היכונו לדבר האמיתי

ליגה א' דרום יוצאת לדרך בסוף השבוע הקרוב. ביום חמישי: האדומים אשדוד תארח את הכח (20:30, סינטטי) ועירוני תתארח באזור ביום שישי (15:00, אזור). גביע המדינה סיבוב ה': האדומים ניצחו בדו קרב מהנקודה הלבנה את מכבי שעריים לאחר 0-0 בתום 120 דקות. עירוני ניצחה לאחר

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הגענו לדבר האמיתי. לאחר הכנות רבות, בסוף השבוע הקרוב בשעה טובה תצא לדרך עונת 2019/20 בליגה א' דרום. עונה בה הדרבי הגדול חוזר להרעיד את קהילת חובבי הכדורגל בעיר. בצד האדום של העיר צוות ה'חיים', המנהל המקצועי חיים אזולאי והמאמן החדש חיים לוי, ערכו חריש עמוק בסגל וצירפו שחקנים רבים, כמעט בכל עמדה במגרש. השוער גיא סאלם, שחגג את הולדת בנו השבוע, צפוי להיות השוער הראשון לאחר שנרכש מהפועל בקה אל גרבייה מליגה א' צפון. בהגנה הצטרפו המגן דניאל בורחל, הבלמים המבטיחים פיליפ חאיכ, רוי עמוס וסתיו ישראל. בחוליית הקישור הגיעו עדן בן מנשה, מוחמד בדיר ואוראל פינייה הצעיר, ואילו את ההתקפה יעטרו הכשרונות אדי אדרי, רז מזרחי ותומר אוחנה.

כל אלה מצטרפים אל השלד שימשיך מהעונה שעברה: הקשר אבירם ברוכיאן, הודיע בשבוע שעבר כי ימשיך עונה נוספת בקבוצה, לאחר ששיחק באדומים חצי עונה, בה הבליח לפרקים, אך סבל מחוסר עקביות. גם מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה, עידן שריקי בן ה-37 ימשיך לעונה נוספת בקבוצה. בנוסף אליהם, ממשיכים גם הקפטן החדש ואהוב הקהל, לישי ביטון והמגן קשר, רחמים צ'קול.

קשה לדעת איך כל הסגל הזה יתפקד תחת המאמן החדש חיים לוי, שידוע בסגנונו ההתקפי. לוי כבר הצהיר בשבוע שעבר, כי אם הקבוצה לא תהיה במקומות 1-3 אחרי עשרה מחזורים, בכוונתו להתפטר. יהיה מעניין לראות איזה ריח יהיה לתבשיל שהאדומים מכינים לעונה החדשה. מה שבטוח ונלמד היטב בעונה שעברה, לקהל האדום לא תהיה סבלנות וכיאה לאחד מהמועדונים הלחוצים בארץ, אם יהיו חריקות בפתיחה, הקהל ישמיע את מחאתו מהר מאוד.

468348707

בצד הצהוב של העיר, נראה כי הבעיות הכלכליות נפתרו. משפחת אבו בראשות הקבלן יחיאל אבו הודיע השבוע, כי תתמוך בקבוצה כלכלית וכי בכוונתה לרכוש 49 אחוזים מבעלות המועדון. מה שישאיר את אוהדי הקבוצה המסורים כבעלים של 51 אחוזים מהמועדון הצהוב.

מבחינה מקצועית העולה החדשה לליגה א' דרום שמרה על הבסיס המצוין שהעלה אותה מליגה ב' דרום ב'. מדובר בשחקנים החשובים והמשמעותיים הקשר/בלם והקפטן החדש, מאור פרץ, השוער גל אנגלשטיין, הקשר המצטיין תומר בן חיים, הקשר האהוב על הקהל יגל בלאיש, שחקן ההתקפה בעל רגל שמאל האימתנית, עידן חג'ג והחלוץ המסוכן הישאם אזברגה. גם החלוץ המוכשר גיא עובדיה הודיע השבוע כי ימשיך בקבוצה ונראה כי למאמן שי מאור, יהיו העונה המון אופציות בהתקפה. מי שלא יהיה בקבוצה בשום תפקיד בעונה הקרובה, הוא ברוך דגו, שהודיע על פרישה מכדורגל בקיץ החולף. דגו והנהלת הקבוצה ישבו לשולחן המשא ומתן בנוגע לתפקיד עוזר מאמן, אך המו"מ פוצץ ודגו ישמש בתפקיד זה, דווקא בקבוצת מכבי שעריים.

אל כל אלה, הצטרף רכש שנראה על פניו צנוע: שחקני ההגנה עמרי משה, טגנה דסליי ויואל גנון, החלוצים אושרי טוויל ועדן שעשוע והקשר האחורי שי ביטון. אבל הנכס הכי גדול של עירוני אשדוד הוא כידוע הקהל הצבעוני שלה, שצבע את ליגה ב' בצהוב ובכוונתו לעשות כן, גם בליגה א'. בקבוצה מנמיכים ציפיות לקראת העונה החדשה ונראה כי התברגות ב'פלייאוף' העליון תיחשב כהישג עצום לעירוני אשדוד.

תחזית

על פי התחזיות של מומחי ליגה א', האדומים אשדוד צפויה לסיים במקומות 3-6 ואילו עירוני אשדוד צפויה לסיים מעט מתחתיה. תחזיות אלה מתבססות על התחזקותן של הפועל מרמורק, שבנתה קבוצת 'גלאקטיקוס' במושגים של ליגה א' והיא צפויה להתמודד עם עירוני נורדיה על המקום הראשון. במרמורק ישחק העונה אוהד אדלשטיין ובנורדיה חתם לא מכבר, המלפפון הכי חם של הקיץ, החלוץ וקבלן העליות, יוסי אסייג שכבר הספיק לכבוש שלושער במחזור הגביע בסוף השבוע האחרון. אדלשטיין ואסייג הם השחקנים המצטיינים של העונה שעברה, לאחר ששיתפו פעולה במדי קבוצת מועדון ספורט כפר קאסם, שעלתה לליגה הלאומית.

בנוגע לשני משחקי הדרבי, שיתקיימו במחזורי 15 ו-30, קשה מאוד לדעת מה יקרה. הלוחמה הפסיכולוגית כבר יצאה לדרך ואת יריית הפתיחה ירה המאמן של האדומים חיים לוי, שהתייחס לכך בשבוע שעבר ואמר: "אנחנו ניקח בדרבי שש נקודות בוודאות כי אנחנו קבוצה יותר טובה וגם שי מאור יודע את זה." אוהדי עירוני לעגו להתבטאות השחצנית של לוי וטענו כי המאמן לא ישרוד כמאמן האדומים עד המחזור ה-15. ימים יגידו. מה שבטוח, הספירה לאחור כבר החלה לקראת הדרבי הראשון, שיסוקר בצורה חסרת תקדים למשחק ליגה א'.

אשדודיות מנצחות בסיבוב ה' בגביע המדינה

ביום שישי ובראשון פתחו האדומים ועירוני את העונה באופן רשמי כששיחקו במסגרת סיבוב ה' של גביע המדינה. האדומים יצאו בשישי לאיצטדיון בשעריים שבעיר רחובות, מלווים בכמאתיים אוהדים צמאים לכדורגל. האדומים פתחו עם שמונה שחקנים חדשים, ביניהם השוער סאלם ושחקני השדה חאיכ, עמוס, ישראלי, בן מנשה, רז מזרחי, בדיר ואדרי (שנפצע והוחלף במחצית על ידי שחקן חדש נוסף, תומר אוחנה). מי שלא עמד לרשות המאמן חיים לוי הוא לישי ביטון, שריצה עונש הרחקה מהעונה שעברה. החלוץ עידן שריקי שימש כקפטן, במקום ביטון.

כיאה למשחק פתיחת עונה, שהתקיים בחום כבד, המשחק לא התעלה לרמה גבוהה והסתיים בתוצאת שוויון 0-0 לאחר 120 דקות. הקבוצות הלכו לפנדלים בשיחזור של חצי גמר ה'פלייאוף' העליון מין העונה שעברה. אז זה נגמר בניצחונה של שעריים, כאשר רחמים צ'קול היה זה שהחמיץ את הפנדל המכריע, שהוביל להדחתה של קבוצתו.

הפעם, לשמחתם של האדומים ושל צ'קול, התוצאה הייתה שונה. שוערה של מכבי שעריים העונה הוא דין גל, ששיחק כזכור, באדומים בעונה שעברה. גל לא הצליח לעצור פנדל אחד ובזה אחר זה כבשו מהנקודה אוחנה, צ'קול (שעשה לעצמו תיקון), חאיכ, אפק אזולאי (שנכנס כמחליף), שריקי ורז מזרחי. את הפנדל השישי לשעריים החמיץ דלה ימפולסקי והדו קרב הוכרע בתוצאת 5-6 לטובת האדומים, שהעפילו לשלב הבא בגביע המדינה. אוהדי האדומים חגגו את פתיחת העונה המוצלחת ויצאו לסוף שבוע מתוק במיוחד.

ביום ראשון בערב השבוע, עירוני אשדוד אירחה את הפועל כפר שלם החזקה לעיני כמעט 1000 צופים באיצטדיון הסינטטי בעיר. בעירוני פתחו בהרכב שחקני הרכש, החלוץ אושרי טוויל בשפיץ (במקום אזברגה שמרצה עונש הרחקה של ארבעה משחקים מהעונה שעברה), שי ביטון בקישור האחורי ושחקני ההגנה גנון, מנשה וטגניה. בדקה ה-19 עמרי מנשה מסר לגיא עובדיה, שכבש והעלה את המקומיים ליתרון 1-0. בדקה ה-90 מאור זוהר, הקפטן של עירוני, כבש לצד הלא נכון וכפר שלם הישוותה את התוצאה בצורה דרמטית. המשחק הלך להארכה והמומנטום היה של כפר שלם. אולם, עירוני אשדוד הצליחה להתאושש (הרבה בזכות דחיפת הקהל הנהדר שלה) ובדקה ה-112 כבש אברה יוסף (שנכנס כמחליף) את שער הניצחון, לאחר כדור קרן שיצר ערבובייה ברחבת כפר שלם.

ניצחון מרשים לעירוני אשדוד על יריבה חזקה, שהיקשתה עליה רבות. מגיעה מילה טובה לחניכים של שי מאור שהצליחו להתאושש משער שוויון שובר בדקה הכי כואבת שיש. גם לקהל הביתי מגיעה מילה טובה, על שדחף את החניכים של שי מאור כל הדרך לניצחון. עירוני מעפילה אם כן, לשלב הבא בגביע המדינה. המאמן שי מאור היה מרוצה אך זהיר, ואמר לשחקניו בתום המשחק: "נתתם משחק גדול ונלחמתם כמו גברים. צריך לרדת לקרקע כי צריך להגיע למשחק הליגה הראשון של הליגה נגד הפועל אזור. המשחק הזה היה טוב והוא צריך לתת לנו ביטחון וכיוון להמשך. אזור זה הלחם והחמאה שלנו ומדובר במשחק פי מיליון יותר חשוב" (הציטוט של מאור באדיבות אתר 'דאבל פס').

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן