עיריית אשדוד נגד גלבר: מערערת על ההחלטה להעניק לה חסינות

עיריית אשדוד תערער על ההחלטה להעניק חסינות לחברת המועצה הלן גלבר, במסגרת תביעת הדיבה שהגישו נגדה ג'קי בן זקן, ואברהם נניקשוילי. בית המשפט קבע כי יש להוציא את גלבר מהתביעה בסך 26 מיליון ולהשאיר את עיריית אשדוד כנתבעת

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט העליון קיבל את בקשת עיריית אשדוד לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע לתת חסינות לחברת מועצת העיר הלן גלבר, בגין היותה עובדת ציבור בתביעת הענק, שהגישו נגדה אנשי העסקים ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי. החלטת המחוזי אפשרה את הוצאת גלבר מהתביעה, שתתנהל רק נגד עיריית אשדוד.

כזכור, ביוני 2018, הגישו בן זקן ואברהם נניקשווילי, שותפו לעסקים לבית המשפט המחוזי תביעה בסך 26 מיליון שקלים נגד גלבר. בתביעה נטען כי גלבר ניצלה לכאורה את כוח השררה שניתן לה כחברת מועצת עיר, על-מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, תוך גרימת נזקים כספיים עצומים לבן-זקן ונניקשווילי ונזקים נוספים שאינם בני-פיצוי. הפיצוי והם דורשים ממנה פיצוי של 26 מיליון שקלים.
גלבר ביקשה חסינות מעירית אשדוד וטענה שפעלה מתוקף תפקידה. לאחר שהעירייה התנגדה לחסינות לגלבר היא פנתה לבית המשפט המחוזי בבקשה כי יורה לעירייה להעניק לה חסינות ואכן ב- 29.8.19 קיבל השופט יעקב דנינו את בקשתה וקבע כי לגלבר עומדת זכות החסינות. השופט דנינו קיבל את רוב עתירתה של גלבר להעניק לה חסינות למעט שני מקרים של לשון הרע, ולכן נקבע כי התביעה תנוהל נגד עיריית אשדוד ולא נגד גלבר. לאחר ההחלטה הודיעו עורכי הדין של בן זקן ונניקשוילי עו"ד אילן סופר ועו"ד יונתן דורי כי "החלטת בית המשפט המחוזי עומדת בניגוד להלכות העליון וכי יערערו עליה לבית המשפט העליון".
כעת מתברר כי גם עיריית אשדוד תערער. רשם בית המשפט העליון רון גולדשטיין קיבל את עתירת העירייה באופן חלקי ונתן לה ארכה לערער עד סוף החודש 31.10.19. "עיינתי בטענות הצדדים ובאתי למסקנה כי יש להיעתר לבקשה באופן חלקי" כתב הרשם גולדשטיין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן