ואז הגיע ברוכיאן

קבוצת האדומים אשדוד ניצחה במשחק חוץ את הפועל בקעת הירדן בתוצאה 0-1, במסגרת המחזור השני של ליגה א' דרום. אבירם ברוכיאן כבש בבעיטה מדהימה לחיבורים בדקה ה-74. במחזור הבא: משחק בית נגד מכבי יפו (יום שישי, 14:30, הסינטטי)

צילום: מדיה האדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האדומים אשדוד יצאה למשחק חוץ ביום שישי האחרון, במושב תומר, מלווה בלמעלה ממאה אוהדים נאמנים, שעשו דרך ארוכה בכדי לצפות בגיבוריהם. מהמשחק הזה ניקח את השער הנדיר של הקשר בן ה-34, אבירם ברוכיאן, שהפציץ מעשרים מטרים, היישר לחיבורי הקורות והבטיח ניצחון ראשון העונה לחניכים של חיים לוי. ללא ספק, שער מליגה אחרת, שהפך 'ויראלי' ברשתות החברתיות והיה שווה לחכות 74 דקות עבורו.

האדומים פתחו עם שינוי אחד לעומת המשחק הקודם, כאשר רחמים צ'קול פתח על הספסל ובמקומו עלה לשחק שחקן הרכש תומר אוחנה, שהיה לא רע. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, עקב החום הכבד ששרר במושב תומר. במהלך המשחק, השופט בר שחרור, העניק לשחקנים לא פחות מארבע הפסקות שתייה כתוצאה מהחום הכבד. הפתיחה הייתה שייכת לבקעת הירדן, שהצליחה כבר בדקה השביעית להביך את הגנת האדומים, בכדור נייח שהוגבה לראשו של החלוץ עמית פרחי, שנגח מדויק, אך גיא סאלם היה במקום והדף נהדר. בדקה ה-18, הקשר של האדומים, עדן בן מנשה, בעט טוב ממרחק, אך החטיא במעט את המסגרת של השוער המארח, ג'רמי חאובל. בדקה ה-27, התקפה מתפרצת של הבקעה הסתיימה בבעיטה מסוכנת של הקשר, אמיר רז, שהלכה החוצה. בדקה הארבעים הגבהה טובה של אבירם ברוכיאן, יצרה ערבובייה ברחבת הבקעה ותומר אוחנה דחק פנימה מקרוב, אך השער נפסל בטענת נבדל. בדקה ה-45 רז מזרחי מהאדומים פרץ נהדר מצד שמאל ובעט ברגל ימין כדור, ש'גילח' את משקוף השער והלך החוצה. הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים, כאשר האורחת הייתה טובה יותר.
המחצית השנייה הייתה בשליטה מוחלטת של האדומים ובדקה ה-55 מסירה של המגן סתיו ישראלי מימין, מצאה את תומר אוחנה במצב טוב, אך הבעיטה עלתה גבוה. שתי דקות חולפות וכדור קרן מצוין של ברוכיאן נחת על הראש של פיליפ חאיכ, שהחטיא במעט את המסגרת. בדקה ה-65 שוב סתיו ישראלי מצא את אוחנה, שבעט חזק מתוך הרחבה וסחט הדיפה נפלאה מחאובל, שוערה של הבקעה.

בדקה ה-67 חיים לוי ביצע שני חילופים. צ'קול ואדי אדרי, שחזר מפציעה, נכנסו, במקומם של רז מזרחי ותומר אוחנה. השינויים האלה ריעננו את החלק הקדמי ובדקה ה-74 כאמור, הגיע הרגע של המשחק ושל המחזור כולו. ברוכיאן הקסים את כל יושבי היציע בשער מדהים, שקבע 1-0 מוצדק לאדומים. שער ראשון העונה לאדומים, לאחר 284 דקות. הבקעה ניסתה להגיב ושלחה הרבה שחקנים קדימה. בדקה ה-83 דניאל פלדמן, קשר הבקעה, היה פנוי ברחבה ובעט מעל השער, למזלה של האדומים אשדוד. זוהי הייתה ההזדמנות הכי טובה לשער של הבקעה. השופט הוסיף שש דקות למשחק ובדקה ה-93 קפטם האדומים, עידן שריקי פרץ באגף שמאל, מסר כדור רוחב לאדי אדרי, שנבלם על ידי המגן המקומי אביב דבי. בסיום: ניצחון 1-0 חשוב מאוד לאדומים אשדוד, שעולה לארבע נקודות ומתבססת בצמרת טבלת ליגה א' דרום.

המאמן חיים לוי אמר בסיום: "קודם כל, חושב שהניצחון מוצדק מאוד. כולם ראו קבוצה אחת במגרש. אמנם אנחנו מחמיצים המון, אבל זה חלק מהמשחק ועכשיו הפנים למכבי יפו. אנחנו משחקים טוב ומצויין. כולם ראו את זה. אין ספק שצריך להתחזק בעוד שחקן. בוא לא נשכח שלישי ביטון השחקן הבכיר שלנו לא שיחק. אדי אדרי רק חזר מפציעה. מתכוננים כל משחק לגופו. כל משחק נכון לעכשיו תלוי בנו. מקווה מאוד שננצח את מכבי יפו ונשמח את הקהל המדהים שלנו."
כובש השער ברוכיאן, אמר בסיום בחיוך רחב: "שער זה תמיד משהו מרגש. האמת שהשער הזה חשוב בשביל המומנטום של הקבוצה. אנחנו רוצים לכוון גבוה. להבקיע שער בכורה כזה יפה וחשוב, אין מאושר ממני. אני יותר מאושר בשביל שלוש הנקודות הכל כך החשובות, שמשמחות את האנשים האלה, שבאו באוטובוסים שעה וחצי, אז אני ממש מאושר בשבילם. אלוקים נתן לי את הזכות לשמח אותם. חושב ששיחקנו טוב. יש לנו הגנה טובה. בהתקפה זה זורם לנו קצת יותר קשה, אך אנחנו נתקן את זה תוך כדי נצחונות וככה נעשה. ביום ראשון מתחילים שבוע חדש ונעבוד קשה כדי להביא עוד שלוש נקודות."

שמחת חיים אדומה

לא ראינו משחק גדול במושב תומר. אך במשחקים כאלה, צריך לדעת לקחת נקודות והאדומים אשדוד עשו זאת ודאגו לכך, שהצמרת הגבוהה לא תתרחק מהם. ביום שישי משחק צמרת קשה בבית, נגד מכבי יפו, שגם לה יש ארבע נקודות. לאחר ההתמודדות הזו, נוכל לדעת לאן העונה הזו של האדומים הולכת. האם היא מתכווננת לצמרת הגבוהה, או לנסות לתפוס כרטיס ל'פלייאוף', כמו בעונה שעברה.

בקבוצה הזו יש רוח חדשה. היא לא נשענת על שמות, אלא על שחקנים שעובדים קשה במגרש, כמו פיליפ חאיכ הבלם הנפלא, שהגיע ממכבי יפו וכמו סתיו ישראלי, שלמרות שאיננו מגן ימני טבעי, הוא עובד קשה כל המשחק, מנסה ומשתדל. על שחקנים כמו מוחמד באדיר ועדן בן מנשה, שעל אף החום הכבד, לא הפסיקו לרוץ ולהשקיע.

אך מעל כולם, קיבלנו בחזרה לליגה ולכדורגל הישראלי את אבירם ברוכיאן. הקשר בן ה-34, כבר הרבה זמן לא נראה מחויך כמו בסיום המשחק ונראה כי שמחת החיים חזרה להיות מנת חלקו. בימים שלפני המשחק, דווחה ברשתות החברתיות על התארגנות של אוהדי בית"ר ירושלים במטרה להחזיר את ברוכיאן, לקבוצת האם שלו. סיכוי קלוש מאוד שזה יקרה, כי הקשר כבר נמצא הרבה מעבר לשיאו. אך גם בכושרו הנוכחי, הוא שחקן שבשבילו קונים כרטיס וקבוצת האדומים אשדוד היא ברת מזל על כך שנפל בחלקה להיות הקבוצה שלו. החלום הרטוב של אוהדי האדומים הוא לראות המשכיות מצדו של ברוכיאן ולא רק הבלחות לעיתים רחוקות, כפי שקרה בעונה שעברה. בשביל שזה יקרה, שימחת החיים שנראה לפי שעה שחזרה אליו, צריכה להישאר ועם עוד מהלכים כמו בדקה ה-74, היא תישאר ועוד איך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן