הפועל אזור באיצטדיון הסינטטי לעיני 750 צופים, סיפקה ניצחון משכנע והעפילה למקום הרביעי בטבלת ליגה א' דרום, לאחר שמונה מחזורים. המאמן בן ה-59, חיים לוי פתח עם אותו הרכב שניצח את הפועל עכו, בשבוע שעבר במסגרת סיבוב ז' של גביע המדינה. עידן שריקי פתח על הספסל ואבירם ברוכיאן לא היה בסגל, בשל פציעה ממנה הוא סובל. את המחצית הראשונה תרצה הקבוצה לשכוח, שכן היא מיעטה להגיע למצבים והצליחה לנצח בזכות מחצית שנייה טובה יותר, בה גילתה הקבוצה שיפור ניכר והגיעה למספר מצבים טובים.

המשחק נפתח בסערה, כאשר כדור ארוך של הבלם רוי עמוס, לכיוונו של משה בן לולו החלוץ, גרם להכשלה מאחור של בלם הפועל אזור, אור הרשקוביץ', ששיחק בעונה שעברה באדומים אשדוד. השופט חן בן סימון היה קרוב לאירוע ובחר לשלוף את הכרטיס האדום להרשקוביץ' המסכן כבר לאחר שתי דקות, משום שסבר שבן לולו היה אחרון לשער של יקיר קרטה, שוער אזור. החלטה שנויה במחלוקת שהשפיעה רבות על המשך המשחק. בעקבות האירוע, הפועל אזור נותרה בעשרה שחקנים וניסתה בכל כוחה לחלץ נקודה מול היריבה העדיפה. הנסיונות כללו בזבוזי זמן רבים, שגרמו למשחק להיות איטי ולשחקנים האדומים להיות עצבניים ולא מרוכזים בחלק הקדמי. ההרחקה של הרשקוביץ' הייתה הרגע הבולט במחצית הראשונה. רק בתוספת הזמן אשדוד הצליחה לייצר איום ראשון לכיוון המסגרת, באמצעות נגיחה חלשה של בן לולו, שמצאה את קרטה השוער מוכן.

אל המחצית השנייה עלתה אדומים אשדוד אחרת לחלוטין. בדקה החמישים לישי ביטון בעט לשער מחוץ לרחבה, קרטה הדף לא טוב ומוחא באדיר הסתער על הכדור החוזר כדי לבעוט אותו לרשת ולקבוע 0-1 לאדומים. שער ראשון העונה לבאדיר, שנתן את האות לחגיגות ביציעי הסינטטי ושיחרר הרבה לחץ בספסל הקבוצה. בדקות שלאחר השער המארחת שיחקה עם ביטחון, הניעה את הכדור בחוכמה והגיעה להרבה מצבים. שלוש דקות חלפו ובן לולו נבלם ברחבה ואדי אדרי הגיע לכדור ובעט ממצב טוב בתוך הרחבה החוצה. כעבור דקה מהלך נהדר שהתחיל בצד שמאל אצל אדרי, שמסר לעדן בן מנשה, אשר בעט חזר מ-17 מטרים, אך הכדור פספס את המסגרת של קרטה בסנטימטרים בודדים.

בדקה ה-61 עידן שריקי נכנס לשחק במקומו של רז מזרחי. החילוף הכניס עוד מחץ להתקפת האדומים, שחיפשה את השער השני בכל כוחה. בדקה ה-64 היא גם מצאה אותו. באדיר הקפיץ מהמרכז לצד הימני של הרחבה, בן לולו השתלט ומסר בנגיעה לביטון, שלא היה מכוסה ברחבה ובעט מ-12 מטרים לפינה ופנימה. 2-0 לאדומים, סיומת יפה של ביטון שרץ לקהל ונישק את הסמל שעל החולצה. בישול לא פחות יפה של בן לולו, שגם במשחק בינוני שלו, מצליח לסדר מצבים נפלאים לחברים שלו.
השער השני למעשה הכריע את ההתמודדות. אשדוד קיבלה תיאבון וחיפשה גם את השלישי. בדקה ה-82 אפק אזולאי, שנכנס כמחליף כמה דקות קודם לכן, הגיע להזדמנות טובה ברחבה, אך הוא בעט לרשת החיצונית. בתוספת הזמן אזולאי הראה לנו כמה כישרון יש לו, כאשר עבר יפה משמאל לימין, בעט חזק וסחט הדיפה מצויינת מקרטה, שוער אזור. אל הכדור הגיע בן מנשה ו'ירה' אותו מעל השער. בסיום: 2-0 למקומיים, שחגגו עם הקהל השמח.
הקפטן לישי ביטון, שחגג את יום הולדתו ה-29 השבוע, קיבל עוגה וזכה לשירי יום הולדת מהקהל, אמר בסיום בצניעות אופיינית: "תחושה מדהימה להבקיע, אחרי הרבה זמן שלא הייתי במגרשים. סוף סוף חזרתי והחברים שלי עזרו לי בגדול. זה כיף ופשוט חוויה אדירה לתת גול בכורה העונה. מאחל לעצמי ולכל הקבוצה שנמשיך ככה בדרך הזו ומפה השמיים הם הגבול. חושב שהקבוצה יכולה להגיע הכי רחוק שאפשר בדרג העליון של הטבלה. המטרה הייתה 'פלייאוף עליון'. עם הסגל הנוכחי ולפי המשחקים האחרונים, אפשר לדבר ממש גבוה. קיבלתי אחלה מתנת יום הולדת. מאחל אותה לכל שחקן. הפירגון והאהבה שאני מקבל מהחברים שלי זה ממש אין מילים."

מוחא באדיר הוסיף: "תמיד כיף לכבוש מול הקהל שלנו המדהים. שמח על הניצחון, על הדרך שאנחנו משחקים ובאמת באמת יש לנו קבוצה טובה. חיים בנה פה קבוצה 'מפלצת לליגה א'. שיחקתי בכפר קאסם. גם בשמשון וגם במ.ס, אבל קהל כזה דוחף תשעים דקות לא ראיתי. גם כשלא היינו טובים עודדו אותנו. מקווים שמשבוע לשבוע יבוא יותר קהל ושנשמח אותם בעזרת ה'". במחזור הבא תפגוש הקבוצה את ירמיהו חולון לקרב צמרת מסקרן ומבטיח במיוחד. חולוון מדורגת במקום החמישי בטבלה, צמודה לאדומים, עם מאזן נקודות זהה של 16 נקודות. הקבוצה שתנצח תתקרב עוד יותר לעבר המוליכה הכח רמת גן, שסיימה השבוע בתוצאת תיקו מאופסת מול שמשון כפר קאסם מהתחתית.

משהו אדום וטוב
משהו טוב קורה באדומים אשדוד. ככל שהעונה מתקדמת היא הופכת להיות מועמדת רצינית לעלות לליגה הלאומית. ידוע שמשחקים מנצחים בהגנה ולקבוצה הזו יש קו אחורי ברמה גבוהה ביותר. לא בכדי מדובר בהגנה הכי טובה בליגה מבחינת מספרים. הגנה שספגה עד כה שני שערים בלבד ושמרה על רשת נקייה בשישה משחקים מתוך שמונה (לא כולל הניצחון המרשים בגביע על עכו).
מלבד ההגנה העוצמתית, לאדומים יש חוליית קישור מהטובות בליגה. בן מנשה, ביטון ובאדיר משלימים שלישיית 'בטון', שיגרמו לקבוצתם לשלוט במרכז השדה בהרבה מאוד ממשחקיהם העונה. לא ברור מה מתכנן המאמן חיים לוי לעשות ברגע שאבירם ברוכיאן יחלים מפציעתו, מכיוון ששלישיית הקישור שהופיעה במשחקים האחרונים נראית יוצאת מהכלל.
אבל הכי חשוב ועל כך נכתב לא פעם בשבועות האחרונים, זה החיבור בתוך חדר ההלבשה. הרבה זמן לא נראיתה באשדוד קבוצה כל כך מחוברת וכל כך שמחה לשחק יחדיו. אל כך נוכל להוסיף את הקהל האדום, שנמצא שם בשביל הקבוצה, גם ברגעים הפחות טובים שלה. אפשר לומר שהקהל האדום התבגר ולמד את הלקח מן העונה שעברה. רק אם ימשיך לעמוד מאחורי הקבוצה בכל רגע ורגע, כפי שעושה העונה, המסע הקסום לעבר הצמרת הגבוהה ואולי לליגה הלאומית יהפוך לריאלי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן