החמאס משפיל את נתניהו: רקטות בכנס פוליטי באשדוד

שבוע בלבד לפני הבחירות, כנס פעילים חגיגי ענק באשדוד במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהופר על ידי מטח רקטות מעזה לאשדוד, דקות לאחר שנתניהו החל את נאומו. מאבטחיו מיהרו להקיף אותו בחגורת ביטחון ופינו אותו במהירות למרחב מוגן, לקול קריאות הקהל "היידה ביבי". ב

צילום: בן לוי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כאלף ממשתתפי כנס הפעילים הענק באולמי ׳בלה וידה׳ באשדוד, לא ישכחו את הכנס הזה בו חוו אזעקה, מטח טילים וראש ממשלת ישראל רץ למקום מוגן. בכל קנה מידה בלי להיכנס לדעות פוליטיות של שמאל וימין חרדים וחילוניים, מדובר בהשפלה לאומית. אפילו באופוזיציה בכנסת טענו כי לראות ראש ממשלה מנסה להתגונן מפני ירי – זה מחזה לא נעים. הסמל של מדינת ישראל ראש הממשלה נפגע. מין הסתם רק בשל שיקולי בחירות שלא יבוטלו הקבינט לא מורה על תקיפה מסיבית וייתכן כי לאחר הבחירות בסבירות גבוהה צה"ל ייצא למערכה גדולה ברצועת עזה. לא רק בשל הירי הזה, החמאס עבר כמעט את כל הגבולות תרתי משמע והמבצע הרחב בעזה הוא עניין של זמן.

בחזרה לכנס באשדוד. כמעט כל מערכת בחירות נוהג נתניהו להגיע לאשדוד לכנס המסכם שבוע לפני הבחירות. כך גם הפעם. שרים וחברי כנסת מהליכוד פעילים מרכזיים ומאות תושבי אשדוד הגיעו לכנס שהתקיים ביום שלישי באולמי ׳בלה וידה׳. יש לציין כי אשדוד נחשבת לעיר ליכוד מרכזית. במועד א' בבחירות לפני 3 חודשים הצביעו עבור הליכוד באשדוד כ-40 אלף מצביעים, שווה ערך לכ-2 מנדטים.

aviary image 1568144336071

הכנס עצמו היה צפוי וידוע ושווק ברשתות ושודר בלייב בפייסבוק. תחילה היה אמור הכנס להתקיים ביום שני, אולם בשל הגעתו של ביבי זה נדחה ליום שלישי. בדרך כלל רק לאחר שראש ממשלה עוזב כנס כזה בדרום יוצאת ההודעה. זאת משיקולי ביטחון. הפעם זה לא קרה. בחמאס ידעו על הכנס מהפייסבוק, ואיתגרו את נתניהו ואת ישראל כולה כשירו לעבר אשדוד, סמוך למקום הימצאו של נתניהו.

מדובר צה"ל נמסר לאחר הירי כי מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה את שתי הרקטות ששוגרו וזמן קצר לאחר מכן, כאמור, חזר נתניהו לבמה והשלים את נאומו. "אני רוצה להגיד לכם, אף אחד לא ינצח אותנו" הכריז לקול תשואות הפעילים ואילו מדובר מד"א עדכנו כי לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון ואשדוד: אין נפגעי גוף. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים 'אסותא' אשדוד נפגעת חרדה כבת 46.

האזעקה החלה בדיוק בזמן נאומו של נתניהו שעלה לאחר דבריו של ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. נתניהו דיבר לתומכי הליכוד דוברי רוסית וסיפר להם על עריקתו של יו"ר ׳ישראל ביתנו׳, אביגדור ליברמן לשמאל והערבים. במקרה או שלא, ליברמן באותה עת אף היה באשדוד בכנס של המפלגה שלו. בדיוק באותם רגעים דיבר ליברמן על כניעתו של נתניהו לטרור וטען בכנס כי המדיניות שלו כלפי הטרור, פשטה את הרגל.

רוב הקהל, התנהג בשיקול דעת מופתי. חלק קטן מאוד גילה בהלה, והחל אחר חיפוש מקום מסתור. לאחר כ-10 דק', ראש הממשלה חזר לפודיום והמשיך את נאומו המרהיב והמשלהב, לאחר שהתייעץ עם מי שצריך (מאנשי האבטחה) האם אפשר להמשיך את האירוע כשורה. אירוע זה יצר דרמה בינלאומית, שסוקרה בהרחבה בארץ ובעולם. בנאומו לאחר ששב לבמה אמר נתניהו "אם החמאס מטווח אותנו בשידור חי, אתם מבינים שהוא לא רוצה שאנחנו נהיה פה, שום דבר לא יעצור אותנו, גם אם תהיה עוד אזעקה ועוד אזעקה אז נתפנה ונחזור ושוב נתפנה ונחזור".

נתניהו: "תושבי אשדוד אני אוהב אתכם"

ובהמשך ראש הממשלה ציין לטובה את הפעולות של הליכוד: "ללא הפיתוח ולא השכונות ולא הכלכלה המשגשגת כל זה בא כתוצאה מהדרך שלנו, ההובלה שהובלנו ושיא התיירות הוא השיא בכל הזמנים". בסיומו הנאום ביקש ראש הממשלה להודות לכל חברי הכנסת ועשייתם הרבה במפלגה, ואמר לפעילי שאשדוד "הצלחתנו תתבטא שבוע הבא בקלפי ורק בקלפי להביא הרבה ליכוד הרבה מנדטים". ולפני שירד מהבמה אמר: "אני אוהב ואותכם באמת מאד אוהב מכל הלב, תודה לכם”.

לאחר הירי והתמונות ברשתות של ביבי מפונה למקום מוגן ומורד מהבמה זרמו התגובות מהמערכת הפוליטית. יו"ר ימינה, איילת שקד, אמרה כי הירי לעבר ישראל הוא "דבר עצוב וקשה". שקד הוסיפה, כי "בסופו של דבר, ישראל תצטרך לעשות מבצע בתוך עזה. לפנות את יישובי העוטף, להחליש משמעותית את חמאס ואז לטפל בחמאס כל פעם בשיטת מכסחת הדשא, כשהם מתחמשים".

שר החינוך וחבר הקבינט לשעבר נפתלי בנט תקף את נתניהו בטוויטר וכתב: "ראש ממשלה שמורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים זוהי השפלה לאומית. חמאס הפסיק לפחד מישראל. ביטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים". יו"ר העבודה־גשר עמיר פרץ אמר, כי "אין חדש תחת השמש. לצערנו, נתניהו שוב נעלם תוך כדי הפקרת תושבי הדרום. "

הכנס עצמו התקיים במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וממלא מקומו מר גבריאל כנפו ויו"ר הסניף המקומי, אשר כנפו שעמל על הפקת הכנס. "נתניהו הביא הישגים מרשימים בתחום יוקר המחיה, רווחה, חינוך, מדיניות חוץ, הכלכלה" אמר נהון. "שנים שראש הממשלה מחזק את הכלכלה הישראלית. ראו מה קורה בכלכלות העולם, הדולר, היורו, תראו כמה הכלכלה בישראל חזקה, גם עוצמה צבאית, ראו איזו עוצמה צבאית חזקה יש לנו במדינתנו, איזה צבא איזה סייבר איזה מודיעין חזק".

לאחר מכן הזמין יו"ר הסניף לבמה את מאיר ארגמן מוותיקי הליכוד, שיחלק את אות הוקרה למייסדי תנועת הליכוד, שפעלו ועמלו ועומלים במשך שנים רבות להתפתחות המפלגה והצלחתה ושגשוגה בתחומים רבים. בין מקבלי אות ההוקרה: ראש העיר יחיאל לסרי תרומתו ופעולותיו למען המפלגה לאורך שנים רבות. "לסרי מקבל אות הכרה כתרומתו ושיתוף פעולתו עם הליכוד למען העיר אשדוד בתחומים רבים, כגון: בניית בית החולים באשדוד, נמל אשדוד החדש, הקמת אצטדיון כדורגל חדש ושיפור העיר אשדוד משמעותי". אות הוקרה קיבל גם אבינועם סרי מוותיקי הליכוד וממייסדי הסניף בעיר. סרי שימש שנים ארוכות יו"ר הסניף וכן בתפקיד ממלא מקום ראש העיר בתקופתו של צבי צילקר, ראש העיר האגדי. סרי שקיבל את האות הוקרה התרגש מאוד והודה על קבלת האות.

aviary image 1568144702675

לאחר מכן עלה לבמה, משה פייגלין, ראש מפלגת זהות לשעבר, שפרש מהמרוץ לטובת הסכם עם מפלגת הליכוד. משה פייגלין, שאמר כי "לנתניהו יש בשורה לעם ישראל, לכלכלה הישראלית לשוק החופשי בישראל, בשורה גדולה ניתנה היום בנאום ראש הממשלה שהיא לא פחות מהיסטורית מפני שזאת הפעם הראשונה מאז שנחתמו הסכמי אוסלו הארורים. פעם ראשונה מאז שהימין מתחיל להציב אסטרטגיות" .

לאחר מכן, עלה לבמה לשאת דברים יובל שטייניץ, שר האנרגיה שאמר שבשבוע הבא תתקיימנה בחירות ויש מדינה אחת בעולם שבה יושבים המנהיגים ומתפללים ומקווים ומחכים ורוצים שביבי יודח. "וזאת אירן. הם לא רוצים את נתניהו כי הוא בלם אותם בתור ראש ממשלה. נתניהו הוליך את הכלכלה האירנית לתהום, רק בנימין נתניהו יכול לעצור את אירן הוא אחד ויחידי, תנו לנתניהו להמשיך, תנו לליכוד למשול. נתניהו והליכוד ימשיכו להוביל את מדינת ישראל לשגשוג והצלחה"

לאחר מכן פנה שר האנרגיה לקהל ואמר "תושבי אשדוד, יש לי חוב גדול לראש העיר שלכם כי הוא הניף את האפשרות לעשות מצווה ואת ההחלטה הנכונה. כולם התנגדו בממשלה להקמת הבית חולים ולסרי הגיע אליי לדבר איתי על הצורך של אשדוד בבית חולים בעיר !! הוא נתן לי את הזכות לעשות מצווה ולקבל החלטה על הקמת בית חולים”.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבי דיכטר הודה לכל הנוכחים ולכל מי שהרים את האירוע הכל כך מדהים הזה. הוסיף ואמר "את העיתוי אנחנו נקבע, ראש הממשלה נתניהו יקבל את המנדט להרכיב את הממשלה. הוא ירכיב את הממשלה והיא תהיה ממשלה ימנית שתאפשר למדינת ישראל לעשות סדר ולהשלים את המלחמה בתשתיות הטרור הצבאיות של החמאס ועזה ועל כולנו באשדוד להתגייס ולעשות הכל כדי שמדינת ישראל תמשיך לשגשג והצליח וזה רק בעזרת הצבעת אך ורק מחל בקלפי".

אחריו, עלה ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנאומו ציין כי "ליברמן הוא השמאל החדש, הוא חובר לממשלת גנץ-לפיד ולמפלגות הערביות. הוא מנסה להחליש אותנו אבל אין טעם כי שום סרטון לא משקף שום אמת ואם משהו נראה כמו ברווז והולך כמו ברווז משמיע את קולו כמו ברווז אז מה הוא? שמאל שמאל שמאל".

כנפו: "ביבי היה רגוע לחלוטין ושמר על קור רוח מדהים"

עו"ד גבי כנפו, ממלא מקום ראש העיר אשדוד מראשי הליכוד בעיר, שהנחה את הכנס לא שמע את האזעקה באולם כשפרצה בחלק מהאזורים באשדוד.

754763456246

"ראיתי את המאבטחים רצים לראש הממשלה ומדווחים לו על האזעקה. לא הייתה שום השפעה, הסתכלתי עליו והוא היה רגוע לחלוטין וביקש בטון רגוע מהקהל להיות בשקט ולהתפנות למרחב מוגן.הוא שמע על קור רוח מדהים לא שמענו את האזעקה באולם ורק כשהמאבטחים נצמדו אליו התחלתי להבין מה קורה. פינו אותו ואני נותרתי על הבמה , כדי לעשות סדר ולא תהיה פאניקה בקהל. אני חייב לציין כי הקהל התנהג למופת. אחרי 5 דקות הודעתי שהכנס נמשך, ביבי חזר לבמה והמשכנו רגיל".

בדרך כלל כל בחירות ביבי נגיע. במועד א' הוא לא הגיע?

"נכון והזכרתי את זה מעל הבמה ואמרתי לו שבבחירות האחרונות לא בא והפעם במועד ב' הגיע זה מעין תיקון וזו תהיה ההצלחה שלו בבחירות"

מה מבחינתך יהיה הישג באשדוד לליכוד?

"לשמור על 40 אלף מצביעים שהצביעו לליכוד במועד א' ובגלל שבפעם הראשונה יש לנו גם מטות חזקים של עולים מחבר העמים שמנהלים אותם, חיים דן, מיה סלוצקי ובוריס גיטרמן אני מאמין שנעלה במספר המצביעים בעוד כמה אלפים לליכוד והם בהחלט יספקו את הסחורה. בהזדמנות זאת אני רוצה לפנות ל יבור באשדוד לצאת חלהצביע ביום הבחירות בשבוע הבא. זה מאוד חשוב. זו זכות בסיסית אלמנטרית וככל שאחוז ההצבעה יגדל זה ישקף את רצון הציבור והקריאה שלי לאנשים לבוא להצביע".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן