הקסם פג בכפר קאסם

מכבי עירוני אשדוד הובסה במשחק החוץ נגד שמשון כפר קאסם בתוצאה 3-0 במסגרת המחזור השביעי של ליגה א' דרום. המאמן שי מאור התפטר במפתיע לאחר המשחק ויצר רעידת אדמה בקבוצה. בחמישי הקרוב: משחק בית בגביע המדינה מול בני סכנין, כאשר לא ברור מי יעמוד על הקווים

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רעידת אדמה במכבי עירוני אשדוד. המאמן שי מאור הגיש את התפטרותו להנהלת הקבוצה לאחר משחק ההפסד לשמשון כפר קאסם ביום שישי האחרון. בתחילת השבוע נפגשו ראשי הקבוצה עם מאור והחליטו שלא לעמוד בדרכו של המאמן, שכזכור, הצטרף בתחילת העונה שעברה והעלה את הקבוצה מליגה ב' ל-א'. תחילת העונה המאכזבת והמחסור בחיזוק ככל הנראה היו הקש ששבר את גב הגמל עבור מאור בן ה-43. יש לציין כי גם עוזרו של מאור, יוסי אברהם החליט להתפטר יחד עם המאמן. עד שימצא מאמן מחליף, מי שידריך את הקבוצה הוא המנהל המקצועי סרג'יו חאובל, המוערך מאוד בקרב הקבוצה.

מהנהלת הקבוצה יצאה ההודעה הבאה: "הנהלת הקבוצה ניהלה ביממה האחרונה שיחות עם שי מאור והוחלט באופן הדדי שלא לעמוד בדרכו לאחר התפטרותו. אנו רוצים לאחל למאמן הצלחה בהמשך דרכו."
הכל החל באיצטדיון הסינטטי העליון בכפר קאסם ביום שישי האחרון. כ-250 אוהדים בצהוב כחול ליוו את הקבוצה והגיעו אופטימיים לאחר הניצחון על מכבי הרצליה במחזור שעבר. בדקה ה-38 חלוץ שמשון כפר קאסם סיראז' נאסר הכניע את אנגלשטיין, כבש את שערו השלישי העונה וקבע 1-0 למארחת. עם פתיחת המחצית השנייה ערך מאור שני חילופים והכניס לשדה את בר סוויסה ועמרי מנשה, על חשבונם של יגל בלאיש והישאם אזברגה. החילופים לא הביאו לשינוי המיוחל ובדקה ה-65 קשרה של שמשון, ג'ורג' אמסיס קבע 2-0. שלוש דקות חולפות, אמסיס השלים צמד וחתם את תוצאת המשחק: 3-0 לכפר קאסם, שמנחילה לעירוני את הפסדה הרביעי העונה.

5626325123636
עירוני שוקעת במקום ה-12, כאשר יש לה 7 נקודות בלבד, מרחק שלוש נקודות מהקו האדום. במחזור הבא תצא אשדוד לאיצטדיון 'איצטוני' למשחק חוץ קשה מאוד נגד הפועל מרמורק. עוד לפני כן, ביום חמישי באיצטדיון הי"א, תארח עירוני אשדוד את בני סכנין, במסגרת סיבוב ז' של גביע המדינה, כאשר המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט. לא ככה רצו להגיע בהנהלת עירוני אשדוד לאחד מהשבועות הכי גורליים שלה מאז הקמתה מחדש.
הכתובת הצהובה הייתה על הקיר הכחול
אי אפשר להגיד שמישהו הופתע מהודעתו של שי מאור ביום שישי שעבר ומהודעתה של הנהלת הקבוצה יומיים לאחר מכן. נהוג לומר שלהצלחה אבות רבים והכישלון הוא יתום. אך למצב הבלתי אפשרי שנוצר בעירוני אשדוד מאז אותה העפלה מתוקה לליגה א', יש מספר סיבות ואי אפשר להצביע על שי מאור כאשם העיקרי, למרות שבהתפטרותו, הוא לקח את כל האחריות על עצמו.

ראשית, בקבוצה קיוו שבעקבות ההצלחה המסחררת מן העונה שעברה, רבים מאוהדי הקבוצה ירכשו מניות, דבר שלצערם של קברניטי הקבוצה לא קרה. הקבוצה מכרה קרוב ל-250 מניות, מה שלא עזר לה להתכונן כמו שצריך לליגה א' ולהעמיד תקציב מספק, שיקנה רכש של שחקנים בכירים ומתאימים לאתגר שטומנת בחובה ליגה א' דרום החזקה. כתוצאה מכך, נאלצו בקבוצה להסתמך על סגל כמעט זהה לעונה שעברה. מה שהספיק לליגה ב' דרום ב', בטח שבטח לא יכול להספיק לליגה א', בטח שלא העונה, כאשר קבוצות רבות ערכו מסע רכש מטורף. לכך ניתן להוסיף את הויתור על ברוך דגו, הלב של הקבוצה. לא ייתכן שלא נמצא מימון להשאיר סמל כמו דגו בקבוצה, אפילו על תקן של עוזר מאמן. בהנהלה היו צריכים לעשות ויתורים אחרים ולשים את כל הביצים על אישיות כמו ברוך, מהשחקנים הכי גדולים בהיסטוריה של העיר אשדוד בכלל ושל קבוצת עירוני אשדוד בפרט. אילולא דגו היה נשאר, ניתן לנבא כי המצב היה שונה והקבוצה הייתה נראית מחוייבת יותר ולוחמת יותר.

הסיבה השנייה לכישלון, היא התנהלותו של שי מאור, שלא חסין מפני ביקורת. ביותר מדי משחקים מאור ערך חילופים מתנשאים במחציות הראשונות שלהם, מה שקרוב לודאי גרם לשחקנים שהוחלפו תחושת מרמור ובעקבות כך למאור לאבד את חדר ההלבשה. אל זה ניתן להוסיף את הראיונות השליליים שהעניק לפני פתיחת העונה ובמהלך המחזורים האחרונים, בהם התלונן בדרך קבע על חולשתו של הסגל ועל מחסור בכסף לחיזוק. מוטב היה לשי מאור באותם ראיונות להימנע מהצהרות אלו שיצרו אפקט שלילי אצל שחקניו. לא כך נוהג מאמן שמאמין בשחקנים שיש לו ויש יסוד סביר לחשוב, שהתנהלות אחרת, הייתה יוצרת גורל שונה עבור קבוצת מכבי עירוני אשדוד העונה.

סיבה נוספת לפתיחת העונה הכושלת של הצהובים כחולים היא הפילוג בתוך ההנהלה והקהל. לא פעם נשמעים ויכוחים בין אוהדי הקבוצה בקשר ליו"ר טל אספורמס ולמאבק ההדדי מול משפחת אבו, שלכאורה הציבה תנאי לתמיכה שלה בקבוצה- או אנחנו או אספורמס. אילולא הסכסוך המדובר, סביר להניח שלקבוצה היו מגיעים ספונסרים ואיתם כסף נוסף לבצע חיזוק לסגל הלא מספיק טוב לליגה א'. יתרה מכך, אין זו התנהלות בריאה לקבוצה, כאשר היו"ר שלה מסוכסך עם בעלי ממון.
למרות כל האמור לעיל, ל'עירוניה' יש סיבה לאופטימיות והיא הקהל שלה, שהולך אחרי הקבוצה שלו בהמוניו לכל מקום בארץ. עם קהל כזה, ניתן לשער כי המותג שנקרא מכבי עירוני אשדוד ישאר לעד עדי עד וצפוי לו עתיד מזהיר, למרות שבתקופה זו, המצב נראה הפוך. על הקהל להישאר מאוחד ולהמשיך לתמוך בקבוצה, גם בימים כאלה כי כל אוהד כדורגל יודע, שקהל טוב לא נמדד בתקופות של הצלחה, אלא בתקופות של שפל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן