נקודה אדומה בעמק

האדומים אשדוד ובית"ר נורדיה ירושלים נפרדו בתיקו 1-1 במסגרת המחזור השישי של ליגה א' דרום. האדומים, שנותרו במקום הרביעי בטבלה, חזרו למשחק באמצעות שער עצמי, לאחר פיגור מוקדם. במוצ"ש: מרמורק מגיעה לסינטטי לקרב צמרת (20:45)

צילום: דוברות מדיה אדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום שישי האחרון יצאה קבוצת האדומים אשדוד למשחק חוץ קשה ב'ספורטק עמק הארזים', שבירושלים, למשחק מסקרן מול בית"ר נורדיה ירושלים. כ-150 אוהדים מסורים וצבועים באדום ליוו את החניכים של חיים לוי למשחק החשוב, למרות שהנהלת נורדיה הקצתה 90 כרטיסים בלבד לאוהדי האדומים. המארחת, מלווה ב-300 אוהדים צבועים בצהוב, הגיעה למשחק בהרכב חסר, לאחר שמלך שערי הליגה, יוסי אסייג נפצע ולא עמד לרשות המאמן של נורדיה ארז בנודיס. לפני המשחק התקיימה דקת דומיה מכובדת לזכר אימו של בנודיס, שנפטרה כמה ימים לפני המשחק החשוב.

החניכים של בנודיס פתחו את המשחק בצורה מחוייבת ואגרסיבית. מאמן האורחת, חיים לוי, החליט לשנות את המערך ופתח עם שני שחקנים בחלק הקדמי, במקום שלושה ומי שנהנה מכך הוא הקשר רחמים צ'קול שפתח במשחק. בעקבות כך, במחצית הראשונה ההתקפה של האדומים לא כל כך תפקדה והתקשתה להגיע למצבים. המארחת ניצלה זאתה היטב וכבר בדקה העשירית עלתה ליתרון. כדור רוחב מצוין של המגן דרור ניר מצא את רן רול פנוי ברחבה והאחרון דחק מקרוב פנימה כדי לקבוע 1-0 לנורדיה. שער ראשון העונה לרן רול, שרץ לחבק את בנודיס. זה היה גם השער הראשון העונה שסופגת האדומים אשדוד בליגה והקהל הצהוב הריע. האדומים ניסו לחזור למשחק ובדקה ה-16 הקשר עדן בן מנשה ניסה את כוחו ממרחק, אך מצא את שוער נורדיה, עמית שמש, מוכן. בדקה ה-33 האדומים התקרבו עוד יותר, כאשר משה בן לולו מסר לברוכיאן, שבעט מ-18 מטרים, בעיטה חדה, שפספסה במעט את המסגרת של שמש.

עם פתיחת המחצית השנייה חיים לוי ביצע חילוף מתבקש, כאשר שלח למגרש את הקיצוני המהיר רז מזרחי, במקומו של רחמים צ'קול. החילוף נשא פרי מהר מאוד. דקה וחצי בתוך המחצית השנייה, המגן השמאלי של האדומים, דניאל בורחל מסר לרחבה, בן לולו 'הוריד' בעקב למזרחי המחליף, שבעט כדור שפגע במתן טולדנו, בלם נורדיה, שינה את הכיוון וחדר לרשת של שמש. 1-1 בעמק הארזים לאחר 47 דקות של כדורגל, איזה פתיחה מדהימה למחצית השנייה של האדומים והקהל האורח חגג בהתאם. שער השוויון יצר מומנטום לזכות האדומים, שיצרו לחץ על שערה של היריבה. בדקה ה-53 אבירם ברוכיאן בעט ממרחק, אך שמש הדף נהדר. האדומים המשיכו להתקרב אך לא מצאו את הרשת של נורדיה. לקראת הסיום, המשחק הפך לעצבני ומותח לשופט מתן לוזון (היה מצוין), הייתה הרבה עבודה והוא עמד בה בגבורה. בדקה ה-91 בן לולו פרץ מצד ימין, חדר לרחבה, אך נחסם על ידי הגנת נורדיה. דקה חלפה ונורדיה יצאה להתקפה משלה, כאשר אבי יוסף, קשר נורדיה, הפציץ את השער וסחט הדיפה נהדרת מגיא סאלם. זאת הייתה ההזדמנות האחרונה במשחק, שהסתיים בתיקו 1-1 מוצדק, אך קצת מאכזב מבחינתה של האדומים אשדוד, שיכולה הייתה לנצח.
לאחר שישה מחזורים, האדומים אשדוד מתייצבת במקום הרביעי בטבלה, כשבאמתחתא 12 נקודות, מרחק ארבע נקודות מהמוליכה המפתיעה, הכח עמידר רמת גן. במחזור הקרוב, יארחו האדומים את קבוצת ה'גלאקטיקוס' של הפועל מרמורק, אשר נמצאת במקום השני בטבלה, למשחק 'סופר חשוב', אשר בסיומו נדע רבות לגבי כוונות הצמרת של האדומים.
כשלושה ימים לאחר קרב הצמרת החשוב מול מרמורק, האדומים יארחו את הפועל עכו מהליגה הלאומית, במסגרת סיבוב ז' של גביע המדינה. עכו הינה קבוצתו לשעבר של המאמן חיים לוי, מה שהופך את המשחק לפיקנטי. יהיה מעניין לראות איך תתמודד האדומים עם העומס שבשני משחקים קשים במיוחד בתוך שלושה ימים.

אם בארזים נפלה שלהבת
לפני המשחק הקשר והקפטן לישי ביטון התחמם לבדו במגרש בעמק הארזים. כזכור, ביטון סבל מקרע במניסקוס, שנגרם לו באחד מאימוני הקבוצה לפני פתיחת העונה. חזרתו למרכז השדה של האדומים חשובה מאוד להמשך הדרך הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מנהיגותית.
מבחינה מקצועית, למרות הקסמים שעושה אבירם ברוכיאן בקישור של האדומים, חסרונו של ביטון מורגש כמעט בכל התקפה של האדומים. ישנם פערים גדולים בין הקישור להתקפה והקבוצה משתמשת יותר מדי בכדורים ארוכים וחסרי סיכוי לכיוונם של שריקי ובן לולו. מבחינה מנהיגותית, ביטון כידוע משחק באדומים אשדוד, מיום היווסדה והוא השחקן האהוב ביותר על הקהל האדום. אל היכולת הנהדרת שלו, ניתן להוסיף את הביטחון שהוא משרה על שאר שחקני הקבוצה בעזרת הנוכחות שלו. לא בכדי סרט הקפטן הוענק לו לפני פתיחת העונה.
עד שביטון יחזור, הקבוצה ממשיכה להנות מהנוכחות המופלאה של אבירם ברוכיאן. זה לא היה משחק גדול של הקשר בן ה-34, אך כל נגיעה שלו בכדור היא 'קלאסה' בפני עצמה. השבוע העניק אבירם ראיון מעניין ל'ידיעות אחרונות' וסיפר על ההתמכרות ועל התדרדרותה של קריירת המשחק שלו. האדומים זכו מין ההפקר, כאשר משחק אצלם אולי השחקן הכי טוב בליגה א' דרום. היה מאוד מרגש לשמוע את קריאות העידוד של אוהדי נורדיה לעבר אבירם בסיום המשחק, מה שנותן את התחושה, שמדובר גם בשחקן הכי אהוב בליגה.

למרות תוצאת התיקו המאכזבת, אפשר לומר שזה היה אחד מהמשחקים הכי טובים העונה של האדומים. הקבוצה שלטה במגרש וכשירדה ממנו, ניתן היה לחוש בתחושת האכזבה של שחקניה. אולי אם הייתה מאמינה בעצמה יותר, יכולה הייתה לקחת את מלוא שלוש הנקודות ולהתברג גבוה יותר בצמרת טבלת ליגה א' דרום. במוצ"ש הקרוב זה כבר משחק של להיות או לחדול. הפסד ולמרות שהליגה עוד ארוכה, אפשר לומר שלום למקום הראשון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן