הזאב מספורט סטריט

בשבוע שעבר יצא זאב שיף עם נבחרת ישראל עד גיל 14 בכדורסל, לטורניר בסלובניה. לצד עבודתו בנבחרת ישראל, שיף, תושב אשדוד, משמש כמאמן היכולות הגופניות של מכבי אשדוד בכדורסל ושל הפועל אשדוד בכדוריד ונחשב לאיש מקצוע מוערך מאוד באשדוד בפרט ובארץ בכלל. שיף: "אני חי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זאב שיף עלה ארצה בגיל 7 ומאז הוא מתגורר באשדוד. שיף בן ה-36, נשוי ואב לבת, משמש כמאמן היכולות הגופניות של כמה מקבוצות הספורט הבכירות בעיר. הוא עובד בקבוצת מכבי אשדוד בכדורסל, מליגת העל זו השנה החמישית. הוא גם אחראי על נושא פיתוח היכולות הגופניות במחלקת הנוער של מכבי אשדוד בכדורסל, מזה כשבע שנים.

במקביל הוא משמש כמאמן היכולות הגופניות של אלופת המדינה בכדוריד, הפועל אשדוד זו השנה הרביעית. על כך אמר ל'השבוע באשדוד': "אני עובד עם שחקנים מקומיים, כמו אדיר כהן שיצא לשחק בחו"ל, עמרי קושמרו, האחים ביטרמן, אסף בנגוזי ועכשיו, עם הדור הבא של השחקנים שמשחקים בנבחרות הצעירות. זה ההבדל העיקרי מול הכדורסל. ההמשכיות והעבודה עם השחקן המקומי ברמת הבוגרים. מקווה שזה יגיע גם לכדורסל."

שיף גם עובד עם פרויקט המצויינות של מקיף ז', שמתחיל את השנה השלישית שלו, כאשר בשנה שעברה, הנערים לקחו את אליפות המחוז בכדורסל והגיעו לחצי גמר הגביע. על כך אמר שיף:"אני מאוד מאמין בפרויקט הזה." בנוסף, עובד שיף עם נבחרות ישראל בכדורסל זו השנה השלישית. תחילה עבד עם הנבחרת האולימפית, משם המשיך לנבחרת עד גיל 15 ולאחרונה זוכה לעבוד עם נבחרת ישראל עד גיל 14, ששיחקה כאמור השבוע בטורניר בסלובניה.

בעבר עבד עם קבוצת הנשים של מכבי בנות אשדוד בכדורסל כשלוש שנים ולא פסח גם על ענף הכדורגל, כאשר עבד בעירוני אשדוד במשך כשנתיים ובשנה האחרונה הצטרף גם לאקדמיית הכדורגל של מ.ס אשדוד. ואם זה לא מספיק, לזאב שיף יש גם סטודיו משלו הנקרא 'פיט-וול', הממוקם במגדלי 'קיי' בעיר, בו הוא עובד באופן אישי עם ספורטאים אשדודיים וגם עם כאלה שמגיעים אליו מחוצה לה. כמו כן, הוא מתחיל לעבוד 'און-ליין' עם ספורטאים, שהעבודה מולם מתצבעת דרך מעקב, שליחת תכניות וליווי אישי.
בראיון מיוחד מתאר שיף בין היתר, את דרכו המרשימה, את ה'אני מאמין' שלו בספורט והוא עושה זאת בצניעות רבה ובכנות.

תאר בבקשה מה זה מאמן ליכולות אישיות.
"זה בעצם שם מודרני ועדכני יותר למאמן כושר. כושר גופני מתייחס בעיקר לכושר אירובי וכוח. היכולות הגופניות מכסות מגוון רחב של מיומנויות ושל יכולות גופניות, שאמורות לעזור לשחקן להוציא לפועל ובאיכות גבוהה, את מה שנדרש ממנו במשחק."

איזה הכשרה עברת?
"מבחינת הכשרה, אני כרגע במהלך הלימודים לתואר השני בוינגייט, עם דגש לתחום מדעי הספורט. ההכשרה המינימלית שצריך לעבור כדי לעבוד בתחום, היא מאמן כושר גופני/יכולות גופניות למשחקי כדור."

איך הגעת לתחום?
"תמיד אהבתי את התחום של משחקי כדור ושיחקתי במספר ענפי כדור, לא באופן מקצועי ומסודר, ובלי יד מכוונת. התחלתי בשנת 2007 לעבוד בחדרי כושר ובהמשך כמאמן אישי. ב-2011 עשיתי סוג של הסבה אפשר להגיד. עשיתי את הקורס מאמני כושר למשחקי כדור ויצאתי לדרך בתחום."

מה אתה הכי אוהב במה שאתה עושה?
"אני אוהב לראות את ההתקדמות של הספורטאים שאני עובד איתם. אוהב לחקור וללמוד את התחום. אני מחפש כל הזמן דרכים להשתפר, כדי להיות הגירסא הכי טובה של עצמי כמאמן. המידע מתעדכן כל הזמן וחלק גדול מהדברים שהיו רלוונטיים לפני עשור, פחות רלוונטיים היום. לכן חשוב להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולהתעדכן במחקר העדכני מצד אחד. מצד שני, גם בהיבט הפרקטי, אם על ידי השתלמויות, כנסים, פגישות עם מאמנים אחרים בתחום וכמובן להיעזר גם בניסיון האישי שנצבר."

ספר בבקשה על הקשר שלך עם המאמנים בראד גרינברג ואולג בוטנקו.
"כל מאמן יש לו את הפילוסופיה שלו, בעניינים שונים. הם מאוד שונים בגישה שלהם ובעניינים אחרים, מאוד דומים, כמו ירידה לפרטים הקטנים. כל מאמן מגיע מאסכולה שונה."

מה החלום שלך?
"אני חושב שאני די חי את החלום, עושה את מה שאני אוהב, מקווה להמשיך לעשות את מה שאני אוהב. החלומות שלי הם להמשיך להשתפר כל הזמן ולהיות "רעב" כמו שאני עכשיו. וגם לקדם את הספורט באשדוד, זה מבחינתי גם סוג של חלום, לאו דווקא לעבור למקומות אחרים ויותר נחשבים, למרות שהיו הזדמנויות."

מה דעתך על הספורט באשדוד באופן כללי?
"לגבי המחלקת נוער באשדוד כדורסל, היא עברה תהליך משמעותי מהרגע שהתחלתי שם לפני שבע שנים, לעומת היום. בכדוריד כמו שאמרתי, שמח להיות שותף בהישג, בעיקר בשביל השחקנים המקומיים שאני מלווה אותם הרבה שנים."

לסיום, מי השחקן הכי טוב שיצא לך לעבוד איתו?
"סאק הנרי בלי ספק. הכי תחרותי גם."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן