הצגת טרום בחירות

מ.ס אשדוד והפועל באר שבע נפרדו בתיקו 2-2, במשחק נהדר, במסגרת המחזור השלישי של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. אוואני ואזולאי כבשו לאשדוד, שנותרה ללא הפסד העונה. אוואט: "לא נאבק בתחתית העונה". במחזור הבא: משחק חוץ נגד הפועל רעננה (ראשון, 19:00, ה'מושבה')

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר פגרת הנבחרות, ליגת העל חזרה, כאשר קבוצת מ.ס אשדוד אירחה ביום ראשון השבוע, באיצטדיון היא' את הפועל ב"ש, לעיני 3400 צופים, שחזו במשחק מעניין מאוד, אשר הניב ארבעה שערים ולא מעט דרמה. השניות האחרונות של המשחק היו מרתקות במיוחד, כשמצד אחד, החלוץ בן שהר, בעט מעל השער ממצב נוח, ובצד השני, שובל גוזלן קיבל כדור עומק מצוין מרועי גורדנה ובעט לידיו של לויטה, משם הכדור ניתז חזרה לידו של גוזלן, ירד לקרקע והאחרון כבש מקרוב. שופט המשחק רועי ריינשרייבר, הלך לבדוק בוידאו ופסל בצדק את השער, בשל נגיעת יד.

אשדוד פתחה עם יצחק אספה בעמדת המגן הימני וסבלה מיום לא טוב שלו. אספה נראה לא מרוכז בלשון המעטה וסביר לחשוב, שכל כולו היה עסוק בהרשעתו ובעונש הצפוי לו, עקב תאונת הפגע וברח שהיה מעורב ישיר בה. אשדוד התחילה את המשחק בסערה וכבר בדקה הראשונה דין דויד בעט למסגרת וסחט הדיפה טובה מארנסט שטקוס, שוערה של ב"ש ונבחרת ליטא. המארחת זכתה בכדור קרן, אותו הגביה ה'שף' של הקבוצה, שלומי אזולאי, שממשחק למשחק נראה כמו המנהיג של מ.ס. הכדור הגיע לראשו של ניר ברדע, ממנו לכיוון טימוטי אוואני, שהיה חופשי ודחק ברגל ימין מקרוב פנימה את שערו הראשון בליגת העל. 1-0 לאשדוד וכמעט 1000 אוהדים שאיישו את יציע הבית באיצטדיון היא', קפצו משמחה.

שתי דקות חלפו ושגיב יחזקאל פרץ משמאל, ניסה להכניע את שטקוס בבעיטה לפינה הקרובה, אך האחרון שוב הדף לקרן. בדקות הבאות האורחת השתלטה על מרכז השדה והחלה לתקוף. באחת ההתקפות ניב זריהן, לשעבר במ.ס, הגביה נהדר ברגל שמאל לעבר נייג'ל הסלביינק, החלוץ ההולנדי שהתרומם מעל אספה(שחלם) הכניע את רועי משפתי הקפטן. 1-1 ועכשיו היה זה תורם של 2000 אוהדי באר שבע להשמיע את קולם. חמש דקות חולפות ובאר שבע שוב כבשה, מרגלי בן שהר, אחרי מהלך נהדר, אך השער נפסל בטענת נבדל מוצדקת. בדקה ה-34 דין דויד גלש לכיוונו של שוער באר שבע שטקוס, פגע בו ופצע אותו. המהלך המסוכן הזה זיכה את דין דויד בכרטיס צהוב וגרם להחלפתו של השוער הליטאי במחצית. במקומו נכנס אוהד לויטה.

965864745735735

המחצית השנייה נפתחה באותו הקצב כמו הראשונה. רק שהפעם, הייתה זו באר שבע, שפתחה בסערה. בדקה ה-47 זריהן מסר לרמזי ספורי שהגביה כדור חד. הקשר נאור סבג התגבר על אספה, נגח למשקוף ועל הכדור החוזר עט בן שהר, אשר נגח פנימה מול השער החשוף. 2-1 לאורחת, שער ראשון העונה לשהר ושוב טעות של אספה.

אשדוד לא הורידה את הראש וחמש דקות לאחר מכן, אספה חילץ כדור מהסלביינק ברחבת באר שבע. הכדור הגיע לדין דויד, שאיתר את שלומי אזולאי על סף הרחבה. אזולאי ניגש לכדור, שיגר בנגיעה עדינה 'ימנית' שטוחה ומדוייקת לפינה של לויטה וקבע שוויון 2-2, לשמחתו של הספונסר, ג'קי בן זקן שמחא כפיים וחייך בסיפוק. לאחר השער מאמן אשדוד רוני אוואט ערך חילוף, בו הוציא את אספה, והכניס את אלאבי, הגנאי בן ה-19, להופעת בכורה העונה.

בדקה ה-55 דין דויד שבישל את שער השוויון, רץ כמעט 40 מטרים מצד שמאל ומצא את עצמו לבד מול לויטה. דויד ניסה לסובב את הכדור לפינה הרחוקה, אך לרוע מזלו הכדור הלך החוצה. החמצה ענקית לאשדוד, שהמשיכה לתקוף. אוואט רצה לנצח והכניס למגרש את גורדנה וגוזלן (במקום אזולאי שנפצע ואבו עקל). בדקה ה-73 בעיטה מסוכנת של גורדנה מ-23 מטרים, מצאה את לויטה מוכן. לקראת סיום המשחק ב"ש שוב השתלטה על מרכז השדה ותקפה. בדקה ה-85 הסלביינק הפעלתן מסר כדור רוחב לסבג, שבעט החוצה ממצב קורץ.

ואז הגיעה תוספת הזמן, בת חמש הדקות של ריינשרייבר. בדקה ה-93 אורן ביטון המגן השמאלי הבין-לאומי של ב"ש, מסר מדויק לבן שהר שמתוך הרחבה, פספס את המסגרת בצורה לא אופיינית. דקה חלפה והרגע הדרמטי של המשחק הגיע. גוזלן בעט, לויטה הדף, גוזלן כאמור, השתלט על הריבאונד בעזרת ידו וכבש שער שנפסל לאחר התבוננות בוידאו. שחקני ואוהדי אשדוד חגגו מלבד שניים, שידעו היטב שסביר להניח שהשער יפסל. גוזלן שהבין שהשתמש בידו בעת ההשתלטות על הכדור ורוני אוואט, המנוסה, שיודע שעד שזה לא נגמר, זה לא נגמר. בסיום: 2-2 איכותי ודרמטי.

רוני אוואט אמר בסיום: "אשדוד קבוצה טובה. גם בפיגור, לא פחדנו להעז. הכנסתי את כל הכלים ההתקפיים שהיו לי. אמרתי שזה יהיה משחק שהקהל הולך להנות ממנו. לא בטוח שהמאמנים. חושב שהייתה פה תצוגת כדורגל ואני כל כך גאה בבחורים שלי. גורדנה נכנס, למרות שלא פתח בהרכב, עשה פה 35 דקות מצויינות. הרבה קרדיט לשחקנים. לא נאבק בתחתית. אנחנו קבוצה לגיטימית בליגת העל. קבוצה שלא מפחדת, אמיצה, כדורגל התקפי. זו הגישה שלנו. זה תהליכים. לא כל דבר אפשר לעשות בחודש חודשיים. מי שיבוא לראות את אשדוד השנה יראה קבוצה מאומנת, תוססת, אמיצה, משחקת כדורגל ומבקיעה הרבה שערים. מה שלא עשתה בשנה שעברה. אבל גם סופגת". בנוגע לשער הפסול אמר אוואט: "מתרגלי ל'ואר'. היה חסר כמה סנטימטרים. פעם זה עוזר לך, פעם זה נגדך. היום זה היה נגדנו וחבל. חושב שהמשחק הסתיים בתוצאה הנכונה. הרבה גולים, הרבה אירועים. תיקו משקף." על יצחק אספה אמר: "זו טרגדיה. כל עוד יצחק נמצא במסגרת הקבוצה ואני כמאמן מקבל אותו כשחקן אז אעשה בו שימוש. יצחק מאוד רצה לשחק. הלכתי עם הלב וננתי לו. מעבר לזה, זה כבר עניין של הנהלת הקבוצה."

שובל גוזלן, שהבקיע את השער הפסול אמר: "הרגשתי שנגע ביד. חשבתי שזה צמוד וחזר מהשוער אז אולי זה יאושר. מנסה לא להתבאס יותר מדי. חושב שראינו קבוצה אטרקטיבית, לא מפחדת. עושה חילופים התקפיים. זה שהתבאסנו שלא ניצחנו את ב"ש, אומר הכל."

אגף הציונים

רועי משפתי- לא רשם הצלות מיוחדות. היה יכול להדוף את הנגיחה בשער הראשון. -5-

גיל כהן- השקיע ורצה. שיחק בנמרצות ובאחראיות. -6-

ניר ברדע- התקשה מול התקפת באר שבע. לא מספיק מרוכז. -5.5-

טימוטי אוואני- נראה כמו רכש מוצלח. גם כבש וגם נוכחותו הורגשה במרכז ההגנה. -6.5-

יצחק אספה- הראש במקום אחר. הוחלף בדקה ה-53. -4.5-

לאונרד אווסו- מהטובים בשדה. אגרסיבי, אך לא מספיק מאיים על השער. -6.5-

פיראס אבו עקל- לא טעה אך לא גם הורגש יותר מדי. הוחלף בדקה ה-54. -5-

שלומי אזולאי- כל הגבהה 'מלמילאן'. המאסטרו של אשדוד. נפצע והוחלף בדקה ה-64. -7-

שגיב יחזקאל- התחיל טוב, אך נחלש בהמשך. -5.5-

בנצי מושל- התחיל קיצוני, המשיך כמגן. היה לא רע. -6-

דין דויד- היה בודד מדי במחצית הראשונה. בישול נפלא במחצית השנייה. למרות ההחמצה מול לויטה, מדובר בחלוץ אמיתי. -6-

סמואל אלאבי- נכנס בדקה ה-53. לא הטביע חותם על המשחק. -5-

רועי גורדנה- נכנס בדקה ה-54. משחק לעומק ומאיים על השער. -6.5-

עוד שותף- שובל גוזלן (64).

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן