עיצוב מטבח יוקרתי בעת תכנון אדריכלי

לא כל המטבחים נכנסים לקטגוריית המטבח היוקרתי בקלות, אולם אלו שכן עונים על כמה וכמה מאפיינים: מטבח יוקרתי לרוב גם יהיה יקר יותר, כלומר הושקע יותר כסף בעיצובו

צילום: סיגל מלכה, מאור מויאל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מטבחי יוקרה הם הרבה מעבר לחלל אירוח ובישול הם סמל סטאטוס ועליהם להיות מותאמים כמו כפפה לבעלי הבית, כמו גם לסגנון העיצוב הכללי. כאשר מבצעים תכנון אדריכלי למטבח יוקרה יש להתייחס לסגנון העיצובי הנבחר ולתת מענה עיצובי המשקף את אופן השימוש הייחודי למטבח. במקביל על המטבח להיות גם מאוד פונקציונלי כדי לאפשר שימוש נוח ומיטבי. כדי שהמטבח יהיה יוקרתי חשוב לבחור בחברה שמתמחה בעיצוב ותכנון אדריכלי של מטבחי יוקרה, עושה זאת בהתאם למגמות העיצוב החדישות ביותר והטרנדים העכשוויים ותוך שימוש בידע, ניסיון וחומרי גלם איכותיים.

התכונות של מטבחי יוקרה
למעשה אין סגנון אחד שמגדיר מטבח יוקרתי, הוא יכול להיות מסורתי או עכשווי באותה המידה. עם זאת כן ישנן תכנות נפוצות למטבחים יוקרתיים, ביניהן:
• אי גדול בלב המטבח ובו אזור ישיבה
• משטחי עבודה משיש או גרניט
• ריצוף מעץ או של אריחים
• תאורה בהתאמה אישית
• מכשירי חשמל מנירוסטה
• ארונות עם דלתות מזכוכית
כמו כן במטבחי יוקרה לא יחסרו מקומות אחסון ויהיה בהם מספיק מקום לכל מכשיר חשמלי שעולה על הדעת: בלנדרים משוכללים, מכונות קפה או אספרסו, מסחטות, מעבדי מזון ועוד.

פונקציונליות ברמה הגבוהה ביותר שאפשר
בעת עיצוב מטבחים הרבה פעמים שומעים את המילה "פונקציונליות" חוזרת על עצמה ויש סיבה לכך. מעבר לנראות של המטבח והעיצוב הקפדני, על המטבח להיות נוח לשימוש. הגישה לארונות צריכה להיות מיטבית. המרחקים והגבהים צריכים להיות אופטימליים. שטחי האחסון צריכים להיות שימושיים ולמנוע בלגן. על חומרי הגלם להיות עמידים, על רמת הגימור להיות גבוהה ועל העבודה להיות כמה שיותר איכותית כדי להבטיח אריכות ימים למטבח ותוצאה שעולה על כל הציפיות של הלקוח.

תכנון עד לרמת הפרט הקטן
תכנון אדריכלי של מטבחי יוקרה יוצא מנקודת הנחה שהמטבח הוא לב ליבו של הבית וזו גם ההתייחסות אליו. עם זאת התכנון שואף ליצור הרמוניה עם החללים האחרים ורצף עיצובי, תוך התייחסות לכל פרט ופרט באופן קפדני. סגנון העיצוב משקף את טעמו הייחודי של הלקוח ועושה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר שבנמצא. התכנון מוצג ללקוח באמצעות הדמיית תלת ממד, כך שניתן לראות את התמונה המלאה ולהבין איך יראה המטבח כבר בשלבי התכנון והעיצוב הראשוניים.

חדשנות במטבח
על פי אבי זיו – מנכ"ל מטבחי זיו הלקוח הישראלי תר אחר מגמות חדשות והוא אינו שמרן, לכן המטבח היוקרתי הישראלי לרוב יהיה יותר מודרני מאשר מסורתי וישלב בתוכו מאפיינים אותנטיים. עיצוב מטבח יוקרתי זהו תהליך אישי ובמהלכו האדריכל שותף לשלבי התכנון השונים, במטרה לייצר מטבח העונה על כל החלומות, הצרכים והדרישות של הלקוח. חברות המתמחות בעיצוב מטבחים מעניקות יחס אישי לכל לקוח, מסייעות בשלבי התכנון השונים, מספקות ייעוץ וליווי, מציעות הדמיית תלת ממד לצורך המחשה וזמינות לכל אורך התהליך משלב התכנון ועד ההתקנה.

 עיצוב מטבחי יוקרה זו משימה למומחים הדורשת תכנון אדריכלי מוקפד, ללא כל קשר לסגנון העיצוב הנבחר. לכן חשוב מאוד לבחור בחברת מטבחים מקצועית שתדע להתאים את המטבח באופן אישי לאופי הלקוח, צרכיו וסגנון חייו זאת מבלי להתפשר על עיצוב ברמה הגבוהה ביותר שאפשר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן