החיים על פי גורדנה

מ.ס אשדוד והפועל רעננה נפרדו בתוצאת תיקו 1-1 במסגרת המחזור הרביעי בליגת ה'בורסה לניירות ערך'. גורדנה כבש בדקה ה-91 וחילץ נקודה חשובה. אשדוד נותרה ללא הפסד. אוואט: "הבקענו שער שהגיע לנו". בשבת: הפועל חיפה מגיעה לאיצטדיון הי"א(18:00)

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירת נכאים קיבלה את פנינו לקראת המשחק במסגרת המחזור הרביעי של ליגת העל, כאשר המגרש היפהפה בפתח תקוה, הכיל 500 צופים בלבד. אשדוד חסרה את שלומי אזולאי בקישור, עקב הפציעה במחזור הקודם נגד באר שבע ובהגנה נתנה הזדמנות לשחקן קבוצת הנוער זוהר זסנו בעמדת המגן הימני, במקום אספה שירד לספסל ובנצי מושל שסבל אף הוא מפציעה. קומץ אוהדים אשדודים עודד בפתיחה, אך קולם היה כלא נשמע.

פתיחה מהוססת של שתי הקבוצות בדקות הראשונות רמזה על כך, שמשחק גדול לא נקבל. בדקה התשיעית בעיטה חלשה של גורדנה הקפטן, למסגרת, נקלטה על ידי אסף צור, שוערה של רעננה. המשחק התנהל על מי מנוחות, עד שבדקה ה-13 הגיע המצב הראשון המסוכן במשחק, כאשר רועי גורדנה פרץ נפלא באגף ימין, חדר לרחבה ובעט חזק ושטוח, אך הכדור הלך החוצה. בדקה ה-19 רעננה הגיעה להזדמנות הראשונה שלה, אך הכדור לא התלבש על ראשו של יוג'ין אנסה וממצב טוב הנגיחה שלו הלכה לידיו של משפתי. המשחק הוסיף להיות חלש ומנומנם, והאמת שקשה לבוא בטענות לשחקנים, כי בלתי אפשרי לשחק באווירה של משחק אימון. נוסיף לכך את העובדה ששתי הקבוצות הגיעו עם מערכים זהירים, כאשר רעננה עלתה עם שלושה בלמים ואילו אשדוד שיחקה עם חלוץ אחד בדמותו של גוזלן שלא השפיע על המשחק. דין דויד המוכשר, שיחק באגף הימני וקיבל משימות הגנתיות מדי. בדקה ה-41 הסכר נפרץ סוף סוף, כשאור דסה קיבל כדור טוב בתוך הרחבה מהמגן עדי נמני,הסתנן בין שני בלמי אשדוד, לא התבלבל מול משפתי ושלח את הכדור לרשת הגבוהה, כדי לקבוע 1-0 להפועל רעננה. שער שלישי העונה לדסה ומאות אוהדים רעננים צהלו. זו גם הייתה תוצאת סיום המחצית הראשונה.

עם פתיחת המחצית השנייה רוני אוואט ביצע שני חילופים. סמואל אלאבי ומוחמד כנעאן נכנסו, על חשבונם של גוזלן ואבו עקאל הפושרים. רעננה מטבע הדברים, הלכה אחורה ומ.ס אט אט, השתלטה על מרכז המגרש, אך לא הייתה מספיק תכליתית. בדקה ה-53 אסף צור בהצלת המשחק, מקרוב עצר בצורה נפלאה בעיטה של דין דויד, אולי בהחמצת המשחק. בדקה ה-56 זוהר זסנו הצעיר מצא את כנעאן המחליף במצב טוב, אך האחרון 'הטיס' את הכדור מעל לשער. אשדוד המשיכה להתקרב ובדקה ה-58 בעיטה טובה מחוץ לרחבה של יחזקאל, מצאה את צור, שהדף לקרן, מוכן. כעבור דקה, מתפרצת של רעננה הולידה בעיטה מסוכנת מ-16 מטרים של יוג'ין אנסה החלוץ הגנאי, שפספסה את משקוף השער של משפתי בסנטימטרים ספורים. בדקות הבאות, רעננה החלה לבזבז זמן והסתגרה מאחור עם כל שחקני השדה שלה. לעומתה, מ.ס לחצה עם כל מה שיש לה. עשרות אוהדי אשדוד צעקו 'ביזיון', לאור המשחק ההגנתי של רעננה, אך לחבורה הלוחצת של קורצקי, שרצתה את שלוש הנקודות בכל מאודה, זה לא הפריע.

86487754
ככל שהשעון תקתק, מ.ס איבדה את הביטחון והאמונה בעצמה. בדקה ה-78 מתפרצת נוספת של רעננה, הובילה למצב טוב של החלוץ המחליף כרם ארשיד בתוך הרחבה, אך הוא נבלם לקרן. בדקה ה-82 אוואט השתמש בחילוף האחרון שלו, כשזרק למערכה את נאור עבודי, במקום ברדע הבלם. שחקני רעננה הוסיפו לבזבז זמן ונשכבו על כר הדשא, מתי שהתאפשר להם. כתוצאה מכך, שחקני מ.ס והקהל שלה התרגזו ואיבדו את הסבלנות. שופט המשחק נאאל עודה, הוסיף חמש דקות למשחק ובתוך תוספת הזמן רועי גורדנה התקדם ושיחרר בעיטה נפלאה וחדה מעשרים מטרים לפינה של צור ולרשת. 1-1 מוצדק ודרמטי ב'מושבה' ושער ראשון העונה לגורדנה שמציל נקודה לקבוצתו. רוני אוואט וכל הספסל של אשדוד נשמו לרווחה. בדקות המעטות שנותרו אשדוד ניסתה לנצח אך לא נותר לכך זמן והמשחק הסתיים בשוויון, שהותיר את מ.ס אשדוד בלתי מנוצחת.

רוני אוואט היה ברגשות מעורבים בסיום ואמר: "לא משתמש בתירוצים. בסופו של דבר הבקענו שער שהגיע לנו. לדעתי אם היו עוד כמה דקות למשחק, יכול להיות היינו עושים את המהפך. להבקיע בדקה כזאת מראה על אופי ועל כך שהשחקנים האמינו עד לרגע האחרון. מאוד שמח. לקחנו נקודה, קצת מאכזבת. הדבר שממלא אותי גאווה הוא ששיחקו פה שלושה ילדים מהנוער, זוהר זסנו, ילד סופר מוכשר. עשה היום בכורה בליגת העל. גיל כהן וחמודי כנעאן. שלושה שחקנים בני 18 ואני חושב שזה ה'די.אנ.איי' של המועדון. לא חששתי וזרקתי אותם למערכה. זה הדבר הכי חשוב מבחינתי שאני לוקח מהמשחק הזה, גם אם היינו מפסידים. אחת המטרות העיקריות שלנו העונה היא לשנות את הנאיביות, שאיפיינה את אשדוד בשנים האחרונות. שמח שהאמנו עד הסוף והשתדלנו. האמונה הייתה קיימת והימרנו פה על כל הקופה. 10 דק' לסיום הוצאתי בלם. ובמחצית הוספתי שני שחקנים התקפיים. זה הספיק לנו לתיקו. אבל המגמה והגישה נראית לכולם. היו לנו הרבה חבר'ה צעירים, בסופו של דבר מי שקיבל את ההחלטה הכי טובה, הוא רועי גורדנה, השחקן הכי מנוסה שלנו ובשביל זה הוא פה. יש לנו קבוצה איכותית ואם הדברים יהיו באזור ובכיוון לא נוותר על הפלייאוף העליון."

כובש השער גורדנה אמר: "צריך לדעת לקבל את ההחלטות הנכונות בדקות החשובות. שמח שהבעיטה שלי נכנסה וחבל שלא ניצחנו. מסתכלים על עצמנו, היינו צריכים למצוא פתרונות הרבה יותר מוקדם מהדקה ה-90. לא נורא. נתקן את זה. לא נבכה על הנקודות שאיבדנו, ננתח את המשחק ונשב, נראה מה אפשר לתקן. זה יהיה טעות להצהיר הצהרות עכשיו על הפלייאוף העליון. נראה איפה נהיה במחזור ה-15 או ה-18 ואז נדבר על כך".
מאמן רעננה מנחם קורצקי ניסה להסביר את המשחק הנסוג של קבוצתו: "כואב לקבל גול בדקה כזאת. חזרנו יותר מדי אחורה ואין לי הסבר לכך, מלבד עודפים של פצועים. חבל שחזרנו אחורה. לא זוכר מצבים של אשדוד, עם כל הנעת הכדור והשליטה שלה. ידענו שאשדוד קבוצה איכותית מאוד והשנה גם יש לה אופי והיא חוזרת למשחקים. אבל עוד פעם, חזרנו אחורה מוקדם מדי וחבל. במחצית ראשונה הרגשתי ששלטנו במשחק."

אגף הציונים

רועי משפתי- הססן ביציאות. לא יכול היה להושיע בשער שספג. -5.
זוהר זסנו- אחת מנקודות האור במשחק. היה טוב ופעיל.-6.

ניר ברדע- רעננה לא תקפה יותר מדי. איחר בסגירה בשער שספגה קבוצתו. הוחלף בדקה ה-83. -5.
טימותי אוואני- בלם עם נוכחות, על אף שלא הוטרד יותר מדי. כמו ברדע, איחר בסגירה בשער- 5.5.
גיל כהן- הגול שספגה מ.ס הגיע מהאגף שלו. לא היה מעורב מספיק במשחק ההתקפה -5.
רועי גורדנה- השחקן הטוב במגרש. משחק לעומק כל הזמן. חתיכת שחקן. -6.5.
לאונרד אווסו- מהטובים בשדה. לא מפסיק לרוץ, גם בהגנה וגם בהתקפה. -6.5.
פיראס אבו עקל- הוחלף במחצית לאחר משחק בינוני שלו. -4.5.
שגיב יחזקאל- ניסה, אך זה לא היה היום שלו. -4.5.
שובל גוזלן- הוחלף במחצית, לאחר שלא הורגש. – 4.5.
דין דויד- במחצית הראשונה התקשה באגף. בשנייה החמיץ ממצב קורץ -5.
סמואל אלאבי- נכנס במחצית. לא דייק במסירות והיה בינוני מדי -5.
מחמוד כנעאן- נכנס במחצית. לא הצדיק את האשראי שקיבל. -5.
עוד שותף- נאור עבודי (83).

כוחה של האקדמיה
מ.ס אשדוד לא רגילה לשחק נגד קבוצות שמתגוננות מולה. רעננה באה 'להרוג' את המשחק וכתוצאה מכך, האורחת התקשתה מאוד לפצח את הבונקר של קורצקי. גם העובדה ששובל גוזלן מאז שערי גביע הטוטו שלו, לא כל כך מוצא את עצמו, לא עזרה לקבוצה. הסבלנות של הצוות המקצועי כנראה באה לקצה ויש יסוד סביר לחשוב ששחקן הרכש סילבסטר הולך להיות החלוץ הפותח. גוזלן יודע את זה וכל נגיעה שלו בכדור (והיו מעטות כאלה), לוותה בלחץ אטומי. החלוץ בן ה-25 שיחק עם משקולות על הרגליים.

רוני אוואט החמיא לגוזלן בסיום וכינה אותו 'גולר'. אך למ.ס אשדוד, יש העונה סגל רחב ומי שלא יספק את הסחורה, ימצא את עצמו על הספסל מהר מאוד. השחקן הקדמי יעקב בריהון, שהגיע בקיץ בקול תרועה רמה, מצא את עצמו לא מתלבש וזה מעיד על העומק של מ.ס העונה. בנוסף, הקבוצה התגברה על חסרונו של שלומי אזולאי והציגה שליטה מלאה במשחק חוץ, מה שלא ראינו ממנה בעונה שעברה. הרבה בזכות גורדנה ואווסו שהיו פשוט מצוינים וניהלו את המשחק בצורה טובה. אם אווסו יעבוד קצת על קבלת ההחלטות שלו, יש סיכוי גדול שיגיע לקבוצה גדולה בליגת העל.

דבר נוסף שלא ראינו בעונה שעברה, הינו קהל במשחקי החוץ. אז נכון שהקהל הגיע בכמות קטנה של עשרות, שספק אם מילאה אפילו את האוטובוס שהקבוצה הוציאה למשחק החוץ תמורת 30 שקלים 'פר' אוהד. אך הקהל עודד, דחף והיה מעורב במשחק. לקראת הסיום התנהג קצת בבריונות כאשר קילל את קורצקי, מאמן רעננה. מיותר להזכיר לאוהדי אשדוד, מה קרה לאוהד האחרון, שקילל את קורצקי. את התשובות לכך ניתן למצוא ב'יו-טיוב' והן לא הכי נעימות לאוזן.
מגיעה מילה טובה לצוות המקצועי של מ.ס אשדוד, על שילוב הצעירים. זוהר זסנו, עוד לא בן 18, קיבל קרדיט והחזיר במשחק אחראי ויציב. על גיל כהן, המגן השמאלי ושחקן נבחרת ישראל בנוער, כבר דובר רבות. למרות הרכש המאסיבי שביצעה הקבוצה בקיץ, היא עדיין שומרת על הצביון שלה ומשתפת שחקנים צעירים בלי פחד. שרק תמשיך כך, כי זאת גאווה גדולה לעיר אשדוד לראות שחקנים בני 18 בהרכב הפותח בליגת העל. הסיכוי היחיד של מ.ס לשמור על עצמה מפני התאיידות, הוא להמשיך לתת אמון וקרדיט לשחקני האקדמיה וטוב עושה אוואט בכך.

יאקוב סילבסטר חתם במ.ס

מ.ס אשדוד החתימה חלוץ משמעותי, שהולך לחזק את חוליית ההתקפה שלה. בתחילת השבוע בישרה הנהלת הקבוצה על החתמתו של האחרון עד לתום העונה, שנחת השבוע בארץ והצטרף לאימוני הקבוצה. זאת תהיה התחנה השלישית בישראל של סילבסטרה, הסלובקי בן ה-30, לאחר ששיחק בבית"ר ירושלים לפני כשנתיים ובבני יהודה בעונה שעברה. בליגת העל יש לו בסך הכל 14 שערים ב-42 הופעות. החלוץ אמר לאחר החתימה: "שמח לחזור לישראל ולהגיע למועדון שעשה שינוי משמעותי והציב לעצמו מטרות חדשות. אעשה הכל כדי לעזור להגשים אותן."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן