בית המשפט העליון: "מדובר בעתירות סרק של משפחת הלוי מאשדוד"

עתירתם של עורכי הדין האשדודים, אבי הלוי ואשר חפוטה נחלה מפלה משפטית גדולה. בג"צ דחה את עתירתם לפתוח בחקירה נגד ראש עיריית אשדוד לשעבר, צבי צילקר. "מדובר בעתירות סרק והגיע הזמן שמשפחת הלוי ישלימו עם התשובות שהם מקבלים" קבע בג"צ וחייב את עו"ד הלוי לשלם הוצא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד אבי הלוי מאשדוד ואמו שולמית, ישלמו למדינה הוצאות משפט בסך 7,500 שקלים. כך עולה מפסק דין של בית המשפט הגבוה לצדק, שדחה עתירה שהגישו השניים בבקשה שבג"צ יבטל החלטה מיום 5.5.19 על סגירת תיק חקירה שעניינה תלונות שהגיש עו"ד הלוי במשטרה כנגד ראש עיריית אשדוד לשעבר צבי צילקר.

בעתירה שהגישו השניים עולה כי בשנת 1993 רכשה שולמית הלוי, אמו של עו"ד אבי הלוי, חנות בחוף הקשתות, ופתחה עסק לממכר שתייה ומזון והציבה שולחנות וכיסאות בשטח מקורה הצמוד לחנות, וכן על שטח הטיילת העירונית. במאי 1997 דרשה עיריית אשדוד משולמית הלוי לפנות את השולחנות והכיסאות מהטיילת. שולמית פתחה בהליכים משפטיים וטענה כי עיריית אשדוד עשתה, לכאורה, יד אחת עם היזמים, איתם הייתה מסוכסכת וכי ביקשה להרתיע אותה מלהעיד במשפט הפלילי שהתנהל נגד היזמים.
במהלך השנים הגישו שולמית הלוי ועו"ד אבי הלוי תלונות רבות למשטרה נגד ראש העירייה דאז, צבי צילקר, ונגד בכירים בעירייה ונגד היזמים. המשטרה החליטה לסגור את הטיפול בהן בשל היעדר ראיות. על החלטה זו הוגשו ערעורים לבית המשפט, שנדחו. גם עתירותיהם החוזרות ונשנות לבג"ץ נדחו. כך למשל בשנת 2015 הגיש עו"ד הלוי תלונה נוספת וטען שבידו ראיות חדשות, אולם גם תלונה זו נדחתה.

957895784
במאי השנה דחתה הפרקליטות את ערעורו של עו"ד הלוי על ההחלטה לסגור גם את התלונה החדשה לאחר שנקבע כי אין כל מידע חדש וכי אין עניין ציבורי בחקירת תלונה על אירועים מלפני כ- 20 שנה. על החלטה זו משפחת הלוי עתרה לבג"צ.
בעתירה הם טענו כי ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה על דחיית הערר ואישור סגירת תיק החקירה נגד צילקר יסודה "בטעות מהותית היורדת לשורשו של עניין, נסמכת על טענות שאין להן יסוד עובדתי, ובנימוקים שגויים וזאת בשל חוסר הסבירות הקיצוני, הפגיעה באינטרס הציבור ובתקנת הציבור".

מנגד טען עו"ד דניאל מארקס בשם המשיבים כי דינה של העתירה להידחות בהיעדר עילה להתערבות בשיקול הדעת שניתן לרשויות התביעה וכי התלונה לא מבססת תשתית לחשד לפלילים שעשויה להצדיק פתיחת חקירה".

בג"ץ: "עתירות סרק שגוזלות זמן ומשאבים"
שופטי הבג"צ דפנה ברק- ארז, דוד מינץ ויעל וילנר דחו את העתירה על הסף וקבעו כי מדובר בעתירות סרק של משפחת הלוי. בפסק הדין כתב השופט מינץ כי לא ניתן להתעלם מהעתירות החוזרות ונשנות שהגיש עו"ד הלוי וציטט את דבריה של השופטת דפנה ברק- ארז בעתירה קודמת: "העותרים חוזרים ומגישים עתירות, לכאורה ללא בסיס מספיק, באותו עניין. גם אם העותרים בטוחים בצדקתם, עליהם לקבל ולהפנים את התשובות שקיבלו, ולהימנע מחזרות על טענות שהועלו ונדחו, גם בפני בית משפט זה. לא ניתן בכל עת להתחיל את בחינת טענותיהם של העותרים ממש מבראשית, בהתעלם מתשובות שניתנו ומשאבים שהושקעו".
השופט מינץ שדחה כאמור את העתירה של הלוי קבע: "עתירותיהם החוזרות ונשנות של העותרים, שהן למעשה עתירות סרק, גוזלות זמן ומשאבים מהמשיבים, מפרקליטות המדינה ומבית משפט זה. זאת אין לקבל ודומה כי הגיעה העת שהעותרים ישלימו עם התשובות שקיבלו, גם אם אלה אינן התשובות אותן הן ייחלו לקבל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן