קבלו את ליאור אליהו

מכבי אשדוד ניצחה את הפועל ת"א בתוצאה 83-76 במסגרת המחזור השלישי של ליגת 'ווינר' בכדורסל. אליהו (22 נקודות, נבחר למצטיין המחזור) ואלייז'ה ג'ונסון (23 נק') הצטיינו. במחזור הבא: גלבוע גליל מגיעה לאולם הקריה (ראשון, 19:05). אליהו: "אני רוצה להרגיש אחראי, גם כ

צילום: עודד קרני
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ניצחון ראשון העונה למכבי אשדוד מול הפועל ת"א, במשחק שנערך ביום שני השבוע, מוצאי שמחת תורה, באולם ה'קריה' בעיר, לעיני 1200 צופים. אשדוד הגיעה למשחק הזה אחרי תבוסה כואבת להפועל חולון ועם צרות רבות, בדמותן של עזיבתו של עוזר המאמן דני גוט את הקבוצה, חסרונו של הזר לדונטה הנטון, שנאלץ לחזור לארצות הברית בשל סיבות משפחתיות ואי תמיכה של הקהל הביתי שנמצא בסכסוך מתמשך עם הנהלת הקבוצה.

למרות כל האמור לעיל, החניכים של בראד גרינברג צלחו את המשוכה וסיפקו משחק הקרבה שהוליד להם את נצחונם הראשון העונה. מעל כולם, בלט ליאור אליהו, עם שורה סטטיסטית נהדרת של 22 נק', 7 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים, מה שהיקנה לו את תואר כוכב המחזור של מנהלת הליגה. יש לציין כי אליהו לא קלע בליגה מעל עשרים נקודות מאז פברואר 2016 וזה בהחלט סימן מעודד לקראת הבאות. אל אליהו הצטרף אלייז'ה ג'ונסון שלהט וסיפק ערב קליעה יוצא מין הכלל שכלל שבע שלשות.
גרינברג פתח עם ג'ונסון, סטו דגלאס, צוף בן משה, אליהו ונואה דיקרסון בחמישייה. אשדוד הייתה דומיננטית ברבע הראשון ו'טסה' ליתרון 20-13, עם סלים של אליהו ושלשות של ג'ונסון ובן משה, מה שגרם למאמן הפועל ת"א, אריאל בית הלחמי להזעיק פסק זמן ראשון. האורחת חזרה טוב מפסק הזמן והצליחה לצמק את התוצאה ל-20-24 לאחר 10 דקות של כדורסל. ברבע השני המארחת המשיכה לשלוט ושתי שלשות של ג'ונסון פתחו פער של עשר נקודות הפרש לזכותה. המומנטום קצת התהפך כאשר גרינברג ספג עבירה טכנית מצוות השופטים ואל ההפסקה ירדה אשדוד ביתרון זעום של 41-39.
הרבע השלישי היה צמוד בתחילתו אך לקראת סופו אשדוד העלתה הילוך בזכות שתי שלשות של סטו דגלאס. הפועל שוב צמצמה, אך יכולת לחימה טובה של צוף בן משה לא נתנה לה להתקרב. בסיום הרבע השלישי הגיע המהלך של המשחק, כאשר עמית עבו קלע שלשה על הבאזר, כמעט מהחצי וקבע יתרון 68-60 לאשדוד. אליהו פתח את הרבע האחרון עם נקודות אופייניות והראה יכולת מנהיגות גבוהה, כאשר במהלך הרבה המכריע עשה פשוט הכל על המגרש. אסיסטים, ריבאונדים, סחיטת עבירות תוקף ואפילו 'דאנקים'. להפועל ת"א לא הייתה תשובה לדומיננטיות של אליהו ובסיום אשדוד חגגה ניצחון ראשון בתוצאה: 83-76.

עוד קלעו לאשדוד: דיקרסון- 10, בן משה- 8, דגלאס- 7, ברנדווין- 6, עבו- 3, לוינסון ובוכמן- 2 כל אחד.
המאמן גרינברג סיכם בסיום: "שיחקנו עם הרבה השראה והייתה לנו מודעות הגנתית טובה מאוד. הסטטיסטיקה הייתה קצת מוזרה, כאשר קלענו 12-27 לשלוש ו-11-27 בקליעות עונשין. כנראה שאנחנו צריכים להקדיש יותר זמן להתאמן על קליעות עונשין. זה חלק מאוד משמעותי במשחק ועלינו להשתפר בתחום הזה. השחקנים צריכים להתאמן על כך לפני ואחרי האימונים. מסרנו 22 אסיסטים וזה עזר לנו, כאשר אליהו מסר 7 והרכזים שלנו מסרו 6 כל אחד."
אליהו אמר לאתר ספורט 'וואלה': "לא זוכר מתי שיחקתי בפעם האחרונה כל כך הרבה. זו הסיבה שבחרתי במכבי אשדוד. אני רוצה להרגיש אחראי, גם כשמפסידים. מלכתחילה היינו 'קצרים' וידענו שנחסר במשחק הזה את הנטון. דיברתי עם השחקנים לפני המשחק ואמרתי להם שכל אחד יצטרך לתת מעצמו יותר. לא חשבתי שאשחק כל כך הרבה ובלהט המשחק לא חשבתי על עייפות. חייב להודות שבדקות האחרונות קצת התקשתי. זה קושי חיובי ואני מקבל אותו באהבה."
בשבוע הבא תארח מכבי אשדוד את גלבוע גליל של המאמן ליאור לובין, לה יש שני נצחונות משני משחקים. יהיה מעניין לראות האם תהיה המשכיות ליכולת של ליאור אליהו והאם ה'שמיכה' הקצרה של גרינברג שוב תספיק. עוד נתון ששווה לשים לב אליו הוא הקהל ורמת התמיכה שלו בקבוצה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן