צהריים 'יבנאיים' ללא שערים

קבוצות האדומים אשדוד ומכבי 'צבי' יבנה נפרדו בתיקו 0-0 משמים במסגרת המחזור הרביעי על ליגה א' דרום. האדומים, שטרם ספגו שער העונה, ירדו למקום החמישי בטבלה.  בכורה פושרת לחלוץ הרכש משה בן לולו שאמר: "מקווה להתאקלם בהקדם". בשישי הקרוב: עירוני קרית גת החלש

צילום: אלעד אפטקר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האדומים אשדוד התארחה, בצהרי שישי האחרון באיצטדיון 'טוטו' ביבנה, לעיני 650 צופים, מול מכבי המקומית וסיפקה משחק לא משכנע במיוחד. נקודת האור היחידה הייתה כרגיל, החוליה האחורית, ששמרה על רשת נקייה בארבעת מחזורי פתיחת הליגה. לעומת זאת, חוליית ההתקפה סבלה מיום בינוני, כאשר התקשתה להגיע למצבים, למרות הופעת בכורה של החלוץ משה בן לולו שפתח בהרכב. גם רחמים צ'קול פתח בהרכב, על חשבונו של עדן בן מנשה, שהורחק במשחק הניצחון מול מכבי יפו.

המחצית הראשונה הייתה חלשה, עם הזדמנויות בודדות. בדקה ה-26 אבירם ברוכיאן, ששיחק מצוין במחזורים הקודמים, הגביה מדויק לכיוונו של צ'קול שהסתנן לרחבה, אך נגח החוצה ממצב נוח. כעבור שלוש דקות הגבהה של אדי אדרי מצד ימין, מצאה שוב את הראש של צ'קול, אך האחרון נגח גבוה. המארחת ניסתה לתקוף לקראת סיום המחצית, אך התקשתה לאיים על השער של גיא סאלם ולאחר 45 דקות התוצאה הייתה 0-0. המחצית השנייה הייתה יותר חלשה מקודמתה. בדקה השבעים משה בן לולו, שנראה חלוד, הוחלף ורשם הופעת בכורה בינונית, ללא איומים על השער של היריבה. במקומו נכנס רז מזרחי הנמרץ, שהכניס מהירות להתקפת האדומים, אך מהר מאוד נדבק בבינוניות של חבריו. בדקה ה-78 מזרחי המחליף פרץ נהדר באגף ימין והגביה כדור מסוכן למרכז הרחבה ולכיוונו של עידן שריקי, שפספס במעט את הכדור. זו הייתה ההזדמנות היחידה לשער של האדומים בכל המחצית השנייה. בדקה ה-87 הגיע האיום הממשי היחיד במשחק של מכבי יבנה, כשהקשר שון מלכה פרץ באגף ימין ומסר כדור לעבר אביחי ממן המחליף, שבעט מעשרים מטרים כדור מסוכן, שהחטיא את המסגרת של סאלם בכמה סנטימטרים. בסיום כאמור תיקו ללא שערים, בין שתי קבוצות עם יומרות של צמרת, שלא סיפקו את הסחורה.
מאמן האדומים חיים לוי אמר בסיום לאתר 'גולר': "המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת שלנו. הגענו ל-2-3 מצבים של שערים בטוחים. המחצית השנייה שלנו הייתה פחות טובה, אבל הגענו למצב של שער בטוח של שריקי. לבוא ליבנה לקחת נקודה זה גם בסדר. לא ספגנו שער ואמנם היינו שווים ניצחון, אך אנחנו מסתכלים קדימה."

משה בן לולו סיפר ל'דאבל פס' לאחר הופעת הבכורה שלו: "יש קבוצה טובה. לא השכלנו להביא שלוש נקודות. אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח והתוצאה לא מספקת. אני בשבוע הראשון ואני מקווה להתאקלם בהקדם. זו קבוצה מהעיר בה נולדתי. הנחיתה היא רכה, והתקבלתי פה באהבה. מקווה להכנס לעניינים כמה שיותר מהר ולהתחיל לנצח כמה שיותר."

שעמום המחץ
אולי זה מזג האוויר החם, שגרם לתנאי משחק קשים במיוחד. אולי זה הרצון של שתי הקבוצות לא להפסיד ואולי זה היכולת ההגנתית המופלאה של האדומים אשדוד, שגרמו למשחק להיות מה שנקרא בעגה הספורטיבית 'משחק מת'. 650 הצופים שהגיעו לאיצטדיון 'טוטו' המחודש ביבנה, התייבשו בחום וגם השתעממו קשות מהיכולת של שתי הקבוצות.

ניתן לשחקנים את הקרדיט ונצביע על האשמה העיקרית: ההתאחדות לכדורגל, שמאפשרת משחקים בחום מטורף שכזה. כיצד ייתכן שבשנת 2019, בואכה 2020, קבוצות משחקות תחת שמש קופחת שכזו? אם מישהו ממקבלי ההחלטות חפץ בבריאות השחקנים, אז הגיע הזמן שיעבירו את משחקי חודשים ספטמבר ואוקטובר לשעות הערב, במגרשים בהם ישנה תאורה. זה לא הוגן כלפי השחקנים ובעיקר כלפי הקהל, ששם את ההכנות לשבת וליום הכיפורים מאחור ומגיע במספרים יפים, יחסית לליגה השלישית בטיבה בישראל.
ובכל זאת, היה גם משחק. אפשר לציין לטובה את שני שחקני הרכש הצעירים של האדומים, סתיו ישראלי המגן ורוי עמוס הבלם. שניהם בני עשרים ומשחקים עם בגרות וניסיון של בני שלושים. עד עתה ניתן לומר בזהירות, שהם נכס לאדומים. את רוב הקרדיט מקבלים פיליפ חאיכ וגיא סאלם, שחקנים עתירי ניסיון וכשרונות מוכחים. אך גם לישראלי ולעמוס, שנראים כ'בינגו' אמיתי, מגיעות כל המחמאות.
החלוץ משה בן לולו טרם התאקלם בקבוצה ואולי היה טוב עושה חיים לוי, אם היה נותן לו לעלות מהספסל. בכל קבוצה גדולה, שחקן רכש באמצע העונה, לא נכנס ישר להרכב. בייחוד כאשר הקבוצה רצה ומנצחת פעמיים ברציפות. בן לולו נראה לא כל כך מחובר לקבוצה, אך צריך לתת זמן לחלוץ בן ה-31 שמומחה בהבקעת שערים ונחשב לרכש נוצץ במיוחד, שעוד יעשה את שלו העונה עבור האדומים אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן