סגירת מעגל מרגשת: הנשק האישי של הדס ז״ל הועבר לאחות שקד

הדס מלכא, לוחמת מג״ב, נרצחה בפיגוע חבלני. אחותה, שקד החליטה להתגייס ולשרת כלוחמת מג״ב כמו הדס והשבוע קיבלה לידיה את הנשק האישי שהיה שייך להדס ז״ל

צילום: דוברות מג"ב
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שקד מלכא אחותה הצעירה של לוחמת מג״ב הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בירושלים, הייתה תלמידת תיכון כשאיבדה את הדס. היא החליטה להתגייס בעקבות הדס ולשרת כלוחמת במג״ב. לפני כחצי שנה היא סיימה בהצטיינות את הטירונות ומשרתת במג״ב באילת. השבוע, במהלך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה של מג״ב היא קיבלה את הנשק האישי שהיה שייך להדס ז״ל. רובה אם 16 מקוצר.

בכתבה של מאיר תורג׳מן ״ אחיות לנשק״ בעיתון ידיעות אחרונות, אמרה שקד בהתרגשות ״ זה רגע מרגש והגשמת חלום, לקבל את הנשק של אחותי הדס ז״ל. הנשק זה הכי הדבר הכי קרוב ללוחמים במג״ב שצמוד אליהם לגוף, מסביב לשעון, וככה אני מרגישה הכי קרובה להדס״.
שקד מלכא קיבלה את הנשק של הדס מידי נצ״מ ג׳האד חסן מפקד מג״ב דרום במהלך של טקס לשנה החדשה שהתקיים במטה מג״ב בדרום. בטקס נכחו בין היתר משפחות שכולות של החייל ושקד הגיעה אליו ביחד עם אביה דוד.
ביוני 2017 נרצחה הדס ז״ל במהלך פיגוע בשער שכם. שקד הייתה תלמידה בכיתה י״א. כבר במהלך השירות המשמעותי של הדס כלוחמת במג״ב רצתה שקד להתגייס ולשרת כלוחמת מג״ב, בעקבות האובדן וכבר בימי השבעה גמלה בליבה של שקד להתגייס למג״ב. והיא אכן התגייסה למג״ב, סיימה בהצטיינות טירונות והוצבה למג״ב באילת.

0867896595709 98 89
הנשק האישי של הדס ז״ל הוחזר בזמנו ליחידה והועבר לחברתה הטובה של הדס. לאחר השחרור שקד חששה שהנשק יעלם וביקשה לקבל אותו. בקשתה התמלאה והועבר לידיה הנשק של הדס. נצ״מ חסן התרגש אף הוא מהמעמד ואמר כי ״ בקשתה של שקד שהתגייסה למג״ב בעקבות אחותה ומשרתת כיום בפלוגת מג״ב באילת, ריגשה אותנו מאוד ועשינו הכל בכדי שנוכל להעניק לה את נשקה של הדס ז״ל. אין סמלי יותר ומזוהה יותר עם הגבורה, הנחישות והפטריותיות שאפיינו את הדס מאשר נשקה האישי, ומהכירות קצרה איתך, שקד, אני רואה שהתכונות האלה בהחלט עוברות במשפחה. אני מאחל לך המשך שירות מהנה ומוצלח ותמיד תדעי שאנו כאן לצידך״.
לאחרונה החליטה עיריית ירושלים לקרוא רחוב בבירה על שמה של הדס מלכא ולהנציח את הלוחמת שנפלה בהגנה על ירושלים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן