מכבי גדולה על מ.ס אשדוד

מ.ס אשדוד הפסידה למכבי ת"א במוצאי שמחת תורה. שני הפסדים ברציפות למ.ס, שנמצאת שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום. רוני אוואט: "בטוח שנחזור למסלול שלנו ונהיה קבוצה מנצחת". במחזור הבא: משחק חוץ נגד מכבי נתניה (שבת, 18:30, איצטדיון 'היהלום' בנתניה)

צילום: דוברות מ.ס, טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירה נהדרת באיצטדיון הי"א קיבלה את פני שחקני מ.ס אשדוד ומכבי תל אביב לקראת המשחק במסגרת המחזור השביעי של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. כ-5000 אוהדים צבעוניים מילאו את היציעים, כאשר רובם צבועים בצהוב וכאלה שסיפקו אווירה יוצאת מין הכלל. גם הקהל הביתי הגיע בכמויות יפות, אך היה שקט לרוב. אשדוד פתחה עם יקוב סילבסטר בהופעת בכורה בהרכב הפותח ועם יצחק אספה, שממתין לגזר דינו, בעמדת המגן השמאלי. כבר בדקה הראשונה אנריק סבוריט, המגן הספרדי של מכבי הפציץ את השער של משפתי, אך האחרון הדף נהדר לקרן. חמש דקות חלפו ודור מיכה, הקפטן הצהוב, בעט 'פצצה' מין האויר, אבל הכדור טס מעל למסגרת של משפתי. מכבי שלטה כצפוי בפתיחה, אך לא הייתה מספיק מדוייקת והגנת מ.ס מצדה, ניסתה להאט את המשחק. ההתקפה של אשדוד ניסתה לצאת למתפרצות, אך לא הייתה כל כך מעורבת במשחק.

אחרי 25 דקות של כדורגל, מ.ס הבינה שהשד לא כל כך נורא, יצאה קדימה ואפילו זכתה בקרן ראשונה משלה. מכבי לא הזכירה במאומה את הקבוצה הנפלאה של העונה שעברה שזכתה באליפות מרשימה ומאמנה, איביץ', הקרחון הסרבי, איבד את סבלנותו ככל שהמשחק התקדם. בדקה ה-41 מהלך יפה של האורחת, עם מסירה יפה של אנדרה ג'ראלדש המגן הימני של מכבי לעבר צ'יקו אופואדו ברחבה, סיכן את השער של משפתי, אך שוב משפתי היה במקום והדף. אשדוד ניסתה בכל כוחה להגיע למחצית ללא ספיגה ואף הצליחה בכך ולאחר 45 דקות לא היו שערים.
פתיחת המחצית השנייה לא בישרה רבות. מכבי שוב שלטה, אך לא הייתה תכליתית ואשדוד המשיכה להסתגר. הקהל של מכבי ניסה לדחוף את שחקניו ללא הועיל ומנגד הקהל הביתי היה שקט ונבלע בהמון הצהוב. בדקה ה-57 בלקמן ממכבי ניסה את כוחו בבעיטה עם רגל שמאל, אך הכדור נהדף על ידי ניר ברדע לקרן. הקרן הייתה קצרה, לכיוון יהונתן כהן הקיצוני של מכבי, אשר בעט חזק, אך סחט הדיפה נוספת ממשפתי שהציג משחק טוב. בדקות האלה הסתמן לחץ מאסיבי של מכבי. בדקה ה-58 איביץ' ביצע חילוף והכניס את מתן חוזז במקום בלקמן הבינוני. בדקה ה-64 יהונתן כהן בעט מימין לשמאל, אך פספס במעט את המסגרת. מכבי הלכה והתקרבה למטרה.

Screenshot 20191022 205740 Facebook
כעבור דקה, אשדוד הכניסה לשדה המשחק את שלומי אזולאי במקום סילבסטר, שהיה פושר בבכורה שלו במדי מ.ס. במקום האחרון, עבר דין דויד מהאגף למרכז ההתקפה. החילוף הכניס הרבה תנופה למארחת וגם הקהל שלה נשמע בפעם הראשונה במשחק. בדקה ה-71 מכבי הצליחה לפרוץ את הסכר עם שער קל מדי של אופייבו החלוץ הניגרי, שקבע 1-0, לאחר 'דאבל פס' נהדר בין דור מיכה לג'ראלדש באגף הימני של מכבי. הר הגעש בצהוב התפרץ וחגג את השער יחד עם אופואדו. כעבור דקה שוב מהלך מצויין מצד ימין של מכבי, מצא את אופואדו, פנוי ברחבה, אך האחרון בעט ברגל שמאל החוצה. בדקות הבאות התרחש הרגע הביזארי של המשחק, כאשר רימון עשן בצבע אדום עלה מהיציע של אוהדי מכבי ת"א. ככל הנראה אותו רימון נזרק מחוץ למגרש, על ידי אוהד הפועל ת"א או ב"ש, שהזדמן למקום האירוע.
אוואט ניסה להגיב לפיגור ושלח למערכה את יעקב בריהון ושובל גוזלן, אבל זה לא מה שהותיר רושם על הגנת מכבי ת"א, שעדיין לא ספגה שער העונה. השופט יגאל פריד הוסיף למשחק חמש דקות. בדקה ה-91 גוזלן הגיע למצב בתוך הרחבה, אך בעט חלש, היישר לידיו של טננבאום, שוער מכבי. אשדוד לא התקרבה יותר מכך ותוצאת הסיום נותרה כשהייתה: 1-0 לאלופה.

מ.ס סופרת כבר הפסד שני ברציפות ולראשונה העונה, התחתית נראית קרובה, כאשר רק שלוש נקודות מפרידות בין מ.ס לקרית שמונה, שמתחת לקו האדום. בשבת הקרובה תפגוש מ.ס אשדוד את מכבי נתניה למשחק חשוב במיוחד, כאשר הפסד בו, התחתית תמשיך להתקרב והכסא של רוני אוואט יתחיל להתנדנד.

אוואט היה מאוכזב בסיום ואמר: "ידענו שאנחנו רוצים למשוך את מכבי לדקות שבעצם הגענו אליהן ובסוף ספגנו שער בדקה השבעים. לצערי התמהמתי בחילופים מהסיבה שהחלק הקדמי עבד מאוד קשה. ידעתי שצריך לרענן את הכוחות על מנת שבדקות האחרונות נוכל לנסות להבקיע, אך התמהמנו בשל פציעות ומתיחות של שחקנים. בסופו של דבר ספגנו את השער ושלחנו את כל הכלים קדימה. היינו פחות התקפיים. יש משחקים מסויימים שצריך לבוא מוכנים. חושב שעדיין באנו וניסינו השתדלנו. לא תמיד זה בא לידי ביטוי בפעולות ההתקפיות. לא חושב שהסתגרנו. לא ניתן לקבוצה לשקוע. יש לנו קבוצה טובה עם הרבה שחקנים איכותיים. יש תקופות שהדברים פחות מסתדרים. נדע לאושש את השחקנים ולעשות את החושבים, כדי שהקבוצה תשחק יותר טוב ותנצח. בטוח שנחזור למסלול שלנו ונהיה קבוצה מנצחת. הייתי מצפה שיהיו לנו יותר נקודות. במשחקים שהיינו טובים לא השכלנו לקחת נקודות. אני בטוח שנהיה באזורים יותר רגועים השנה."

אגף הציונים

רועי משפתי: סיפק כמה הצלות טובות. המשחק הכי טוב שלו העונה. -7-
זוהר זסנו: משתפר וצובר ביטחון ממשחק למשחק. -6-
טימותי אוואני: היה שקט ויציב כרגיל. -5.5-
ניר ברדע: השקיע הרבה והיה לא רע. -5.5-
יצחק אספה: התקשה מאוד בעמדת המגן השמאלי הזרה לו. -4.5-
פירס אבו עקל: ניסה והשקיע. נעלם לפרקים. -5-
לאונרד אווסו: לא מפסיק לרוץ. נלחם. אם ימשיך ככה, יגיע לקבוצה גדולה. -6-.
רועי גורדנה: לא כל כך הורגש. -4.5-
בנצי מושל: לא היה מעורב מספיק. -5-
דין דויד: נבלע בהגנה החזקה של מכבי, שלא נתנה לו לנשום. -5-
יקוב סילבסטר: ירצה לשכוח את הבכורה בהרכב. לא הורגש -4.5-
עוד שותפו: שלומי אזולאי, שובל גוזלן ויעקב בריהון.

החרב על הצוואר של אוואט
פקקים בכביש ארבע המוביל לאשדוד, צפירות של רכבים ולחץ אדיר על הקופות. כל אלה ועוד היו מנת חלקו של ערב מוצאי שמחת תורה באיצטדיון הי"א באשדוד. למעלה מ-5000 צופים גדשו את המגרש וסיפקו אווירה מחשמלת, עת הגיעה אלופת המדינה הגאה לעירנו הקטנה. משחקים מול מכבי ת"א באשדוד, תמיד מוציאים את הקהל האשדודי מהאדישות וכך היה גם ביום שני האחרון.
גם אם האלופה לא הייתה במיטבה, עדיין, הקהל שלה הוא משהו מיוחד. מי ששם פעמיו לאיצטדיון בודאי לא התחרט, כאשר שירה אדירה, שלטי ענק, צבעוניות והרבה שמחה, פקדו את הבאים. מבחינה מקצועית ידענו שלשחקני מ.ס אשדוד לא יהיה הרבה מה למכור מול היריבה האימתנית. אולם, התוצאה הסופית הייתה קצת מאכזבת מבחינתה של המארחת, שאפילו לא ניסתה לקרוא תיגר על הענק הצהוב.
מי שיצטרך לספק תשובות לספונסר ולבוס הכל יכול של מ.ס, הוא רוני אוואט, שמתחיל לאבד את זה. רמז לכך שמענו בסיום המשחק מעשרות אוהדים אשדודים, שצעקו 'תתפטר' לנסיך האשדודי של העיר. אוואט אימן בעונה שעברה במכבי יפו מליגה א' דרום והעונה הוא נמצא בלחץ אחר. החרב כבר על הצוואר וניתן לשער שאם עוד מספר תוצאות שליליות, בן זקן לא יחשוב פעמיים וידיח את אוואט, חרף היחסים הקרובים ביניהם.
ואי אפשר בלי מילה על יצחק אספה. המגן האשדודי, שבחודש ינואר צפוי לקבל את גזר דינו בבית המשפט המחוזי על תאונת ה'פגע וברח', שגבתה את חייו של ארי נשר ז"ל. מ.ס ממשיכה להתעלם מהביקורות ולתת לו לשחק לעיני כל המדינה. לא ברור איך אספה יכול להתרכז בכדורגל, כאשר עונש מאסר מחכה לו בפינה. שיבוצו בהרכב הפותח לא מטיב עימו ובטח שבטח לא עם הקבוצה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן