מבצע חודש הסליחות במועצה הדתית: בדיקת תפילין ומזוזות בחינם

במועצה הדתית באשדוד בפרויקט מבורך לבדיקת תפילין ומזוזות ב'חינם' לתושבי העיר אשדוד. רבני העיר משבחים את המועצה הדתית על הרעיון המבורך שמציל משפחות רבים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלו, עד ערב ראש השנה תש"פ מתקיימת כמידי שנה מבצע בדיקת תפילין ומזוזות 'חינם' לתושבי העיר ע"י המועצה הדתית. הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שיזם את הפרויקט קיבל את בכרת הדרך מהרב הראשי רבי חיים פינטו לאחר, שהציג בפניו את נתוני הבדיקות של התפילין והמזוזות שנבדקו עד עתה, לאחר שחזרו ממכוני הבדיקה המקצועיים גם ידנית וגם במחשב. הרב פינטו עיין בפרשיות התפילין והביע כאב לראות את הפסולים החמורים שנמצאו בבדיקות ושיבח את ראש המועצה הרב עובדיה דהן שבזכות מבצע הבדיקות הוא מציל משפחות רבים שיניחו תפילין כהלכה ושיהיו מזוזות כשרים בפתחי הבתים.

הרב עובדיה דהן אמר כי "אצלנו יש כלל ברזל והוא: ש-99 אחוז כשר, זה 100 אחוז פסול! וכל בדיקה חייבת להיות יסודית ולעומק, גם כשבודקים כמויות של מזוזות או תפילין צריך להקפיד מתחילה ועד סוף ולכן אנו בודקים פעמיים בקפידה ובאחריות רבה בבדיקה ידנית וגם ע"פ סורק במחשב".

הרב חיים בן חמו המְרַכֵּז את כל בדיקות הסת"ם במועצה הדתית, מגלה כי אכן ישנה התעוררות בקרב ציבור התושבים על הצורך בבדיקת מזוזות ותפילין וכל יום מגיעים לכאן תושבים מכל אזורי העיר עם תפילין או מזוזות לבדיקה. עוד ציין, כי לאחר תוצאות הבדיקה המגיעים למועצה הדתית, אנו שומעים על מקרים ועדויות קשות על פסולים חמורים שנתגלו בתפילין או במזוזות. "השבוע קיבלנו תפילין מהבדיקה שבפרשיה נמצא מילה שלמה חסרה. יוצא שאותו אדם לא הניח תפילין עד לאותו יום!. במקרה אחר נמצאה מילה שלמה כפולה "מיותרת" גם שם אותו אדם לא קיים מצות תפילין".

מקרים כואבים אלו אומר הרב דהן מצטרפים מידי שנה בימים אלו לשולחן המועצה וזאת בעקבות המבצע החשוב של בדיקת תפילין ומזוזות, הציבור אכן צריך להתעורר שלא יהיה מצב שלא הניח תפילין או שאין בבית מזוזה.

את התפילין והמזוזות ניתן למסור במשרדי המועצה הדתית אצל הרב חיים בן חמו קומה ג' בין השעות: 12:00 – 9:00 המבצע כולל פתיחת התפילין בדיקה וסגירה בעלות כוללת של 100 ש"ח מחיר מסובסד. הבדיקה והתיקון כאמור 'חינם'. בדיקת מזוזות ללא תשלום כלל.

הרב חיים בן-חמו פונה שוב לציבור, כשניגשים לרכוש תפילין או מזוזות לבדוק היטב ממי קונים ואם אכן יש את האישור ממכון הלכתי מוסמך לכך ויפה שעה אחת קודם וינצל מברכות לבטלה ומקיום מצוות תפילין ומזוזה.

יצויין עוד כי גם מי שלא הספיק למסור לבדיקה עד ערב ראש השנה, ישנה אפשרות אף בשאר ימות השנה, יומיים בכל חודש, את המועד המדוייק ניתן לברר במשרדי המועצה הדתית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן