הלך לעולמו חבר מועצת העיר לשעבר, יהושע זונטג

יהושוע זונטג חבר מועצת העיר לשעבר, ופעיל מרכזי בקהילת יוצאי רומניה נפטר בגיל 86 ממחלת הסרטן. היה מיוזמי ברית ערים תאומות של אשדוד והעיר יאשי ברומניה. יהי זכרו ברוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יהושוע זונטג, מטובי בניה של העיר אשדוד נפטר בשבוע שעבר בגיל 86 ממחלת הסרטן. הוא נולד בסאבני שברומניה, היה במחנות בטראנסניסטיריה ועלה לארץ כנער. עבד בחברת החשמל והגיע לעמדת מפתח , כמומחה בציוד מכני כבד, שם קיבל תפקיד ארצי בכיר והשתחרר כסניור א'.

בתחום הציבורי פעל זונטג רבות בעיקר הוא פעל להנצחת נופלי אניית 'סטרומה' ושימש כחבר מועצת העיר והיה לאחד מהאישים הפוליטיים הבולטים בעיר. זונטג שימש גם כיו"ר HOR – התאחדות עולי רומניה בעיר וסגן יו"ר ארצי, וכן חבר בהנהלת ארגון AMIR.
זונטג תרם רבות לקשרי הקהילה של יוצאי רומניה בעיר. כיו״ר ארגון יוצאי רומניה בישראל וכיו״ר מועדון ״ קדימה״ ליוצאי רומניה באשדוד שהקים לפני כ-30 שנה הוא הרבה לפעול למען יוצאי רומניה בישראל. הוא גם פעל למען העיר אשדוד. בין היתר יזם ברית ערים תאומות בין אשדוד והעיר יאשי ברומניה, שם ביקר זונטג באחרונה וסיפר לראש העיר, מיכאי קריקה על העיר אשדוד. כששב נפגש עם ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי וסיפר לו על המפגש ועל הרעיון לברית בין שתי הערים.

0869695798
לסרי נענה בחיוב וראש עיריית יאסי הוזמן לביקור באשדוד ונפגש עם לסרי. בקיץ האחרון יצא זונטג ביחד עם משלחת אשדודית בראשות ד״ר לסרי לצעדת החיים שהתקיימה ביאשי. באותו ביקור אף נחתם הסכם ברית הערים, כשחתן השמחה זונטג התרגש מהמעמד.
חברתו לחיים בשנתיים האחרונות ברטה סיפרה כי הכירה את יהושוע לפני 20 שנה בפעילות במועדון. "אבל רק לפני שנתיים הפכנו לזוג" היא מספרת."לפני כשלושה חודשים הוא התחיל לרזות והחל להתגרד. לפני שנתיים וחצי היה לו סרטן בקיבה ולאחר הניתוח הרופא אמר לו שהוצא כל הגידול ושלא צריך כימותרפיה. לא חשבתי על סרטן חשבתי שמדובר באלרגיה וביקשתי ממנו לגשת לרופא והוא כל פעם אמר שילך מחר״.

כשראתה ברטה שהגירודים החמירו ושיהושע לא הולך לרופא למרות הפצרותיה, היא קבעה עובדה וקבעה לו תור, בדיקות הדם שעבר לא בישרו טוב והוא אובחן כחולה סרטן בלבלב. הוא אושפז בבית החולים ועבר סבל רב. "הוא הרגיש שהפעם הוא לא יוצא מזה ואמר לי׳ ברטה תשמרי על עצמך, אני אוהב אותך. אני הולך למות. תודה שעשית אותי מאושר בשנתיים האחרונות. הוא היה איש שמח ואוהב חיים אבל הפעם הרגיש שלא יחייה״.

4787285
רק במאי האחרון ערכה ברטה ליהושע מסיבת יום הולדת גדולה לגיל 86 ״ הוא היה מאושר ואמר לי שמעולם לא חגגו לו יום הולדת וביקש שאחגוג לו יום הולדת גם שיגיע לגיל 90, אבל לא זכה״.
גם חברו הטוב דורון קולר, נפרד ממנו בפוסט שכתב בפייסבוק. "אהבתי אותו והיינו חברים טובים. אנו זוכרים אותו כאיש פעיל שתרם רבות לקליטת העליה לבניית הארץ ואהב אותה. איש דגול היה היה ׳מאנטש׳ . יהושע היה מקובל ומכובד על ידי החברים. עבד קשה בנה הכל במו ידיו, שנא את השקר ונצלנים. אהב את החברים ואת האנשים. אהב את האוכל הרומני ואת ה׳צויקה׳. בעל, אבא וסבא למשפחה מלוכדת- שבט זונטג- מהם היה גאה ביותר והם אהבו אותו והיו תמיד סביבו״ ועל הזוגיות של יהושוע, שהיה אלמן, עם ברטה כותב דורון ״ברטה הביאה לו שוב ניצוץ בעיניים והייתה לצידו״ .
יהושוע השאיר 3 ילדים, 9 נכדים ו- 6 נינים. יהי זכרו ברוך!.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן