העירייה אישרה: בית ספר אלטרנטיבי יוקם באשדוד

ועדת החינוך במועצת העירייה אישרה את הקמתו של בית הספר האלטרנטיבי הראשון באשדוד אשר יוקם בקרבת חוף הים ואשר החוף יהיה חלק ממרחב הלמידה בו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ועדת החינוך של מועצת העירייה התכנסה השבוע ואישרה את התוכנית. בישיבה הציגה סגנית ראש העירייה, שרון מרק בפני חברי הוועדה את מסקנות העבודה שבוצעה בחודשים האחרונים יחד עם הורים, מומחים ומינהל החינוך, לפיו יוקם בית ספר חדש בדגש טבע- ים ייחודי השוכן על חוף ימה אשדוד כשהחוף מהווה חלק אינטגרלי ממרחב הלמידה הבית ספרי כשהתנאים הפיזיים והקרבה לים יזמנו למידה משמעותי תוך ניצול משאבי ומרחבי הלמידה הייחודיים של בית הספר.

בית הספר יפעל במתכונת "חינוך יער" ומשמעו – חינוך לאורח חיים בטבע בדגש על הים ורצועת החוף. לאחר שהתקבלה ההחלטה המקצועית, ימשיכו צוותי הועדה בגיבוש המודל החינוכי ובתוך כך תכנון מבנה בית הספר בהתאם לפדגוגיה ולסביבה.
כזכור, לפני כעשרה חודשים סיכמו ראש העירייה וסגניתו על בחינה משותפת של הקמת מוסד חינוכי אלטרנטיבי ( הפועל על פי תפיסות חינוכיות ייחודיות כגון דמוקרטי, אנתרופוסיפי, מונטסורי וכדומה ) מרק מונתה לעמוד בראש וועדת ההיגוי לבחינת הנושא לאחר שהתקבלה החלטה המקצועית, ימשיכו צוותי הוועדה בגיבוש המודל החינוכי ובתוך כך תכנון מבנה בית הספר בהתאם לפדגוגיה ולסביבה. כן סיכמו ד"ר לסרי ומרק על שילוב זרמים אלטרנטיביים נוספים, כגון דמוקרטי ועוד במוסדות חינוך קיימים.

ד"ר יחיאל לסרי:" אשדוד עיר חוף מובילה בישראל עם תו תקן בינלאומי של שבעה דגלים כחולים, שמורת טבע מהגדולות בישראל עליה הכרזתי לפני מספר חודשים השוכנת בגב החוף הדרומי. טבעי שבאשדוד תפעל תוכנית לימודית ייחודית תיתן ביטוי ללימודי מדעי הים והסביבה הימית במטרה להעמיק את הידע לתלמידי העיר על כל הרצף הגילאי והחינוכי וכך בעתיד יוכלו לקחת חלק בשמירה ותרומה משמעותית לקידום ערכי הסביבה הימית שכל כך יקרה לכולנו”.
שרון מרק: ״אני מודה לראש העיר על האפשרות לממש יחד תפיסת עולם חינוכית עמה אני מגיעה לעשייה הציבורית, ועל השותפות והחזון החינוכי לאורך השנים אשר נותן מענה לכל ילד וילדה בעיר. תודה להורים הרבים אשר היו שותפים לתהליך הועדה, לד״ר גדי ביאליק מאוניברסיטת תל אביב על הצד המקצועי ולראש מינהל החינוך אריה מימון והגב׳ מרטין עובדיה על ההכוונה והדיוק המקצועי של הדברים. אנחנו ממשיכים מכאן להדק את החזון ולגבש את מודל בית הספר ברוח טבע-ים וחינוך יער יחד עם בניית מבנה על פי התפיסות הפדגוגיות הייחודיות והקשר לים ולטבע סביבו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן