מופע הצדעה: רינגו Alive

מוזיקאים מאשדוד במופע מחווה לדמותו המיתולוגית של רינגו, הלא הוא דוד מלכה ז"ל מוזיקאי מחונן וילד הבלוז הנצחי של העיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דוד מלכה, שנולד בשנת 1947 בקזבלנקה שבמרוקו, עלה ארצה בשנת 1962 יחד עם הוריו (אשר ועזיזה ז"ל) וארבעת אחיו: חיים, מוריס, סמי ואלברט ז"ל לעיירת העולים אשדוד-ים. בנעוריו התחנך בפנימיית הנוער בבן שמן וכבר בגיל צעיר התגלה כשרונו המוזיקלי כאשר תופף בכל הזדמנות על סירים…כסאות…וכל מה שהזדמן לידיו.

בארץ הכיר כמה חברים ששרו וניגנו כמו מוריס אמסלם ואורי בן אודיז ויחד הקימו להקה. דוד מלכה היה הראשון לתופף ולשיר בו זמנית ומכאן קיבל את שמו של רינגו, המתופף האגדי של להקת הביטלס וכבר אז ניכרה בו תשוקה עזה למוזיקת נשמה ורית'ם אנד בלוז. בהמשך חבר לנסים סרוסי, גבי שושן ויעקב נגר ויחדיו הם הקימו את להקת 'גולד פינגרס', אשר זכתה בתחרות להקות בהפקת מגזין הפנאי השבועי 'להיטון' ורינגו זכה במערכת תופים כפרס ראשון ולכתבה שחשפה אותו לציבור הרחב.

64267473536

לימים הכיר את ג'קי בראון ויחד הקימו את להקת 'סול מן', בה שרו בעיקר מוזיקת סול מבית היוצר של חברת 'מוטאון' דוגמת שיריהם של המוזיקאים אוטיס רידינג, סם קוק ודומיהם. הזמרת דורית מלכה, אחייניתו של רינגו, שתופעי במופע המחווה לזכרו מספרת כי רינגו היה אדם שחי על הבמה גם ביום יום, תמיד עם מפוחיות ל"כוננות בלוז רחוב", הוא יכול היה להגיע למסעדה ולהצטרף למוזיקה שנוגנה במקום עם מפוחית הפה תוך שהוא יוצר אווירה שמחה ומחויכת.

רינגו אהב לטפח אמנים צעירים ופרס עליהם חסותו ללא תמורה כספית וגם שימש כגשר מחבר בין הקהילה הוותיקה בעיר לבין העולים צרפת .רינגו נפטר ממחלה קשה בדצמבר 2014, ארבעה ימים לפני יום הולדתו ה-67. הותיר אחריו בן יחיד, היסטוריה מוזיקלית מרשימה וגעגועים בקרב בני משפחתו ומכריו.

המופע ייערך ביום חמישי, 12.9, בשעה 20:00, במרכז קהילתי 'דיונה', אשדוד. טל׳. 08-8648585

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן