מהפך לפני שמחת תורה

ניצחון גדול למכבי עירוני אשדוד בתוצאה 3-2 על מכבי הרצליה. חג'ג', בר סוויסה וגיא עובדיה כבשו לעירוני, שחזרה פעמיים מפיגור. שי מאור: "כל הכבוד לשחקנים, להנהלה ולקהל". במחזור הבא: משחק חוץ נגד שמשון כפר קאסם (13:15, כפר קאסם)

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירה נהדרת כיאה למשחקי הבית של עירוני אשדוד קיבלה את השחקנים במשחק החשוב נגד מכבי הרצליה, שנערך במוצאי שבת האחרון, באיצטדיון הסינטטי, לעיני 850 צופים משולהבים. על פי כל פרשני ואוהדי ליגה א' דרום, הקהל הצהוב, הוא האיכותי ביותר בליגה וגם הפעם ההמון הצהוב, סיפק את הסחורה ונתן הצגה נהדרת, שעזרה לשחקנים לנצח במשחק חשוב מאוד.

עירוני הגיע למשחק לאחר שהשיגה נקודה אחת בלבד בארבעת המשחקים האחרונים, כאשר מעידה נוספת הייתה מסבכת אותה בתחתית. הרצליה הגיעה עם מאמן חדש, שמעון הדרי, שאיחר למשחק היות ואינו נוסע בשבת. האורחת פתחה נהדר וכבר בדקה החמישית היא עלתה ליתרון משער של אסף לוי. החניכים של שי מאור לא הורידו את הראש וניסו לחזור למשחק. בדקה ה-38 המארחת זכתה בכדור חופשי סמוך לרחבה. את הבעיטה לקח עידן חג'ג' וירה 'שמאלית' נפלאה לרשת של הרצליה וקבע 1-1. שער ראשון העונה לחג'ג' שאותת לכולם על המשך העונה. אם עירוני רוצה להתקדם בטבלה, היא חייבת את חג'ג' חד ומרוכז, לפחות כמו בעונה שעברה.

המחצית השנייה נפתחה שוב עם שער של האורחת. ההגנה של עירוני לא הייתה מתואמת וברק לביא ניצל זאת עד תום וקבע 2-1 לזכות הרצליה. מאמן עירוני שי מאור ביצע שני חילופים לאחר השער שקבוצתו ספגה. שי ביטון ובר סוויסה נכנסו לשדה והביאו את השינוי המיוחל. סוויסה, בנו של הקשר האגדי, יואל סוויסה, היה מצוין ובדקה ה-69, בעיטה של בר, איזנה את התוצאה. שער ראשון העונה לבר סוויסה, שנראה מחובר היטב לקבוצתו החדשה. כעבור כדקה הגיע גם שער הניצחון של גיא עובדיה, שגרם לחגיגה גדולה ביציעים. 'עירוניה' הצליחה לשמור על היתרון עד לסיום והשיגה את נצחונה השני העונה.
המאמן שי מאור אמר בסיום לאתר 'דאבל פס': "אנחנו בתקופה ממש לא טובה. השחקנים עשו הכל בשביל לצאת לדרך חדשה. כל המשחק היינו יותר טובים. מתחילת העונה אנחנו סופגים שערים טפשיים. כל הכבוד לשחקנים, להנהלה ולקהל שבא למגרשים גם כשאנחנו לא נראים טוב. עירוני אשדוד זה מקום טוב, שצריך להגיע לדרגים גבוהים יותר. אנחנו נעביר עונה טובה."

הקשר תומר בן חיים אמר: "חזרנו מהקבר וזה מסמל את כל העונה שלנו. עשינו משחקים טובים, היו נפילות, אבל היום גם היה מזל לראשונה העונה. רוצים להבטיח הישארות. נעבור שבוע-שבוע וננסה לעשות רצף יפה של המשחקים הקרובים."
כעבור שישה מחזורים עירוני אשדוד נמצאת במקום ה-11, כשבאמתחתא שבע נקודות. בשישי הקרוב תצא הקבוצה לכפר קאסם ותתמודד מול קבוצת שמשון כפר קאסם, מהמקום ה-13, בקרב תחתית חשוב. בשבוע הבא ביום רביעי, תארח עירוני את בני סכנין, במסגרת סיבוב ז' של גביע המדינה. מה שבטוח, הקהל הצהוב ימשיך לתמוך בקבוצה שלו, באש ובמים, בתחתית ובצמרת.

בר סוויסה: "הקהל של עירוני הוא כוח משמעותי"

בר סוויסה, הקשר בן ה-20 והבן של הקשר האגדי של עירוני אשדוד, יואל סוויסה, חתם בקבוצה לפני כמה ימים וכבר כבש את שער הבכורה שלו. בעונה שעברה שיחק בר במדי עירוני קרית מלאכי בליגה ב' דרום ב' והתמודד עם עירוני 'צוואר אל צוואר' על העלייה לליגה א'. בר שנולד באשדוד וגדל באקדמיית הכדורגל של מ.ס אשדוד, שוחח עם כתב 'השבוע באשדוד' לאחר המשחק.
ספר בבקשה על התחושה להבקיע במשחק הבכורה בעירוני?
"זה בהחלט תחושות נהדרות וכיף גדול. עירוני אשדוד זה מקום מצוין להתפתח ולהצליח בו. יש כאן את כל התנאים בשביל זה ואני שמח שהגעתי לכאן לעזור לקבוצה."
מה דעתך על הקהל של עירוני?
"הקהל של עירוני אשדוד זה משהו שאין בכל קבוצה, בטח לא בליגה הזאת. הקהל של עירוני הוא כוח משמעותי ומשנה שעברה הרגשתי את זה וחוויתי את זה אישית. אני שמח שהשנה אני חלק מזה."
תאר את השער שכבשת.
"השער שכבשתי הגיע מהגבהה מהצד. הקדמתי לפינה הקרובה והבקעתי."
ספר על הקשר עם אבא. כמה הוא מעורב בקריירה שלך?
"אבא שלי מאוד מעורב ומשמעותי בקריירה שלי מאז שאני ילד קטן ומלווה אותי בכל צעד ובכל דרך. מגיל קטן תמיד ראיתי אות כמאמן שלי ומכוון אותי להצלחה יותר מאשר כאבא."
ולסיום, מה החלום שלך?
"החלום שלי כמובן הוא להגיע לליגת העל, להצליח כאן ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר באירופה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן