יצחק אספה שחקן מ.ס. אשדוד הורשע היום בשיבוש הליכי משפט

יצחק אספה שחקן של מ.ס אשדוד הורשע היום בשיבוש הליכי חקירה והפקרת פצוע, אך זוכה מאשמת נהיגה בשכרות ומהירות מופרזת. אספה עשוי לקבל תקופת מאסר ארוכה על כך

צילום: צילום: ONE
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חלפו עשרה חודשים אחרי האירוע בו היה מעורב יצחק אספה בתאונת ה"פגע וברח", בה נהרג רוכב האופניים. הבוקר התקיימה בבית המשפט המחוזי בת"א הכרעת הדין בתיק זה. אספה, הואשם בשתי עבירות הפקרה, נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת ושיבוש הליכי חקירה, אך מתוך סעיפי כתב האישום, החליט השופט, צבי גורפינקל, להרשיע את אספה בשיבוש הליכי חקירה ועבירת הפקרה אחת מתוך השניים ולזכות אות אספה מסעיפי נהיגה בשכרות ומהירות מופרזת.

השופט גורפינקל אמר: "לא ייתכן שלא הבחין בפגיעה, בעת שנסע ברכב כה קטן והרעש היה כה גדול". 

"בנסיבות אלו לא אוכל לקבל את טענות הנאשם. עוד לא ייתכן שהמשיך לנסוע ללא המראה הימנית שניתקה מהרכב מבלי לשים לב", הסביר, "הדבר מעיד שהנאשם היה מודע לתאונה ובחר לעזוב את העזרה מבלי להגיש עזרה".

על שיבוש הליכי החקירה קבע גורפינקל: "התנהגותו ברחוב בן אביגדור, כשהגיעו השוטרים, התנהגותו של אספה לא הייתה תמימה והוא עשה הכל על מנת להרחיק עצמו ממעורבות בתאונה", אמר השופט, "הנאשם היה מודע לפגיעה באופניים, מבלי לדווח עליה ומבלי להגיש עזרה ונמלט מהמקום" הסביר.

"הנאשם שיקר תחילה כי לא הוא נהג ברכב, ועל אף שלא יזם את שיחת הטלפון לגרר, אותה ביצע אור דסה, הנאשם השתתף ברעיון של הרחקת הרכב בכדי להעלים ראיות. על כן אני מרשיע אותו בשיבוש הליכי חקירה".

באשר לסעיף הנהיגה בשכרות, אמר גורפינקל: "הבדיקה אמנם מעידה כי היה בדמו אלכוהול, אך לא מרשיעה כי היה שיכור בעת הנהיגה. הבדיקה משקפת את מידת האלכוהול בזמן הבדיקה אך לא בזמן הנהיגה. אינני מאמין לטענתו שלא שתה, אולם בהיעדר חוות דעת אחרת, לא ניתן להרשיע את הנאשם בנהיגה בשכרות. אני מזכה אותו מחמת הספק בסעיף זה".

על סעיף המהירות המופרזת אמר השופט: "בוחן התנועה הגיע למסקנה כי מדובר במהירות כ-75 קמ"ש, אך המומחה עצמו הסתייג מהקביעה מאחר ואין לו קביעה למרחק שעבר הרכב בתוך הזמן שנמדד. לא אוכל לסמוך על חוות הדעת של הבוחן. לכן אזכה את הנאשם בסעיף זה".

באשר לעבירות ההפקרה: "הקטין שהרכיב את נשר אמנם נפגע מהתאונה, אך לא סבל מחבלה חמורה ועל כן אין לייחס לו שתי עבירות הפקרה. לכן אייחס לו עבירת הפקרה אחת בלבד".

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן