הצלחה מסחררת לועידת אי קומרס באשדוד

ועידת 'אי קומרס', שנערכה השבוע, אותה הובילה ויזמה סגנית ראש העיר אשדוד, שרון מרק הוכתרה כהצלחה וזאת בהתאם לחזון של ראש עיריית אשדוד, ד"ר לסרי לפיו בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל. בכנס פרס לסרי את משנתו ואמר

צילום: צילום: לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הועידה החלה בבוקר במשכן לאמנויות הבמה באשדוד, כאשר מנחה האירוע הוא אביב פרנקל, כתב הטכנולוגיה של חדשות 10 לשעבר ויזם היום.

עפ"י החזון, בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל כשמדברים על חדשנות, זו לא רק חדשנות כלכלית, אלא גם חדשנות

חברתית.

אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת הזו, שמארחת דמויות מובילות במשק הישראלי, כדי לחשוף בפניכם, את החזון הכלכלי שלנו לעיר, לעשור הבא: אשדוד – 2025.חזון שגיבשנו בשנה-שנתיים האחרונות, בעקבות תמורות ושינויים, בהתפתחות של העיר, עם שורה של פרויקטים ותוכניות פיתוח שרובן המכריע הושלם, או נמצא בשלבי ביצוע מתקדמים. שהצטברו ביחד, למסה קריטית של תנופת פיתוח חסרת-תקדים, גם במושגים לאומיים.

החזון :

-עפ"י החזון, בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל כשמדברים על חדשנות, זו לא רק חדשנות כלכלית, אלא גם חדשנות

חברתית.

חדשנות כלכלית – בתעשייה ועסקים קטנים,בתיירות (לאורך רצועת החוף הנהדרת שלנו), כלכלת אינטרנט, ואי-קומרס, כפקטורי צמיחה חשובים.

-וחדשנות חברתית – בחינוך, בתרבות, תחבורה, ביטחון אישי, ספורט ואורח חיים בריא, וברווחה ושירותים חברתיים. וגם הצד התכנוני האורבני-חדשני (ונפרט על כך בהמשך).

-שיתוף תושבים, והכל תוך שמירה על הסביבה, וערכי הקיימות.

-זו תמצית הַאוּרבניות החדשה, אליה שואפות כַּיום, ערים גדולות בארץ ובעולם.וחלקן (כולל אשדוד), למרות הקונטרווֶרסיַה האקדמית, עושות שימוש, בְּרעיון "העיר החכמה" או "עיר העתיד", כדי להתקדם בַּיישום של התפישה האורבנית הזו כִּתפיסה של עירוניות מבוססת דיגיטליות וחדשנות טכנולוגית.

 

ד"ר לסרי מה הוא חזון עליו אתה מדבר?
"עפ"י החזון, בשנת 2025, אשדוד היא מטרופולין כלכלי-חברתי, מבוסס חדשנות, מהחשובים במדינת ישראל כשמדברים על חדשנות, זו לא רק חדשנות כלכלית, אלא גם חדשנות חברתית.
בהיבט הכלכלי, בתעשייה ועסקים קטנים, בתיירות (לאורך רצועת החוף הנהדרת שלנו), כלכלת אינטרנט, ואי-קומרס, כפקטורי צמיחה חשובים. וחדשנות חברתית – בחינוך, בתרבות, תחבורה, ביטחון אישי, ספורט ואורח חיים בריא, וברווחה ושירותים חברתיים. וגם הצד התכנוני האורבני-חדשני , שיתוף תושבים, והכל תוך שמירה על הסביבה, וערכי הקיימות. -זו תמצית הַאוּרבניות החדשה, אליה שואפות כַּיום, ערים גדולות בארץ ובעולם וכן השקעות בינלאומיות חסרות תקדים בעיר אשדוד, כל אבני הדרך האלה, מבטיחים את הפיכתה של אשדוד, למטרופולין כלכלי. אך מהיכן אנו יוצקים"

ש. גם ברמה הבינלאומית אתם מכוונים..

" בהחלט, והמענה לכך מגיע משלושה פרויקטים בהם זַכתה העיר בשנים האחרונות: הפרויקט הסיני, הפרויקט הסינגפורי, ותוכנית הפיתוח התעסוקתי של MIT, ונפרט: הַפרויקט הסיני -ממשלת סין יזמה ומובילה את תוכנית BRI שמשמעותה הקמת רצועת סחר ימית בין סיןלמדינות אירופה. מעין חידוש של דרך המשי ההיסטורית. הפרויקט מתנהל ברמה הבינלאומית מזה כ- 5 שנים, עפ"י הנחייתו הישירה של נשיא סין. עד כה הפרויקט יצא לפועל ב44 מדינות, ובמדינת ישראל, לפני כשנתיים, לאחר עבודת איתור ארוכה ומעמיקה, נבחרה אשדוד לרכז בה את הפעילות הכלכלית הסינית במזרח אגן הים התיכון. הפרויקט יכלול מרכז לוגיסטי גדול בשיתוך פעולה עם חברת נמלי ישראל, מרכז סחר סיני-ישראלי, רכבת עילית באשדוד ומכון אקדמי שירכז וקשרים אקדמיים בין אוניברסיטאות ישראליות וסיניות. יהודה פרנקל, הממונה הקודם, על אגף התעשייה והתעסוקה, ערך ביקור הכנה ותאום בגייג'ין ביולי. , בדצמבר 2018 האחרון, פגשתי בגייג'ין את הוּאַנג יוֹנג – חבר בכיר בקבינט הסיני, ובמרץ השנה נחתם MOU (מִזְכַּר הבנות) בין סין לאשדוד. הוּאַנג יוֹנג יבקר אותנו בנובמבר, אחרי הקמת ממשלה חדשה (בע"ה), לְאשרור ההסכם בין המדינות, והתחלת ביצוע הפרויקט הסינגפורי"/

ש. מהו הפרויקט הזה?

"יחד עם חברת מובילאי ואוני' MIT , והקמנו מעבדת חדשנות עירונית לתחבורה חכמה. מעבדה שמייצרת מַסַד נתונים רחב על תחבורה בכלל, וציבורית בפרט, שיעמוד בפריסה בינלאומית, לרשות גופים מקצועיים אקדמיים שלטוניים ופרטיים, בארץ ובעולם,לצורך פיתוח של טכנולוגיות תחבורה חדשות. כתוצאה מהתשתית הזו שפיתחנו באשדוד חברת STE (המונה כ- 22,000 מועסקים) המפתחת עבור ממשלת סינגפור, תחבורה ציבורית אוטונומית,אוטובוסים ללא נהג, בחרה להקים באשדוד את מרכז הפיתוח שלה. בעיקר, בגלל הטכנולוגיה הקיימת בישראל בנושא חיישנים לתחבורה, והתשתית לניסויים של רכבים אוטונומיים שהקמנו מזה שנתיים באשדוד. ולדברי חברת STE, בעוד שנה, יהיה מודל ראשוני של אוטובוס אוטונומי, שיוכל לפעול בטווח של שנה-שנתיים, בציר הרכבת-ביה"ח. אלו רק שתי דוגמאות הממחישות את יישום רעיון החדשנות עם מרכיב, שיתופי פעולה בינלאומיים בפרק הכלכלה החכמה באשדוד"
ש. ויש עוד פרויקטים בקנה?
"הפרויקט החדשני האחרון, דווקא בעולם התכנוני (תכנון אסטרטגי לעוגני תעשייה ותעסוקה) לפני מספר שנים נבחרה אשדוד, ע"י אוני' MIT בבוסטון, עם עוד 7 ערים ברחבי העולם, לשמש כְּעיר מודל תכנוני, לפיתוח תעסוקתי. בשיתוף פעולה בין MIT והמעבדה לעידוד עיצוב עירוני באוני' ת"א, בראשות פרופ' טלי חתוקה, בוצע מחקר ע"י סטודנטים בשני המוסדות, שמטרתו היתה להציע תוכנית אסטרטגית לתכנון חדשני של אזורי התעשייה באשדוד. באופן שיבטיח את התחרותיות של העיר, בְּתחום החדשנות התעשייתית והטכנולוגית, ויתבסס על שילוב בין אזורי מגורים, ואזורי תעשיה ותעסוקה וְיצור מִמשק הדוק, בין העיר והתעשייה, יקדם שילוב חברתי בשוק העבודה, ויתרום לאיזון וצמיחה כלכלית של העיר. התוכנית מציעה 4 עוגנים מרכזיים: עוגן הנמל – עורף נמל חדשני שמהווה חלק בלתי נפרד מחיי העיר. בְּעוגן הנמל, יקודמו בין היתר, תכניות לימוד, הקשורות ללוגיסטיקה ימית בשיתוף עסקים ויזמים, עורף הנמל יהווה עוגן כלכלי חיוני לעיר אשר יגדיר מחדש את יחסי הגומלין עם הנמל" ) עוגן התעשייה – חלון הראווה לתעשייה הקיימת הכבדה בעיר, עוגן העיר – עוגן אוּרבאני שיהיה מאופיין בשילוב דינמי של מגורים ועבודה, באמצעות עירוב שימושים של קהילה ותעשיה, מבני ציבור, מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים, שדרות ירוקות, ונגישות תחבורתית, עוגן הקמפוס – איזור יחודי שיהיה מבוסס על בניה ירוקה, ויהיה בו תַמהיל שימושים רחב בסמוך לַדיונות ולפארק האֵקולוגי . וכולל לצד רובע מגורים, את בית החולים אסותא אשדוד, הקריה האקדמית , פארק הייטק , תחנת הרכבת ומתחם מסחרי מפותח. – אם כן, שלוש הפרויקטים החדשניים האלה מעצמות כלכליות, סין וסינגפור, ומעצמה אקדמית,MIT מחליטות, מחליטים להשקיע דווקא באשדוד, מי היה מאמין וגם אם כן, כפי שמתפתח המשק הישראלי, צריך לדעת על כך. אם כן, שלושת הפרויקטים החדשניים האלה, בתוספת שורת אבני הדרך והפרויקטים שהעיר קידמה בשנים האחרונות כל אלה, לוקחים את אשדוד למקום חדש מכל בחינה שהיא. והופכים אותה למעשה, למטרופולין חדש נוסף וחשוב במדינת ישראל. וודאי מבחינה כלכלית אבל גם חברתית-תרבותית ובמילים פשוטות: אשדוד היא הדבר הבא בכלכלת ישראל"

בין הדוברים בוועידה: העתידן, פרופסור פסינג, היזם רמי לוי, מאיה רויזמן מנהלת תחום המשלוחים בחברת Gett, בשמת שדה סמנכ"ל שיווק ומכירות בדואר ישראל, שרית בק ברקאי מנכ"לPayBox ועופר ירום, מנכ"ל עזריאלי. קום. אליהם יצטרפו מנהלים ויזמים הפועלים בתחומי העברת תשלומים ושילוח, שיציגו היבטים שונים הנוגעים למכירות דרך האינטרנט, יתרונות, חסרונות ומגמות עתידיות.
ואילו סגנית ראש העיר, שרון מרק ציינה בכנס כי "צוות האגף ואני כאן עבורכם – עם דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל ענין ודבר. נוודא- שכל יזם ובעל עסק – ידע שאשדוד הצפויה להפעיל שני נמלים תהווה חוליה משמעותית בשרשרת האספקה של מדינת ישראל. שיחד עם פארק ההייטק החדשני, מערך רכבות המשא הקיים בעורף הנמלים, נגישות לצירי תחבורה מרכזיים, ההון האנושי האיכותי, מיקומה במרכז הארץ (ביחס לנמל אילת ולנמל חיפה) ומחסנים לוגיסטים אוטונומיים…אשדוד היא הבחירה הטובה ביותר לכל חברה הפועלת בתחום".

בין הדוברים בוועידה: העתידן, פרופסור פסינג, היזם רמי לוי, מאיה רויזמן מנהלת תחום המשלוחים בחברת Gett, בשמת שדה סמנכ"ל שיווק ומכירות בדואר ישראל, שרית בק ברקאי מנכ"לPayBox ועופר ירום, מנכ"ל עזריאלי. קום. אליהם יצטרפו מנהלים ויזמים הפועלים בתחומי העברת תשלומים ושילוח, שיציגו היבטים שונים הנוגעים למכירות דרך האינטרנט, יתרונות, חסרונות ומגמות עתידיות. ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, פרס שלושה רוודים בהן העיר תהפוך למטרופולין מסחר אלקטרוני וטכנולוגי בראשם: הפרויקט הסיני של דרך המשי החדשה, פרויקט סינגפורי של רכבים אוטונומיים (שיפעל בתוך שנתיים) ותכנוני של שילוב אשדוד בתכנית תכנון עירוני של אוניברסיטת MIT

עם זאת, יש לדעת איך לעשות זאת בצורה נכונה ואפקטיבית, ולהיערך מראש בכל ההיבטים של התשתית הדיגיטלית – שיווק, שינוע לבית הלקוח וטיפול בתלונות, ככל שישנן. את כל זאת אנו מציגים בוועידה בתקווה שזה יהיה צעד ראשון לעסקים רבים באשדוד לבצע את הפריצה קדימה למכירות באינטרנט.

יזמת הכנס סגנית ראש העיר והממונה על קידום עסקים ותעשייה, שרון מרק, מסרה: "אנו שמחים להשיק תכנית חדשה שתוביל את אשדוד ללב השיח החדשני – טכנולוגי של ישראל והעולם הרחב."

WhatsApp Image 2019 09 03 at 9.29.42 PM 1

WhatsApp Image 2019 09 03 at 9.29.42 PM 2

WhatsApp Image 2019 09 03 at 9.29.41 PM

 

מדבריה של סגנית ראש העיר מארק:

נגדיל את השתתפותם של תושבי אשדוד החרדים בכלכלה העירונית – זאת ע"י תמיכה רחבה בהאב למגזר החרדי בתחומי הייבוא, ייצוא ושילוח ימי שנמצא בבניה בימים אלה.  צוות האגף ואני כאן עבורכם – עם דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל ענין ודבר. נוודא- שכל יזם ובעל עסק – ידע שאשדוד הצפויה להפעיל שני נמלים תהווה חוליה משמעותית בשרשרת האספקה של מדינת ישראל. שיחד עם פארק ההייטק החדשני, מערך רכבות המשא הקיים בעורף הנמלים, נגישות לצירי תחבורה מרכזיים, ההון האנושי האיכותי, מיקומה במרכז הארץ (ביחס לנמל אילת ולנמל חיפה) ומחסנים לוגיסטים אוטונומיים…אשדוד היא הבחירה הטובה ביותר לכל חברה הפועלת בתחום.

צילומים: לירון מולדובן

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן