בית המשפט דחה 12 תביעות, מיליון שקל יישארו בידי המדינה

בית משפט השלום באשדוד קיבל את עמדת המדינה, דחה 12 תביעות שהגישה חברת "לוטוס" העוסקת ביבוא ושיווק של ירקות קפואים נגד מנהל מכס ומע"מ, וסכום מס כולל של למעלה ממיליון ₪ ששילמה החברה ישאר בקופת המדינה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט קבע, כי החברה הפחיתה בכוונת מכוון את מחירי רכישת הירקות הקפואים, אותם ייבאה ממצרים לישראל וכל זאת, על מנת להתחמק מתשלום מס אמת.

חברת "לוטוס יבוא ויצוא בע"מ" עוסקת כאמור ביבוא ושיווק של ירקות קפואים (ארטישוק, במיה, פול ושעועית ירוקה) ועיקר היבוא של החברה, בשנים הרלוונטיות להליך, התבצע ממצרים. גובה המכס אשדוד קבע, כי הצהרות שמסרה החברה ביחס לערך טובין שיובאו על ידה הינן נמוכות, שכן בפועל הטובין נרכשו על ידה בסכום גבוה בהרבה. על בסיס קביעה זו, נדרשה החברה להפקיד ערבות בנקאית בסך של 100,000 ₪ וכן לשלם תוספת מיסי יבוא בסכום כולל של 1,105,733 ₪.

נוכח קביעה זו, הגישה חברת "לוטוס" לבית המשפט 12 תביעות שונות, במסגרתן ביקשה להשיב לה את הערבות הבנקאית וכן את תוספת מיסוי היבוא ששולמה על ידה ביתר, לטענתה.

המדינה ביקשה לדחות את כל התביעות, שכן לטענתה וכפי שהוכח על ידה במהלך המשפט, הצהרותיה של החברה ביחס לערך הטובין שנמסר על ידה למכס אינן אמת. יש אף לציין, כי בעניינה של חברת "לוטוס" נפתחה בשנת 2016 חקירה פלילית, במסגרתה נתפסה מכולה שיובאה על ידי החברה.

במסגרת פסק דין, דחה כאמור בית משפט השלום באשדוד (כב' השופט י' ליבליין) 12 תביעות שהוגשו ע"י החברה, וחייב את החברה בתשלום הוצאות לטובת מנהל המכס אשדוד בסך של 35,000 ₪.

בית המשפט קבע, כי גרסת החברה להצלחתה כביכול לייבא ירקות קפואים ממצרים במחירים נמוכים משמעותית מיבואנים מקבילים- אינה אמינה, מעורפלת וחסרת ביסוס. לפיכך, קבע בית המשפט כי יש לדחות הצהרות החברה, שכן מדובר בדיווחים ש"אינם דיווחי אמת, וכי בפועל דיווחה על ערך טובין נמוך מהערך ששולם על ידה לספקים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן