דין כובש

לאט לאט הופך דין דויד לאחד השחקנים המשמעותיים במ.ס אשדוד. בשבוע שעבר כבש את שער הבכורה שלו העונה בליגה, שהיה שווה שלוש נקודות והיווה המשך ישיר לסוף העונה שעברה, בה כבש שערים מכריעים ועזר לקבוצה להישאר בליגה. דויד: "תמיד הייתי שחקן מוביל״

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

החלוץ דין דויד נולד במושב נהורה, הנמצא ליד קרית גת והוא עדיין מתגורר שם, בבית הוריו. דויד בן ה-23 גדל במחלקת הנוער של הפועל אשקלון ובמדיה קבע שיא שלא נשבר עד היום: השחקן הצעיר ביותר שכובש במסגרת גביע המדינה, כאשר עשה זאת בגיל 16 ו-294 ימים, בניצחון אשקלון בתוצאה 1-4 על מכבי קרית גת. בגיל 17 נרכש דין דויד על ידי מ.ס אשדוד ושיחק בקבוצת הנוער שלה במשך שתי עונות, במהלכן הבקיע 35 שערים. בעת ההיא, דין זומן לנבחרת הנוער (עד גיל 19) וערך במדיה שש הופעות.

בעונת 2015/16 צורף לקבוצת הבוגרים של מ.ס אשדוד, ששיחקה בליגה הלאומית. החלוץ המחונן עזר למ.ס להעפיל לליגת העל (יחד עם המאמן הנוכחי רוני אוואט), כאשר כבש שמונה שערים בשלושים משחקי ליגה והיה לאחד ממצטייני העונה הזו. במהלך העונה, זכה לזימון לנבחרת האולימפית, אותה אימן דאז הבלם האגדי אריק בנאדו. במדי הנבחרת האולימפית, באמתחתו של דין דויד (שיתף בה פעולה עם שובל גוזלן) שמונה הופעות ושער אחד נגד הנבחרת הצעירה של הונגריה.

בשנת 2016 כבש דויד את שער הבכורה שלו בליגת העל, נגד מכבי חיפה במשחק שהסתיים בשוויון 1-1. מאז הוא משתפר בכל עונה והמניה שלו בעלייה מתמדת. בעונה שעברה, כשהוא עולה מהספסל פעמים לא מעטות, הבקיע חמישה שערים יקרים במיוחד, כאשר כל אחד מהם עזר באופן ישיר וחשוב לקבוצה להישאר בליגה. כדי להבין את חשיבותו לקבוצת מ.ס אשדוד בעונה שעברה, יש לחזור לחמשת השערים שכבש. במחזור ה-11 הבקיע את שער הניצחון במשחק נגד עירוני קרית שמונה שהסתיים בתוצאה 1-0. במחזור ה-28, נכנס כמחליף בדקה ה-80 נגד אותה קרית שמונה וכבש כעבור שמונה דקות את שער הניצחון, במשחק שהסתיים בתוצאה 2-3. במחזור ה-29, נכנס כמחליף במשחק חוץ נגד הפועל רעננה וכבש בתוך חמש דקות שני שערים שהפכו את התוצאה והעניקו למ.ס ניצחון 2-1. במחזור ה-31 פתח בהרכב וכבש את השער הראשון בניצחון החוץ הגדול 0-3 נגד מכבי פ"ת (שירדה ליגה). גם העונה מוכיח דין דויד שהוא נכס גדול לקבוצת מ.ס אשדוד. לאחר שלא שותף במחזור הראשון, זכה לפתוח בהרכב במחזור השני וגמל לצוות המקצועי על האמון בו, בשער ניצחון יקר ערך בדקה ה-81 נגד הפועל ת"א בשבוע שעבר.

על פי אתר 'טרנספר מרקט' שווי כרטיסו הינו 300 אלף אירו ואין ספק שאם ימשיך באותה הדרך, ערכו ילך ויאמיר. סוכנו, הוא סוכן העל, דודו דהאן, שאחראי על מספר עסקאות ענק בכדורגל הישראלי בכלל והאשדודי בפרט (גדי קינדה, ניב זריהן, דן ביטון, מיכאל אוחנה, אור אינברום ועוד). לא מין הנמנע לחשוב, שהעיסקה הבאה של דהאן מתבשלת על אש קטנה כרגע וקשורה לדין דויד.

קור הרוח של האחרון מול השער, הסיומת, השקט, המקצוענות והעובדה שלכל משחק הוא עולה ב-100 אחוזי רצינות ודריכות, מעניקים לו את התואר המחייב שחקן הקלאץ' של אשדוד. בראיון מיוחד ל'השבוע באשדוד' מספר דין בין היתר על העונה שעברה, על הנוכחית ועל השאיפות שלו.

בעונה שעברה לא פתחת בכל המשחקים. העונה במחזור הראשון לא שיחקת. איך אתה תמיד מצליח להגיע מוכן ודרוך?

"אני מקצוען. בשביל זה אני משחק כדורגל. בשביל להצליח מבחינה אישית וקבוצתית. לא משנה לי אם שבוע שעבר לא שיחקתי, אני תמיד מנסה להצליח בכל פעם שאני עולה לדשא."

איך הגעת למ.ס אשדוד?

עידן בן אבו, אז היה הסקאוט של מ.ס והוא הביא אותי כשהייתי ילד."

מה שונה אצלכם מהעונה שעברה להעונה?

"בטח שיש שינוי. קודם כל, הביאו שחקנים משמעותיים השנה. ויש חיבור טוב. העונה יש מהקבוצה ציפיות ואנחנו מנסים לעמוד בהן. נעשה את כל מה שאפשר."

האם אתה מרגיש שחקן מוביל העונה בקבוצה?

"השנה כן. תמיד הייתי שחקן מוביל, פשוט לא הלך לי מכל מיני סיבות. אני עדיין שחקן מוביל."

איך השיתוף פעולה בהתקפה עם שובל גוזלן?

"שיתוף פעולה טוב. אנחנו חברים טובים. גם מחוץ למגרש וגם בתוך המגרש כשאנחנו ביחד."

אמנם רק מחזור שני, אבל מה המטרות והציפיות שלכם כרגע?

"אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק ורוצים להצליח. ואם יהיה ונצליח להתברג בחלקים המתקדמים של העונה ב'פלייאוף' אז זה יהיה מצוין. ואם לא, אז גם הכל בסדר."

 שיחקת בנבחרת הנוער והאולימפית. האם זה חלום לשחק גם בבוגרת?

"בטח שזה חלום שלי. ברור. זה לא שאלה בכלל. רואה את עצמי משחק בנבחרת בשנים הבאות. אני עובד קשה בשביל זה. אני מתאמן קשה ועושה הכל בשביל זה. כל שחקן ישראלי זה החלום שלו."

איך התכוננת לעונה מבחינה אישית? וקבוצתית?

"מבחינה אישית, עשיתי אימונים בבית והתאמנתי עם מאמן אישי וגם אני עובד עם מאמן מנטלי. גם ההכנה של הקבוצה הייתה מאוד טובה. גם במחנה האימונים הייתה הכנה טובה מהשנייה הראשונה. ברוך ה', זה בא לידי ביטוי גם בתוצאות. אני מקווה שזה גם ימשיך עם התוצאות."

לגבי המאמן רוני אוואט, איך השיתוף פעולה איתו?

"שיתוף טוב. את רוני אני מכיר מלפני כמה שנים, שגם אימן אותנו. היה לי יותר נוח להתחבר אליו מפני שאני מכיר אותו כבר."

גדי קינדה, ניב זריהן, יואב ג'ראפי ומיכאל אוחנה יצאו מאשדוד לקבוצות גדולות יותר. האם אתה רואה גם את עצמך שם?

"ברור שאני רואה. אני עובד קשה בשביל זה. אם אצליח בעזרת ה' ואני בטוח שזה מה שיהיה, אז גם אני אגיע. כולם שחקנים טובים ומצוינים. כשרונות על."

לגבי החיבור עם דודו דהאן. איך הגעת אליו?

"הוא דיבר איתי, כמו עם כולם כשהייתי יותר צעיר ומשם נוצר החיבור הממש טוב. אנחנו חברים גם. הוא סוכן טוב, אני אוהב אותו וזהו. הוא גם בחור זהב."

אתה השחקן הכי צעיר שכבש בגביע המדינה. איך אתה מרגיש עם ההישג הזה?

"זה כיף ומרגש אותי ואת ההורים שלי ואת כל הסובבים אותי"

מי המודל שלך בעולם?

"אני אוהב את אלכסיס סאנצ'ז, שעכשיו עבר לאינטר ממנצ'סטר יונייטד."

מה רגע השיא שלך בקריירה?

הגול הראשון בליגת העל נגד מכבי חיפה. גול ממש יפה. זה היה רגע משמעותי בשבילי. מקווה שיגיעו עוד הרבה בעזרת ה'."

לגבי העונה שעברה, בה הבקעת חמישה שערים. מה הרגשת כשנשארתם בליגה?

"כולם הרגישו טוב. התכוננו ממשחק למשחק וזה היה לטובתנו ברוך ה'."

אתם חושבים על מה שקרה בעונה שעברה? יש דיבורים על התחתית העונה?

"לא דיברנו על זה האמת. מה שהיה עבר. זהו, לא רוצים לדבר על זה יותר מדי. אבל מה שעשינו היה 'הירואי' וכל הכבוד לכולם. לכל הצוות, לכל המועדון ולשחקנים. יש לנו מטרות השנה. מתקדמים ממשחק למשחק כמו שאמרתי."

לגבי התפקוד שלך במגרש. נגד הפועל ת"א שיחקת יותר באגף, איפה יותר נוח לך לשחק באגף או בשפיץ?

"נוח לי בהכל. אני שחקן של אמצע. אבל אני יודע גם לשחק בצדדים ואני יודע טוב מאוד לשחק גם בכל התפקידים שיביאו לי בהתקפה."

מאיפה אתה שואב את קור הרוח הזה ואת השקט מול השער?

"אני מתאמן על זה כל הזמן, כל אימון, כל יום. גם בערב בבית אני עושה אימונים אישיים וברוך ה' אני מצליח לעשות את זה."

אתה גר במושב נהורה. יש מחשבה לעבור לגור באשדוד?

"כן בטח. מקווה שבשנה הבאה כבר אגור באשדוד."

 מה החלום שלך? חוץ מהנבחרת.

"החלום שלי להצליח. להיות בקבוצה גדולה ולהגיע הכי גבוה שאפשר."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן