"יובלים אשדוד": נחנכה תחנת שאיבה מרינה דרום- מהמתקדמות והחדישות בישראל

היום (שני) התקיים טקס חנוכת תחנת שאיבה מרינה דרום במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי,  יו"ר דירקטוריון התאגיד, עו"ד יאיר לחן, המנכ"ל שלמה אטיאס וחברי הדירקטוריון.מ"מ ראש העיר עו"ד גבי כנפו, ששימש בעבר יו"ר התאגיד אמר: "תחנת השאיבה מרינה דרום הינה מהמתקדמו

התחנה החדשה. מהמתקדמות בעולם. צילום: פבל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 

"יובלים אשדוד", תאגיד המים והביוב העירוני –בראשות המנכ"ל שלמה אטיאס, מוביל מהפיכה בתחום תשתיות המים והביוב בישראל ומהווה דוגמא לתאגידי מים במכלול המישורים הנוגעים לפעילות ושינוי מהותי בתחום תשתיות המים והביוב בעיר הכולל הקמת ושדרוג תשתיות בהיקף עצום בהתאם לתוכניות הפיתוח של העיר והסכמי הגג, יישום מודל ייחודי של תאגיד מים השומר על איכות הסביבה, שירות לקוחות העומד ברמה אחת עם החברות המובילות במשק וניהול מצטיין עם ראייה אסטרטגית לעתיד. הנשכרים מכך הם תושבי אשדוד הנהנים ממשק מים וביוב ברמה הגבוהה בישראל.

תחנת השאיבה –מרינה דרום הינה פרויקט מרשים נוסף שהקים התאגיד. מ"מ ראש העיר עו"ד גבי כנפו פירט כי "תחנת השאיבה מרינה דרום הינה מהמתקדמות בישראל ברמה הטכנולוגית, הסביבתית והבטיחותית ומהווה דוגמה מוחשית נוספת למהמפיכה שהוביל התאגיד בתחום התשתיות והמים באשדוד.  התחנה תשרת את התושבים ובעלי העסקים באזורים: המרינה, מע"ר צפון, מער" דרום ורובע י"א (חלקי). נפח פעילות התחנה : כ-500 קוב שפכים בשעה. עלות הקמתה הינה כ-17 מיליון ₪. התחנה תעניק מענה לפיתוח הנרחב בעיר ולהפחית את הלחצים במערכת השפכים העירונית"

מנכ"ל התאגיד שלמה אטיאס ציין כי התחנה הוקמה בשיטה חדשנית ומתקדמת – חלקה התחתון הוקם במי תהום. בכדי לבצע איטום נבנתה התחנה מבטון מיוחד העמיד במים ונשכרו צוללנים לאיתור נקודות בדפנות התחנה בהם בוצע איטום קפדני. בנוסף, הוטמעו בה אמצעים טכנולוגים מתקדמים להובלת השפכים, קליטת השפכים במאגר ומאגר חירום משני -בשגרה ובמקרה של תקלה ואמצעי צילום ומחשוב לפיקוח 24/07 און ליין למניעת תקלות וגלישות ביוב. כל זאת על מנת להבטיח הולכת שפכים מיטבית ומניעת גלישות לנחלים ולים כחלק מערכי התאגיד לשמירה והגנה על הסביבה.
התחנה הוקמה בהתאם לכל התקנים החדשים של משרדי הגנת הסביבה והבריאות. בתחנה הותקנה מערכת לניטור ריחות המבוססת על פחם פעיל אשר מסנן כל העת את האוויר. מדובר במערכת יעילה ואמינה, בהתאם לתווי תקן המחמירים ביותר. כמו כן התחנה מצולמת ומפוקחת טכנולוגית 24 שעות ביממה- והנתונים מועברים און ליין לחדר הבקרה של התאגיד ולטלפונים הסלולריים של מהנדסי ואנשי השטח של התאגיד. בנוסף מותקנת מערכת גילוי אש וכן עמדות כיבוי.

יור הדירקטוריון יאיר לחן הדגיש בדבריו את מקצועיותם של עובדי התאגיד בראשות המנכל שלמה אטיאס אשר עושים ימים ולילות למען תושבי אשדוד."יובלים אשדוד מהווה מודל ברמה הלאומית והבינלאומית ומעורך מאד ברשות המים. חשיבות וההערכה זו באים לידי ביטוי בהגעת משלחות מים ושפכים מחו"ל. האחרונה בהם משלחת מסינגפור שבאה לעמוד מקרוב על ההתנהלות התקינה והמצוינת של תאגיד מים וביוב ועל היכולות הגבוהות של "יובלים אשדוד".

ראש העיר ד"ר לסרי אמר בדבריו," ליובלים אשדוד השפעה עצומה על איכות חיי התושבים בזכות החזון הביצוע והעשייה הרבה בסטנדרטים הגבוהים ביותר והתוצאות של התאגיד ברמה הלאומית והבינלאומית.המנכ"ל שלמה אטיאס וממלא מקום ראש העירייה גבי כנפו ראויים לכל שבח ולתודה גדולה מתושבי העיר על הפיתוח העצום וההשקעה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן