נפילתה של אימפריה: לאן נעלמה הפועל אשדוד בכדוריד נשים?

מבוכה לאגודת הפועל אשדוד בכדוריד ולאגף הספורט בעיריית אשדוד. קבוצת הנשים שלה לא פותחת את העונה ושמה נעלם מהאתר של איגוד הכדוריד. מאמן העבר טרבלסי: "חורה לי שהנושא אפילו לא צף״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת הנשים של הפועל אשדוד בכדוריד נעלמה מהמפה. עונת 2019/20 בכדוריד נשים תצא לדרך בעוד כשבועיים ומי שיחפש את הפועל אשדוד באתר של איגוד הכדוריד יופתע לגלות שהיא איננה נמצאת שם. אי אפשר להתעלם מההישג הכביר של קבוצת הגברים של המועדון, אך נראה כי מרוב תשומות שהושקעו בגברים, מישהו באגודה המפוארת שכח את הנשים.

בעונה שעברה הקבוצה סיימה במקום השביעי בליגה הלאומית לנשים והשנה כאמור, היא לא פותחת את העונה. את ניצני ההתרסקות ניתן היה לראות בתקופה האחרונה, כאשר סגל השחקניות היה קצר במיוחד והוא מנה שבע שחקניות ישראליות בלבד בנוסף לשלוש שחקניות זרות. כרגע שחקניות הקבוצה משוחררות ממנה ומרביתן אינן מצויות במסגרת קבוצתית.

הפועל אשדוד בכדוריד נשים הוקמה בשנות השבעים ויש לה היסטוריה מפוארת בענף כדוריד הנשים בישראל. בשנת 1979 הקבוצה זכתה באליפות המדינה היחידה שלה ובשנים 1978 ו-1985 זכתה בגביע המדינה. בנוסף, הקבוצה השתתפה בעבר בגביע אירופה לקבוצות.

הלל טרבלסי שהיה מעמודי התווך של הענף באשדוד ועד לפני חמש שנים אימן בקבוצת הנשים של הפועל אשדוד למעלה מעשרים שנה, תיאר את תחושותיו: "נושא סגירת הקבוצה חורה לי. להערכתי ישנה בעיה אחת גדולה של כל ענפי ספורט הנשים בארץ. זו לא רק בעיה של הפועל אשדוד בכדוריד. אני לא אומר שבערים אחרות המצב יותר טוב, אבל ההצלחה של הגברים באה על חשבון קבוצת הנשים בקטע של תקציבים. אני אומר שאפו גדול לגברים. זה חבר'ה שאימנתי מגיל צעיר והאליפות שהם לקחו זו הצלחה כבירה. להערכתי, אין אפשרות להחזיק שתי קבוצות ב'טופ' של הכדוריד מבחינת משאבים. כנראה שההשקעה הלכה לכיוון הנכון ואני מברך על ההישג של הגברים. מצד שני, אסור לתת לקבוצת הנשים להיסגר. מעריך שהיא נסגרה בשל חוסר בתשתית ראויה. כבר בשנתיים האחרונות היו רק 7-8 שחקניות בקבוצה והן ככה שרדו כל השנה. הביאו שלוש זרות כדי להחזיק מעמד והם גמרו במרכז טבלה. אין בנייה של תשתית ראויה וזה גרם לכך שאין קבוצת נשים. זה חורה לי שזה אפילו לא צף. פתאום אני נכנס לאתר של איגוד הכדוריד ואני רואה שאין קבוצת נשים. ואז אתה אומר למה? אגודה שהייתה למעלה מ-45 שנה פעילה וסוגרים אותה? זה הזוי. עלות אחזקת קבוצת נשים הינה פחות מעשירית תקציב של קבוצת כדורגל. אני מבכה על סגירת הקבוצה ומבקש לעשות מאמץ נוסף ולבחון מחדש את סגירת הקבוצה."

84635t62346

חבר הנהלת הקבוצה שלום כהן ניסה להסביר מדוע קבוצת הנשים לא פותחת את העונה: " כי אין שחקניות. כדי להרים קבוצה, זה עולה יותר כסף מאשר התקציב שלה. במשך שלוש שנים לקחו כסף ממקומות אחרים. אין תשתית גדולה ועכשיו יתחילו לעבוד מלמטה. אז החליטו לא לשפוך כסף על הקבוצה. הקבוצה נסגרת ויפתחו אותה בעתיד. יש נערות וילדות, יבנו מחדש. מאמין שבעתיד יהיה. נכון לעכשיו, בעיקר כי מקבלים תקציב זעום מאוד ואין הצדקה לכך. אין הרבה שחקניות. מי שבנערות לא שוחררו. הבוגרות משוחררות ויכולות ללכת לאן שהן רוצות. גם ככה הסגל היה קצר. היו שלוש זרות וזה עלה הרבה כסף. בונים את זה עכשיו מלמטה עם ילדות ונערות."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן